کد خبر : 79263 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰

زود رنج ها بخوانند!

زودرنج بودن مانند همه خصوصیات بشر مجموعه‌ای از صفات ارثی و محیطی است. زود رنج بودن ویژگی است که نشان‌دهنده میزان تحمل افراد است. تحمل هر فرد نسبت به مشکلاتی که برایش پیش می‌آید، می‌تواند درجه زودرنج بودنش را نشان دهد، بر این اساس برخی تحمل بالایی دارند و حتی …

زودرنج بودن مانند همه خصوصیات بشر مجموعه‌ای از صفات ارثی و محیطی است.

زود رنج ها بخوانند!

زود رنج بودن ویژگی است که نشان‌دهنده میزان تحمل افراد است. تحمل هر فرد نسبت به مشکلاتی که برایش پیش می‌آید، می‌تواند درجه زودرنج بودنش را نشان دهد، بر این اساس برخی تحمل بالایی دارند و حتی اگر مستقیماً مورد حمله قرار گیرند، نمی‌رنجند.

زودرنج بودن مانند همه خصوصیات بشر مجموعه‌ای از صفات ارثی و محیطی است. مقدار زیادی از این ویژگی ژنتیکی و بخشی از آن نیز به محیط فرد و یادگیری‌های او مربوط می‌شود. آمار زودرنجی در جوامع و زمان‌های مختلف متفاوت است، هرچند تحقیقی در این زمینه در ایران ندیده‌ام، اما شواهد نشان می‌دهد که خانم‌ها زودرنج‌تر از آقایان هستند.

البته این ویژگی بستگی به سلامت فرد دارد، مثلاً افسردگی به عنوان یک اختلال شایع روانی می‌تواند افراد را زودرنج کند. همچنین، فردی که مبتلا به کم‌خونی است، بسیار زودرنج و دچار ناراحتی‌های جسمی و روحی می‌شود به طوری که گاهی اوقات این افراد را نمی‌توان تحمل کرد. زودرنجی می‌تواند زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد، همچنین وقتی فردی زود می‌رنجد از دیگران کناره‌گیری می‌کند.

معمولاً خصوصیات اخلاقی و عادتی افراد تغییر نمی‌کند، آدم‌های صبور از بچگی صبور بوده‌اند و آدم‌های کم‌صبر در بچگی نیز همین ویژگی را نشان می‌دادند. اگر زودرنجی مبتنی بر بیماری زمینه‌ای نباشد، روان‌درمانی چاره ی آن است. معمولاً آگاهی و انصاف می‌تواند در کاهش زودرنجی مؤثر باشد، هر چند که این توصیه جمعی نیست و در مورد افراد مختلف متفاوت است، اما چنانچه افراد سعی کنند نسبت به خود آگاهی داشته باشند، می‌توانند رفتارشان را نیز کنترل کنند.

مهم ترین راهکاری که برای افراد زودرنج مفید است تمرین برای سازگاری با افراد و شرایط مختلف است. فرد زودرنج نیاز دارد تا به خود آموزش دهد که “قرار نیست همه شرایط طبق میل من به پیش رود. این منم که باید شرایط گوناگون را تجربه کنم و قدرت کنار امدن را بالا ببرم. ” البته برای پیدایی این رویه نیاز به تمرین داریم. و سازگاری با شرایط مختلف یک شبه به وجود نمی آید. باید بر احساسات منفی غلبه کرد. و اجازه نداد حوادث محیطی تاثیری بر خلق و عواطف فردی بگذارد.

راهکار بعد مهربانی با مردم است. افراد زودرنج معمولا در علاقمندی به دیگران ضعیف هستند. خیلی دیگران را دوست ندارند. در انتظار یک اتفاقند تا از دیگران دلخور شوند. در حالیکه اگر دیگران را دوست بداریم می توانیم کم و کاستی های رفتارشون رو بهتر تحمل کنیم.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی بازدید 225 بار
دیدگاهتان را بنویسید

shadi در تاریخ 19 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

matlabu naxundam!!!!!!!!!!!!!!!vali in nini xili naze vay che xoshghele……………..nazi

امیر سام در تاریخ 20 اسفند 1392 گفته : پاسخ دهید

اره زود رنجا همینجورن منم خواهرم زود رنج تا یه چیز بهش میگم زودی قهر میکنه
ممنون داداش

css.php