کد خبر : 19694 تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۱۳

طرز تهیه آلبالو پلو

مواد لازم:   برنج 1 کیلو آلبالو 2 کیلو شکر 1 کیلو مرغ متوسط یک عدد پیاز متوسط یک عدد روغن 150 گرم زعفران سائیده شده یک قاشق چایخوری خلال بادام و پسته به مقدار دلخواه طرز تهیه: برنج را شسته و آن را با نمک خیس کنید. هسته آلبالو …

طرز تهیه آلبالو پلو

مواد لازم:

 

برنج
1 کیلو
آلبالو 2 کیلو
شکر
1 کیلو
مرغ متوسط
یک عدد
پیاز متوسط یک عدد
روغن 150 گرم
زعفران سائیده شده یک قاشق چایخوری
خلال بادام و پسته به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

برنج را شسته و آن را با نمک خیس کنید. هسته آلبالو را گرفته ، شکر را روی آن بریزید و سپس روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. بعد از 10 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید تا رنگش تیره نشود. آلبالوی پخته را از صافی رد کنید. شربت آن را روی حرارت گذاشته تا بجوشد و کمی غلیظ شود و در صورت اضافه بودن شربت، در موارد دیگرهم می توانید از آن استفاده کنید.

مرغ را با پیاز، نصف زعفران حل شده ، نمک و یک لیوان آب بپزید تا به مقدار یک فنجان آب مرغ باقی بماند. استخوانهای مرغ را از گوشت آن جدا کنید و گوشت آن را تکه تکه کنید. برنج را آبکش کنید. سعی کنید مغز برنج زیاد نپزد. در قابلمه کمی روغن بریزید. برنج را با آلبالو لابلای هم بریزید و یک کفگیر از آلبالو ها را کنار بگذارید که بعداً صرف تزئین روی برنج کنید. مقداری روغن داغ را با آب مرغ روی برنج اضافه کنید. خلال بادام را شسته و کنار آلبالو پلو بریزید.

برنج باید با حرارت ملایم دم بکشد و ده تا پانزده دقیقه قبل از دم کشیدن کامل برنج، مقداری ازشربت آلبالو و خلال پسته را هم به برنج اضافه کنید.

سپس برنج را در دیس کشیده روی آن را با گوشت مرغ و آلبالویی که برای تزئین کنارگذاشته بودید و بقیه زعفران حل شده ، خلال بادام و پسته تزئین کنید.

به جای مرغ از گوشت گوسفند چرخ کرده هم می توانید استفاده کنید.


نکات تغذیه ای :

آلبالوپلوغذایی لذیذ وخوشرنگ است . آلبالو از جمله میوه هایی است که فواید فراوانی برای بدن دارد. از جمله خواص آن می توان به این موارد اشاره کرد: رفع عطش و تشنگی، کاهش فشار خون بالا ، ضد تهوع و سنگ کلیه ، اشتها آور مناسب .

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آموزش انواع غذاها بازدید 303 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php