کد خبر : 102329 تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۸:۱۹

شما برنده شده اید!

شما برنده شده اید! رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان گفت: ارسال پیامک‌هایی با مضمون برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف از شگرد های کلاهبرداران برای فریب افراد و خالی کردن حساب آنهاست. سرهنگ حبیب الله رجبلی با بیان این مطلب اظهار داشت: ارسال پیامک های جعلی با متنی بسیار …

شما برنده شده اید!

شما برنده شده اید!

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان گفت: ارسال پیامک‌هایی با مضمون برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف از شگرد های کلاهبرداران برای فریب افراد و خالی کردن حساب آنهاست.

سرهنگ حبیب الله رجبلی با بیان این مطلب اظهار داشت: ارسال پیامک های جعلی با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده شگرد کلاهبرداران اینترنتی برای خالی کردن حساب طعمه های خود است.

وی ادامه داد: پیامک جعلی برنده شدن در مسابقات یکی از شگرد های کلاهبرداران است و اینگونه پیامک ها با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده که در فضای مجازی باب شده معمولاً در قالب های متنوع و با استفاده از شیوه های گوناگون ارسال می شود.

رئیس پلیس فتا گلستان خاطر نشان کرد: به طور معمول اینگونه پیامک ها به صورت انبوه و در مناسبت های گوناگون ارسال می شود.

رجبلی بیان کرد: ارسال پیامک جعلی با مضامینی مانند” مشترک گرامی شما برنده مبلغی در قرعه کشی شده اید ، لطفأ برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت *** مراجعه کنید ” یکی از این نوع پیامک هاست.

وی افزود: متأسفانه حتی افرادی با این پیامک ها فریب می خورد که حتی تا بحال در قرعه کشی آن شرکت ارسال کننده پیامکی اصلاً شرکت نکرده اند که در ابتدا دقت در این موضوع می تواند از بروز این نوع کلاهبرداری جلوگیری کند.

رئیس پلیس فتای استان گلستان تأکید کرد: شرکت های معتبر معمولاً برای پیگیری اینگونه موضوع قرعه کشی از راه قانونی و معتبر استفاده می کنند و بی توجهی به اینگونه پیامک ها می تواند بهترین راه برای جلوگیری از بروز کلاهبرداری ها باشد.

رجبلی تأکید کرد: کشاندن افراد قربانی بای دستگاه های عابر بانک و اخذ اطلاعات حساب با استفاده از روش های فریبنده یکی دیگر از راه های اینگونه کلاهبرداری ها است.

وی در پایان ابراز داشت: شهروندان باید دقت کنند که برای آنکه پولی به حساب مشتری واریز شود تنها شماره حساب یا شماره کارت نیاز است و نیاز به درخواست cvv2 رمز دوم ، تاریخ انقضاء اطلاعات دیگری نیست و در صورت در خواست چنین اطلاعاتی باید نسبت به موضوع مشکوک شد و از ادامه عملیات خودداری کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 426 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php