کد خبر : 186788 تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

شخصیت شناسی از روی مدل امضا

یکی از سوالاتی که آدم‌ها اغلب می‌پرسند این است که بهترین روش امضا کردن چیست. جواب دادن به این سوال دشوار است، به‌ویژه در حالی‌که هر فردی که می‌تواند بنویسد قادر است امضایی منحصر به‌فرد داشته‌باشد. از این رو، وقتی تصمیم دارید امضاتان را تغییر دهید، باید فقط روی حذف …

شخصیت شناسی از روی مدل امضا

یکی از سوالاتی که آدم‌ها اغلب می‌پرسند این است که بهترین روش امضا کردن چیست. جواب دادن به این سوال دشوار است، به‌ویژه در حالی‌که هر فردی که می‌تواند بنویسد قادر است امضایی منحصر به‌فرد داشته‌باشد. از این رو، وقتی تصمیم دارید امضاتان را تغییر دهید، باید فقط روی حذف حرکت‌های غیرضروری و زیان‌آوری تمرکز کنیدکه به جای بهبودتان، مانع رشدتان می‌شوند.

با این حال، تغییر کامل امضا فقط در چند مورد توصیه می‌شود. اما یک تبصره وجود دارد: تغییر نباید بدون مشورت با یک تحلیلگر دست‌خط انجام شود، چون تغییر یا معرفی ویژگی‌های جدید در یک امضا بدون دانش کافی می‌تواند زیان‌آور باشد.
چرا باید امضاتان را تغییر دهید

بر اساس تحلیل امضا، هروقت امضا می‌کنید، بیانیه‌ای به خودتان و دنیا اعلام می‌کنید که می‌گوید”ببینید، این من هستم.” این یعنی امضا بازتاب نحوه‌ی رفتار فرد در جامعه و نحوه‌ی کنار آمدن او با خودش است. برای همین، تغییر امضاتان الگوهای رفتاری‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در ادامه ۵ سبک امضا آمده‌است که باید از آنها اجتناب کنید:
۱. حرکت‌های اضافی در امضا

شخصیت شناسی از روی مدل امضا

بسیاری از آدم‌ها تمایل دارند حرکت‌های اضافی در امضاشان قرار دهند، به‌ویژه هنگام نوشتن m یا n. خودکار همین‌طور حرکت می‌کند و در نهایت یک حرف را کشیده‌تر از اندازه‌ای واقعی‌اش می‌کند.(تصویر بالا را ببینید)

این اتفاق اگر فقط گاهی در امضای یک فرد رخ بدهد، مشکل بزرگی نیست. تحلیل امضا نشان می‌دهد اگر این اتفاق بیش‌تر از این رخ بدهد، نهایتا نکته‌ای را درمورد امضاکننده بیان می‌کند.

در تحلیل دست‌خط، حرکت‌های اضافی نشان می‌دهد نویسنده اغلب در فعالیت‌های غیرضروری و بی‌اهمیتی غرق می‌شود که وقت و انرژی صرف‌شده در آنها هیچ بازدهی ندارد، آنها هم‌چنین پول را نیز بیهوده خرج می‌کنند.

اگر در دست‌خط‌تان چنین چیزی وجود دارد، لطفا از آن اجتناب کنید.
۲. حرکت‌هایی که حروف زیر خط را قطع می‌کنند

شخصیت شناسی از روی مدل امضا

این یکی از رایج‌ترین مشکلات در امضا است، در درجه‌ی اول علت‌اش این است که بیش‌تر آدم‌ها با عجله امضا می‌کنند. در ظاهر، این امضا خیلی عادی به نظر می‌رسد. اما عادی نیست. اگر بخشی از امضاتان با حرکت خودتان قطع می‌شود، نکته‌ای را درباره‌ی شما نشان می‌دهد.(تصویر بالا را ببینید)

بر اساس تحلیل امضا، اگر خطی که زیر امضا می‌کشید حروف زیر خط را قطع کند، معنی‌اش این است که شما به خودتان خیلی سخت می‌گیرید و به آسانی خود را نمی‌بخشید. اگر اشتباهی در زندگی‌تان پیش بیاید، بدون این‌که اول مشخص کنید سزاوار سرزنش هستی یا نه، خود را خیلی سرزنش می‌کنید.

