کد خبر : 140355 تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

سال ۱۳۹۴ همه چیز درباره سال بز و گوسفند

هشتمین علامت در برج فلکی چینی بز یا گوسفند است. همانند گوسفند یا بز که حیواناتی آرام و اهلی هستند، متولیدن سال بز نیز انسان‎هایی آرام هستند. آن‌ها دارای شخصیتی آرام، کم‌حرف و محتاط هستند. آن‌ها آسان‌گیر و بی‌قیدند و همیشه در پشت صحنه بوده و از مورد توجه قرار …

سال ۱۳۹۴ همه چیز درباره سال بز و گوسفند

هشتمین علامت در برج فلکی چینی بز یا گوسفند است.

همانند گوسفند یا بز که حیواناتی آرام و اهلی هستند، متولیدن سال بز نیز انسان‎هایی آرام هستند. آن‌ها دارای شخصیتی آرام، کم‌حرف و محتاط هستند. آن‌ها آسان‌گیر و بی‌قیدند و همیشه در پشت صحنه بوده و از مورد توجه قرار گرفتن گریزانند. این افراد از زندگی آرام و فردی خود لذت می‎برند.

بارزترین ویژگی بز یا گوسفند، صلح‎جو بودن آن‌ها است. همانند آن‌ها، متولدین سال بز، شخصیتی صلح‌جو دارند و از اختلاف و درگیری دوری می‎کنند.

بر اساس این چرخه، امسال، یعنی همین سال جدید، سال “یانگ” است که علامت آن 羊 می باشد. اگرچه به نظر می رسد که این کلمه چینی، دو شاخ کوچک دارد، اما نام گذاری سال، ربطی به شباهت کلمه یانگ به بز ندارد.
علامت 羊 (یانگ) به‎طور کلی به‎معنای بز، گوسفند و یا قوچ است و به‎عنوان نمادی از فرخندگی، خوش‎شانسی و صلح در‎نظر گرفته می‎شود. از زمان‎های قدیم، در انواع پیام ها، نقش ها و کارهای هنری، مردم از羊 به‎عنوان نماد خوش‎خویی استفاده می‎کرده‎اند.

نماد 羊 در میان دیگر نماد‎ها پرطرفدارتر است و چینی‎ها آن را بیش‎تر دوست دارند و به‌طور کلی نشانه‎ی مهربانی، آرامش و طبیعتی آرام است.

* در اینجا چند نشانه مرتبط با 羊 آورده شده است:

شیانگ 祥 به‎معنی خوش‌خویی و مهربانی. در سمت راست آن نماد羊 قرار دارد.

شَن 善 به‎معنی نیک‎خواهی و شفقت. در قسمت بالای آن نماد 羊 قرار دارد.

یی 義 به‎معنی درست‎کاری و عدالت. در قسمت بالای آن نماد 羊 قرار دارد.

مِی 美  به‎معنی کمال و زیبایی. در قسمت بالای آن نماد 羊 قرار دارد.

شیان 鮮  به‎معنای تازه و خوش‌مزه. در سمت راست آن نماد羊 قرار دارد.
جشن بهار
تعطیلات و جشن سال نو چین، «جشنواره‎ بهار» نیز نامیده می‎شود که معمولاً از اولین روز سال نو شروع می‎شود و تا جشنواره‎ی فانوس یعنی پانزدهمین روز از اولین ماه قمری در تقویم چینی، به‎مدت دو هفته ادامه می‎یابد.

رسم و رسومات چینی ها در جشن های سال نو، مثل خاته تکانی، خرید عید و دید و بازدید، شبیه جشن های نوروز مااست، با این تفاوت که آنها در‌ و دیوار خانه و خیابان ها را نیز با کاغذهای قرمز رنگ و نوشته های خوب و شاعرانه تزئین می کنند.

ضمن اینکه آتش ‌‎بازی آنها هم متفاوت است و بجای روشن کردن یک آتش آرام و بی صدا، صدها نوع فشفشه و ترقه‎بازی مرسوم است که اتفاقا ریشه و خاستگاه اختراع باروت و موشک و سلاح های گرم نیز بوده است.

بسته‎بندی‎های قرمز، رقص شیر، رقص اژدها و فانوس از دیگر آداب و رسوم سنتی رایج در جشن بهار چینی است.

