کد خبر : 37020 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

طرز تهیه چیزبرگر کلاسیک

طعم اصیل چیزبرگر را می توانید در این دستورپخت بیابید. اگر می خواهید که مزه چیزبرگرتان حقیقی باشد آن را گریل کنید. مناسب برای: 4 نفر زمان آماده سازی: کمتر از 1 ساعت مواد لازم تخم‌مرغ 1 عدد نمک کمی فلفل سیاه کمی گوشت گوسالهٔ چرخ‌کرده 450 گرم آرد 3 …

طعم اصیل چیزبرگر را می توانید در این دستورپخت بیابید. اگر می خواهید که مزه چیزبرگرتان حقیقی باشد آن را گریل کنید.

مناسب برای: 4 نفر

زمان آماده سازی: کمتر از 1 ساعت

طرز تهیه چیزبرگر کلاسیک

مواد لازم

تخم‌مرغ

1 عدد

نمک

کمی

فلفل سیاه

کمی

گوشت گوسالهٔ چرخ‌کرده

450 گرم

آرد

3 قاشق غذا‌خوری

پنیر گودا یا پارمزان

4 ورق

نان همبرگر

4 عدد

طرز تهیه

1- تخم‌مرغ، نمک و فلفل سیاه را در کاسه‌ای بزرگ می‌ریزیم و با همزن مخلوط می‌کنیم. در کاسه‌ای جداگانه آرد و گوشت چرخ‌کرده را با دست یا با چنگال هم می‌زنیم. سپس به‌ آسانی این دو مخلوط را با هم ترکیب می‌کنیم و ورز می‌دهیم. مایه را چهار قسمت می‌کنیم و با کمک دست چهار برگر درست می‌کنیم.

2- می‌توانید مانند تمامی دستور پخت برگر‌ها، آنها را گریل کنید یا اینکه در کمی روغن سرخ کنید. زمان پخت به ضخامت برگرها بستگی دارد، اما برای هر طرف یک برگر با قطرِ متوسط، 5 تا 7 دقیقه زمان لازم است.

3- همین که برگرها را از روی حرارت برداشتیم، یک ورق پنیر روی آن قرار می‌دهیم تا با حرارت برگر آب شود. چیزبرگر را همراه با مخلفات مورد علاقهٔ خود در میان نان برگر که البته بهتر است قبل از استفاده روی گریل کمی برشته شود، سرو می‌کنیم.

نکات

بهتر است پیش از قرار‌دادن برگر در نان، از کمی سس گوجه‌فرنگی، سس خردل، گوجه‌فرنگی یا خیار شور برای زیبایی و خوشمزه‌تر‌ کردن آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از پنیری برای تهیه چیزبرگر استفاده کنید که مزه‌دار باشد تا به طعم چیزبرگر کمک کند. این دستور پخت ساد، پایهٔ پخت تمامی برگر‌های دیگر است. با این مقدار مواد برای 4 نفر می‌توانید همبرگر درست کنید. آماده شدن این ساندویچ ها 40 دقیقه زمان می‌برد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 408 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نیلو در تاریخ 8 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

وای من عاشق غذاهای خوشگلم……..

نیلو در تاریخ 8 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

وای من عاشق این غذاهای خوشگلم……

css.php