کد خبر : 265676 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

طرز تهیه بستنی سنتی

طرز تهیه بستنی سنتی مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی : شیر  یک لیتر  شکر  300 گرم  ثعلب  2 قاشق چایخوری  محلول زعفران  2 قاشق سوپخوری  گلاب مرغوب 4 قاشق سوپخوری  پودر هل سفید  1 قاشق چایخوری  خامه‌ی صبحانه 100 گرم  پسته خرد شده 100 گرم طرز تهیه بستنی سنتی …

طرز تهیه بستنی سنتی

طرز تهیه بستنی سنتی

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی :

شیر  یک لیتر
 شکر  300 گرم
 ثعلب  2 قاشق چایخوری
 محلول زعفران  2 قاشق سوپخوری
 گلاب مرغوب 4 قاشق سوپخوری
 پودر هل سفید  1 قاشق چایخوری
 خامه‌ی صبحانه 100 گرم
 پسته خرد شده 100 گرم

طرز تهیه بستنی سنتی :

برای تهیه ی بستنی سنتی، ابتدا خامه را داخل کیسه فریزر بریزید و آن را پهن کنید تا خیلی نازک شود سپس داخل فریزر قرار بدهید. تا منجمد شود.

سپس همه ثعلب را با شکر مخلوط کنید. شیر را بجوشانید و بعد از چند دقیقه کم کم ثعلب را با شکر که مخلوط کرده اید به آن اضافه کنید و بعد آن را با قاشق هم بزنید تا شکر با شیر مخلوط شود.

بعد از چندین دقیقه شعله را خاموش کنید و بگذارید تا شیر سرد شود و بعد از آن شیر را از صافی عبور بدهید تا یکدست شود. بعد از یکدست شدن شیر به آن هل، زعفران و گلاب را اضافه کنید.

اکنون مخلوط را داخل ظرف فلزی بریزید و داخل فریزر قرار دهید. و هر یک ساعت یک بار آن را از فریزر بیرون بیاورید و آن را هم بزنید و دوباره آن را در فریزر قرار دهید و این عمل را 5 الی 6 بار انجام بدهید. دقت داشته باشید .

در این عمل شیر نباید یخ بزند فقط کمی سرد شود و اگر دیدید دارد یخ می زند آن را از فریزر بیرون بیاورید. در آخر نیز محلول بستنی را در دستگاه بستنی ساز بریزید و پسته ها را به آن اضافه کنید.

اکنون خامه یخ زده را خرد کنید و داخل بستنی بریزید و در آخر بستنی را هم زده و باز در فریزر قرار بدهید.

طرز تهیه بستنی سنتی

نکاتی برای تهیه بستنی سنتی :

 برای تهیه بستنی از ثعلب مرغوب استفاده کنید تا بستنی کشدار شود و اگر مرغوب نباشد بستنی دچار یخ زدگی می شود.

 هر چه مقدار ثعلب زیاد باشد بستنی کش دارتر می شود. (البته نه بیشتر از حد مجاز)

 نباید خامه تان چرب باشد زیرا یخ نمی زند و اگر چرب بود کمی با شیر آن را مخلوط کنید و بعد آن را روی سینی یا داخل کیسه فریزر پخش کنید.

 اگر می خواهید بستنی تان کشدار شود سعی کنید از ثعلب بیشتری استفاده کنید. (البته هر چیزی حدی دارد).

 بعد از آماده شدن بستنی رنگ آن روشن تر می شود پس زعفران آن را بیشتر بگیرید.

 اگر شکر بستنی بیشتر از میزان داده شده باشد، بستنی نمی بندد.

 بهتر است برای زود بسته شدن بستنی به روش سنتی آن را در سینی های لبه دار فلزی بریزید و هر بار با کاردک آن را هم بزنید تا بستنی زود بسته شود.

 اگر از دستگاه بستنی ساز استفاده شد اجازه دهید بستنی در فریزر کمی ببندد و بعد در دستگاه بستنی ساز بریزید تا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه هم خورده و بستنی ببندد، بستنی را از دستگاه خارج کرده و در فریزر قرار دهید تا کاملاً بسته شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آموزش انواع غذاها بازدید 713 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php