کد خبر : 26055 تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۹:۳۸

شخصیت شناسی کامل و خواندنی براساس دستخط

گاه تفاوت در خط افراد تنها تفاوت در سطح سواد و تحصیلات آنان نیست بلکه می توان بیانگر تفاوتهایی از لحاظ شخصیتی باشد.در این گزارش با ویژگی افراد با خطهای متفاوت آشنا می شوید. افرادی که خط نامرتب دارند: احتمالا در زندگی بسیار فعال بوده و به همین دلیل برایشان …

شخصیت شناسی کامل و خواندنی براساس دستخط

گاه تفاوت در خط افراد تنها تفاوت در سطح سواد و تحصیلات آنان نیست بلکه می توان بیانگر تفاوتهایی از لحاظ شخصیتی باشد.در این گزارش با ویژگی افراد با خطهای متفاوت آشنا می شوید.

افرادی که خط نامرتب دارند: احتمالا در زندگی بسیار فعال بوده و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بی تحرک بمانند وبرخی از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست و به همین دلیل گاهی اوقات برای دوستان و افراد خانواده غیر قابل پیش بینی هستند، آزادی شخصی برای آنان مهم و اهمیت زیادی به استقلال خواهی می دهند و ممکن است گاهی خیلی احساساتی رفتار کنند.

افرادی که خط مرتب و خوانانی دارند: می توان اینگونه برداشت نمود که آنها خودشان را بسیار کنترل می کنند و علاقه مند نیستند که به راحتی شخصیت خود را نشان دهند و حتی گاهی اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آنرا سرکوب نمایند.

افرادی که خیلی پررنگ می نویسند و قلم را زیاد فشار می دهند: احتمالا علاقه زیادی به مخالفت کردن با دیگران دارد چرا که احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادی می نماید و علاقه مند به نفوذ بر روی دیگران دارد و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درک نمی کند.

افرادی که خیلی کمرنگ می نویسند: احتمال این که فردی حساس و دلسوز باشند بسیار زیاد است و موفقیت دیگران راحتی بیش از خودشان درک می نمایند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلی راحت عقب نشینی می کنند.

افرادی که خیلی کند و آهسته می نویسند: به سرعت قادر به نشان دادن عکس العمل نیستند این افراد احتمالا به زمان بیشتری برای ابراز عقیده خود نیاز مندند و در برابر احساساتشان هم کند هستند و اغلب علاقه مند ند که هیچ تصمیمی نگیرند.تا اینکه تصمیم غلط بگیرند.

افرادی که خط تند و شتابزده ای دارند: احتمالا افرادی که کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته می شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه ای هستند، سریع درک می کنند در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند و اغلب به دلیل شتابزدگی در تصمیم گیری دچار لغزش و خطا شده و از این که در آرامش به حرف های دوستانشان گوش کنند خسته می شوند.

افرادی که دست خط ساده ای دارند وخیلی ابتدایی می نویسند.در روابط با دیگران ترجیحا واقع گرا و با تدبیر هستند و نمی توانند قبول نمایند که گاهی باید با دیگران کنار آمد و به آنها توجه شود و اطرافیان به ندرت از آنچه در درونشان می گذرد آگاهی می یابند.

افرادی که خطی زیبا  و پررنگ و لعابی دارند: این امکان وجود دارد که گاهی به شدت رسمی برخورد کرده و خیلی مفصل و با علاقه درباره ی مسایل دلخواهشان حرف بزنند اما این احتمال نیز وجود دارد که درخواسته ها و تمایلات پر توقع و رؤیایی باشند.

اگر شما خود را دارای خط ریز و کوچک می بینید، احتمالا شما توانایی های خود را دست کم می گیرید و خودتان را از آن چه واقعا هستید کمتر ارزیابی  می نمائید و ممکن است گاهی تنگ نظر و خرده گیر باشید.

اما اگر درشت می نویسید : این احتمال وجود دارد که خودتان را زیادی بزرگ و مهم جلوه داده و گاهی بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار می کنید.

فردی که خط شکسته ای دارد و حروف را زاویه دار و شکسته می نویسد.فردی بسیار با اراده می باشد ودر کارهایش حد و بسط را  قبول ندارد و به همین علت اهل سازش و مصالحه نیست و اغلب به همین دلیل که تمایلی به حد وسط ندارد از دیگران خسته شده و تصمیمی نمی گیرد زیرا علاقه مند به انتخاب راه اشتباه نیست.

فردی که دست خط ملایم و کشیده ای دارد.آدمی چند بعدی است و می تواند مشکلاتش را از زوایای مختلف بررسی و درک نماید، تنوع برایش مهم بوده گاهی احساس او بر این است که استعدادهای زیادی دارد و نمی تواند هیچ کدام را به درستی شکوفا کند. ممکن است فردی زود رنج باشد و به ندرت علیه برداشت ها و انتقادات دیگران از خود دفاع کند.

اگر کلمات را درهم و فشرده می نویسید: احتمالا شما فرد راحتی نیستید و در جمع خودتان را کناری می کشید و می خواهید کنترل خود را از دست ندهید از بر قراری رابطه با دیگران خوشتان نمی آید و گاهی دوست ندارید خود را فردی خوش فکر نشان دهید اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده کرده و نظر خود را می گویید و این به این علت است که کمی محتاط هستید.

فردی که کلمات را با فاصله و باز می نویسد: خیلی راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و ساده و بی تکلف و مستقیما به دیگران نزدیک می شوید گاهی به راحتی از کوره در می رود و با این کار ممکن است به حریم شخصی دیگران تجاوز کند. و این به علت آنست که او ارزشی به خودداری و کنترل خود نمی دهد اما انسانی کوشا و با طراوت است که سریع تصمیم گرفته وبا کارهای خود به دیگران خدمت می کند.

گفتنی است هر چند موارد ذکر شده دراثر تحقیقات و تجربیات روانشناسی حاصل گشته اما باید دانست که این امور مطلق نیست و ازسوئی ممکن است برخی عوامل چون کمبود وقت، شرایط نا مناسب و نحوه نوشتار افراد تأثیر گذار باشد.به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گاه تفاوت در خط افراد تنها تفاوت در سطح سواد و تحصیلات آنان نیست بلکه می توان بیانگر تفاوتهایی از لحاظ شخصیتی باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : روانشناسی بازدید 159 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php