کد خبر : 60659 تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

عشق در نگاه دوم!

چطور در شوهر خود کشش و تمایل بیشتری ایجاد کنیم یکی از دشوارترین مسایل در خصوص یک رابطه عاشقانه در زندگی مشترک این است که ما باید این تخیل و پندار نادرست را که همسر مناسب و شایسته ما به کنارمان می آید، با ما احساس همدلی می کند و …

چطور در شوهر خود کشش و تمایل بیشتری ایجاد کنیم

یکی از دشوارترین مسایل در خصوص یک رابطه عاشقانه در زندگی مشترک این است که ما باید این تخیل و پندار نادرست را که همسر مناسب و شایسته ما به کنارمان می آید، با ما احساس همدلی می کند و به طرز معجزه آسایی همه چیز درست و عالی می شود، از ذهن مان پاک کنیم.

همه در مورد تغییر دادن بشریت فکر می کنند، اما هیچ کس به تغییر دادن خود نمی اندیشد. (لئو تولستوی)

عشق در نگاه دوم!

وقتی که یک ارتباط از مراحل اولیه خود عبور کرد و هیجانات و خوشی های تماس های اولیه کاهش یافت حفظ تمایل و رغبت نسبت به شوهرتان تبدیل به یک چالش خواهد شد به ویژه اگر او جزء آن دسته از مردانی باشد که ترجیح می دهند احساسات شان را ابراز نکنند. ازدواج بر پایه اعتماد و ارتباط است و این شانس وجود دارد که اگر شما برای شوهرتان یک فضای آرام و مطمئن مهیا کنید تمایل به ابراز احساساتش نسبت به شما پیدا کند.

البته یکی از دشوارترین مسایل در خصوص یک رابطه عاشقانه در زندگی مشترک این است که ما باید این تخیل و پندار نادرست را که همسر مناسب و شایسته ما به کنارمان می آید، با ما احساس همدلی می کند و به طرز معجزه آسایی همه چیز درست و عالی می شود، از ذهن مان پاک کنیم. هنگامی که ما واقعیت مربوط به همسر آرمانی خود را بپذیریم، باید تصورات ذهنی و خیال پردازی های بعدی را نیز از وجودمان دور بریزیم؛ این تصور و خیال باطل که اگر همسرمان فقط آنچه را که نادرست و غلط است، تغییر دهد.، دیگر همه چیز خوب و عالی پیش می رود.

ما باید علی رغم میل باطنی خود واقعیت بسیار دشواری را بپذیریم و آن این است که برای داشتن رابطه ای دلخواه و مورد نظر، باید ابتدا و قبل از هر چیز خودمان را تغییر دهیم لذا:

** به جای اینکه منتظر باشید شوهرتان سر حرف را باز کند خودتان آغازگر گفتگو و تعامل باشید. به او بگویید که دوست دارید کارهای ساده و سرگرم کننده ای انجام دهید تا به هم نزدیک تر شوید. باید تمایل و کشش عاطفی را در زندگی خود ایجاد کنید بدون آنکه به نظر برسد که ازدواج ناشادی دارید.

** با همسرتان درباره ویژگی های مطلوب و محبوبی که در او می بینید صحبت کنید. سپس درباره موارد یا کارهایی که انجام می دهد و شما از آنها متنفرید یا دوست شان ندارید با او حرف بزنید. تا جایی که ممکن است درباره موضوعات مورد بحث خونسرد باشید و لحن تان را حمایت کننده و حیات بخش نشان دهید. نیازی نیست که خیلی مشکلات را بغرنج جلوه دهید، کافی است مثلا خیلی ساده بگویید که: مایلم هر از گاهی در کارهای خانه به من کمک کنی، بچه ها همه انرژی مرا گرفته اند. این عبارت یک ایده خوب برای شروع یک گفتگوی صادقانه و راحت است.

** در ارتباط زناشویی تان تغییرات جدید ایجاد کنید. ارضای خواسته های یکدیگر میتواند مانند پلی بین تمایلات هیجانی (عاطفی) و جسمانی باشد.

** اگر شوهرتان چیزی را که دوست ندارید انجام دهد، پیشنهاد میشود که  بگذارید بفهمد که شما با این ایده احساس راحتی نمی کنید اما یادتان باشد که نباید کاری کنید که او در بیان ایده های دیگرش دچار تردید شود.

** سه تغییری را که می توانید در خود ایجاد کنید تا باعث بهبود رابطه عاشقانه تان شود، یادداشت کنید؛ برای مثال کارهایی همچون دست کشیدن از عیب جویی و انتقاد، خوش قول تر و وقت شناس تر بودن، و ابراز قدردانی و تشکر از همسرتان.

** با هم برای آینده نقشه بکشید. یک لیست از کارهایی که می خواهید انجام دهید، جاهایی که دوست دارید با هم بروید، تغییراتی که دوست دارید ایجاد کنید و یا چالش هایی که دوست دارید در زندگی تان رفع شود، تهیه کنید. یادداشت کردن مواردی که به عنوان یک زوج برای آنها نقشه کشیده اید باعث ماندگاری آنها در ذهن تان می شود و تصور اینکه بتوانید در آینده با هم به این اهداف برسید کشش و رغبت تان را نسبت به هم بیشتر می کند.

عشق در نگاه دوم!

اخطارها

** اگر شوهرتان فکر می کند که این اقدامات وقت تلف کردن است به او یادآور شوید که شما مهره های  اصلی زندگی همدیگر هستید و اختصاص کمی از وقت روزانه تان باعث توفیق ارتباط تان می شود.

** مواظب باشید که قضاوت نکنید، غر نزنید و یا شوهرتان را تحقیر نکنید.

** انتظار نداشته باشید که شوهرتان آنطور که شما راحت هستید او نیز باشد.  مثلا  اگر گریه می کنید نباید به این معنی باشد که او هم باید خیلی تحت تاثیر گریه شما قرار گیرد.

در هر حال زنان در ابراز هیجانات خود بسیار قوی تر و موفق تر از مردان هستند. مطمئن باشید که او هم احساسی شده است حتی اگر آن را بروز ندهد در عوض به او فضای کافی بدهید تا بتواند خودش را ابراز کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : روابط عاشقانه ، سبک زندگی بازدید 409 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php