* ویژگی های بزی و گوسفندی:
بز، حیوانی کنجکاو و باهوش است. در مقایسه با گوسفند یا قوچ، به‎نسبت قوی‎تر و شجاع‎تر است و به همین علت، در گاهشمار نیز، بیشتر از آن دو، خودنمایی می کند.

متولدین سال بز، افرادی آرام هستند و به طبیعت علاقه‎مندند. آن‎ها معمولاً زندگی آرامی دارند و اغلب به نظر دیگران درباره‌ی خود اهمیت کم‎تری می‎دهند.

این افراد معمولاً دلسوز، جذاب و خوش‎اخلاق هستند. آن‎ها خوش‎قلب بوده و معمولاً با همه سازگارند که همین ویژگی دوستان و تحسین‎کنندگان آن‎ها را جذب می‎کند.

آن‎ها هم‎نشینی با دیگران را دوست دارند اما نمی‎خواهند در مرکز توجه قرار گیرند. در‎عوض، ترجیح می‎دهند در حاشیه باشند و به‎تماشای دیگران در جمع بنشینند.

اگرچه محافظه‌کار هستند؛ اما در کار گروهی  خوب بوده و در کسب و کار با‎احتیاط عمل می‎کنند. به‎طور کلی، از آن‎چه که خود انتظار دارند، بهتر عمل می‎کنند؛ زیرا در حفظ آرامش و انجام وظایف مهارت دارند.

آ‎ن‎ها در زندگی روزمره‎ی خود، مقتصد، بانشاط و بشاش هستند. به طالع‎بینی علاقه دارند، بنابراین، اگر طالع‎بین یا منجم شوند، امری غیرمعمول نیست. بسیاری از آن‎ها مذهبی نیز هستند.

گفته می‎شود که متولدین سال بز خلاق، هنرمند و با‎استعداد هستند. آن‎ها به مسائل فرهنگی علاقه دارند و انرژی خود را صرف سرگرمی‎های هنری می‎کنند.

آن‎ها اغلب صنعت‎گر، هنرمند، طراح داخلی، گل‎فروش، نقاش، نوازنده، معمار، نویسنده و غیره می‎شوند. در واقع، آن‎ها به‎راحتی می‎توانند در هر حرفه‎ای که نیاز به استعداد هنری و خلاقیت باشد، موفق شوند.

این افراد معمولاً  بسیار رومانتیک و حساس هستند. با این‎وجود، احساس عدم امنیت می‎تواند یکی‎از نقاط ضعف آن‎ها باشد. آن‎ها نیاز به پذیرفته شدن، دوست داشته شدن و محافظت دارند.  در روابطشان می‎توانند کمی ریاست‎ماب و تنبل باشند؛ اما به‎خاطر طبیعت آرام و دلسوزشان عاقبت، به آن‎چه که می‎خواهند، می‎رسند.

زنان متولد سال بز، تمایل دارند تا شریک زندگیشان ثروتمند باشد تا بتوانند بدون نگرانی از داشتن پول، زندگی آرامی داشته باشند.

یکی دیگر از مشخصه‎های کلی متولدین سال بز، ترس از درگیری و تضاد است. آن‎ها از درگیری گریزان هستند. از تصمیم‎گیری‎های سخت دوری می‎کنند و حاضر به گرفتن موضعی جنجالی نیستند.

آن‎ها تا‌حدود بدبین، دودل و وابسته هستند؛ بنابراین بسیاری‎از متولدین این سال به‎دنبال کسب قدرت و منزلت نیستند. با‎توجه به این ویژگیهای شخصیتی،  آن‎ها ترجیح می‎دهند بخشی‎از یک گروه سازمان‎یافته و منظم باشند.
سال شادی داشته باشید! (喜洋洋، xǐyánɡyánɡ)

آرامش و سلامتی را برای‌تان در سال بز آرزو دارم. (羊年 安康، yánɡniánānkāng)

سه بز در هماهنگی باشد! (三陽 開泰، sānyánɡkāitài)

سال بز مبارک! (羊年吉祥, yánɡniánjíxiáng)

همیشه شاد باشید! (幸福伴你同行,xìngfúbànnǐtóngxíng)

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، فال بازدید 507 بار
دیدگاهتان را بنویسید

elham در تاریخ 3 فروردین 1394 گفته : پاسخ دهید

sayte khobie matalebe motnaveee dare

css.php