اگر این نوع امضا را دارید چه باید بکنید؟ حرکتی را که باعث خط‌خوردگی می‌شود حذف کنید.
۳. پایین افتادن آخرین حرف امضا

شخصیت شناسی از روی مدل امضا

اگر خط پایه‌ی حروف در امضا ناگهان پایین بیفتد، نشان می‌دهد امضا‌کننده با احساسات ناامیدکننده دست به گریبان است.

هم‌چنین نشان می‌دهد امضاکننده با درگیری‌های عاطفی جدی دست و پنجه نرم می‌کند. پایین افتادن حرف آخر(تصویر بالا را ببینید) هم‌چنین نشان می‌دهد امضاکننده دیگر نمی‌خواهد بجنگد؛ فقط می‌خواهد تسلیم شود.

اگر درگیری عاطفی امضاکننده حل‌نشده باقی بماند یا به آن توجهی نشود، ممکن است به حدی تشدید شود که تبدیل به افسردگی و منجر به تمایلات خودکشی شود.

اگر کسی را می‌شناسید که این‌گونه امضا می‌کند، با او مهربان باشید و کمک‌اش کنید با مشکلاتی که دارد کنار بیاید. اگر خودتان این امضا را دارید، دو کار را انجام دهید: ناراحتی‌های‌تان را با فردی صمیمی درمیان بگذارید و با یک تحلیلگر دست‌خط دیدار کنید.
۴. ناخوانایی بخش آخر امضا

شخصیت شناسی از روی مدل امضا

بر اساس تحلیل دست‌خط، کسانی که این‌گونه امضا می‌کنند اغلب کارها را بد تمام می‌کنند. این یعنی فردی که چنین امضایی دارد وقتی روی وظیقه‌ای کار می‌کند، اغلب نمی‌تواند نیروی نهایی را برای تمام کردن اعمال کند.

به عبارت دیگر، چنین فردی با اشتیاق و نشاطی بسیار زیاد کاری را آغاز می‌کند، اما درست وقتی که نزدیک خط پایان است، ذهن‌اش پیامی به او می‌فرستد که از خودراضی باشد و دستور می‌دهد کار را آسان بگیرد. نتیجه این می‌شود که در نهایت همه‌ی کاری را کرده‌است تباه می‌کند.

ناخوانایی بخش آخر هم‌چنین نشان می‌دهد اعتماد به‌نفس امضاکننده در آستانه‌ی کم شدن است، و این او را وادار می‌کند وظیفه‌ای را که در دست دارد به کندی به پایان ببرد.

بنابراین، اگر نمی‌خواهید به عنوان شخصی شناخته شوید که به آسانی تسلیم می‌شود، امضاتان را به خوبی تمام کنید. صبور باشید.
۵. بزرگ شدن حروف زیر خط در امضا

شخصیت شناسی از روی مدل امضا

گردی‌های بزرگ و بادکنک‌مانند نشان می‌دهد امضاکننده میل بسیار زیادی به لذت مادی به‌ویژه پول دارد.(تصویر بالا را ببینید) اما پیش از آن‌که تصمیم بگیرید گردی‌های حروف زیر خط را بزرگ کنید، باید به شما بگویم بیش‌تر این خواسته‌های مادی اغلب برآورده نمی‌شوند. از این رو، باید اطمینان حاصل کنید اندازه‌ی حروف زیر خط عادی می‌ماند.

ممکن است اکنون از من بپرسید چه‌چیزی عادی است. این کمی پیچید است و در این مقال نمی‌گنجد، اما باید در نظر داشته‌باشید گردی‌های حروف زیر خط در دست‌خط‌تان نباید به چشم بیایند؛ باید به عنوان بخشی از تمام دست‌خط دیده شوند.

اگر در امضاتان گردی حروف زیر خط بزرگ‌تر از معمول است، آن را به اندازه‌ی عادی برسانید. باید اندازه‌ی آنها را کاهش دهید چون میل بیش از حدتان را به لذت‌های مادی کنترل می‌کند و باعث می‌شود انتظارات‌تان واقع‌بینانه باشند و به ندرت از واقعیت دور شوند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 562 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php