کد خبر : 160242 تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

شناخت شخصیت افراد با تیپ شناسی اندام

شناخت شخصیت یکی از راه های میسر در جذب و علاقه مند کردن دیگران به خود است و ما در این مطلب از سایت میهن فال به شما خوایم گفت که چگونه می توانید در جذب علاقه دیگران موفق باشید. در ادامه با ما همراه باشید با شناخت شخصیت افراد با …

شناخت شخصیت یکی از راه های میسر در جذب و علاقه مند کردن دیگران به خود است و ما در این مطلب از سایت میهن فال به شما خوایم گفت که چگونه می توانید در جذب علاقه دیگران موفق باشید. در ادامه با ما همراه باشید با شناخت شخصیت افراد با تیپ شناسی اندام .

شناخت شخصیت افراد با تیپ شناسی اندام

تیپ شناسی اندام

انواع بدن: اکتومورف، مزومورف و اندومورف

مردی به نام ویلیام شلدون تحقیقی در زمینه ی اندازه های مختلف بدن و ارتباط آن با شخصیت انجام داد. وی موفق شد بعضی ویژگی های شخصیتی را به طور دقیق به اندازه های مختلف بدن مرتبط کند.
شلدون شکل های مختلف بدن را به سه نوع اصلی طبقه بندی کرد، اکتومورف ( حساس)، مزومورف ( متعادل) و اندومورف (اجتماعی). این نوع از طبقه بندی به طبقه بندی ساختمان جسمی معروف است. هر یک از این ابعاد بدن ویژگی منحصر به فرد خود را دارد که آن را با دیگر انواع بدن متمایز می کند ( ویژگی که در پرانتز ذکر شده است).

اکتومورف

اکتومورف ها عضلات کوچکی دارند و به طور نسبی نسبت به دیگر انواع بدن ( مزومورف و اندومورف) ضعیف تر هستند. در مقایسه با دیگر اندازه های بدن، بخش بزرگی از بدن اکتومورف ها را سیستم اعصاب ایجاد کرده است و به همین دلیل از لحاظ احساسی حساس هستند. می توانید به سادگی یک اکتومورف را تشخیص دهید: لاغر، استخوانی و عضو های کشیده دارند. آنان از آن چیزی که هستند بلند تر به نظر می رسند. عضلات شان کوچکتر از عضلات دیگران است و به سختی می تواند وزن خود را با خوردن غذا افزایش دهند. اکتومورف ممکن است از مشکلات احساسی رنج برده و نسبت به دیگر شکل های بدن تغییرات خلق و خوی بیشتری را تجربه مکنند و دلیل آن سیستم عصبی حساس آنان است.

مزومورف

مزومورف ها شخصیتی متعادلی دارند زیرا حجم عضلات، استخوان ها و سیستم اعصاب شان متعادل است.
شکل بدن مزومورف ها مانند بدن ساز ها می باشد. بدن مزوموف ها عضلات متناسب و استخوان بندی نسبتاً درشتی دارند، به طوری که دیگران ممکن است تصور کنند آنان به طور منظم تمرینات بدن سازی انجام می دهند در صورتی که ممکن است اینگونه نباشد. مزومورف ها، متعادل، بسیار پر انرژی مثل ورزشکاران و ماجراجو هستند و مشکلی با انجام تمرینان سخت ندارند. مزومورف ها بسیار با استعداد بوده و در مقایسه با اکتومورف ها خیلی حساس نیستند.

اندومورف

اندومورف ها گرد، چاق و تپل هستند. بخش اعظمی از بدن آنان را شکم شان تشکیل می دهد. دستان و پاهای مزومورف ها به طور نسبی کوتاه است. اندومورف ها به طور طبیعی اجتماعی ، شوخ طبع، آرام و به طور کلی برون گرا هستند. عاشق غذا ( که کاملا واضح است) می باشند و معمولا اطراف شان شلوغ است.

اندازه ی بدن شما چگونه است؟

در زندگی واقعی بیشتر از سه نوع بدن وجود دارد که دلیل آن افرادی هستند که بین این اندازه های اصلی قرار می گیرند. ممکن است یک مزومورف کامل را نبینید اما ممکن است با مزومورفی ملاقات کنید که کمی چربی مثل اندومورف هم داشته باشد؛ در چنین شرایطی تیپ شخصیتی این فرد ترکیبی از هر دو نوع بدن است. اگر بدن شخصی به یکی از این اندازه ها ذکر شده ی نزدیک تر باشد در نتیجه ویژگی های شخصیتی مرتبط با آن نوع بدن در وی بارز تر خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، روانشناسی ، سبک زندگی بازدید 733 بار
دیدگاهتان را بنویسید

delaram در تاریخ 14 مهر 1396 گفته : پاسخ دهید

سلام همه مطالب بسیار خوب بود فقط میشه لطفا منبع شخصیت افراد با تیپ اندام رو ذکر کنید

css.php