کد خبر : 15155 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰

علت چاقی دور کمر

محققان می گویند کمتر از ۵ ساعت خوابیدن در شب می تواند احتمال ابتلا به چاقی شکمی را در جوانان افزایش دهد! بررسی های اخیر پژوهشگران آمریکایی نشان داده است جوانانی که کمتر از ۵ ساعت در شب میخوابند، سایز دور کمر بالاتری دارند. محققان دانشکده پزشکی وینستون سالم در کالیفرنیای …

علت چاقی دور کمر

محققان می گویند کمتر از ۵ ساعت خوابیدن در شب می تواند احتمال ابتلا به چاقی شکمی را در جوانان افزایش دهد! بررسی های اخیر پژوهشگران آمریکایی نشان داده است جوانانی که کمتر از ۵ ساعت در شب میخوابند، سایز دور کمر بالاتری دارند.

محققان دانشکده پزشکی وینستون سالم در کالیفرنیای شمالی پس از زیر نظر گرفتن هزار و صد فرد ۱۸ تا ۸۱ ساله به مدت ۵ سال و بررسی میزان خواب شبانه آنها و میزان چربی دور شکم، چربی های زیرپوستی و چربی عروقی متوجه شدند در جوانان زیر ۴۰ سال کسانی که کمتر از ۵ ساعت در شب می خوابند بیشتر به چاقی دور شکم مبتلا می شوند در این افراد چربی عروقی ۳۲ درصد بالاتر از سایر افراد است در حالی که در افرادی که ۶ تا ۷ ساعت در شب می خوابند چربی های عروقی ۱۳ درصد و در افرادی که بیش از ۸ ساعت می خوابند این میزان ۲۲ درصد پایین تر است!

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 412 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php