کد خبر : 256069 تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

زمان مناسب مصرف دارو با معده خالی در ماه رمضان

زمان مناسب مصرف دارو با معده خالی در ماه رمضان یک مسؤل غذا و دارو با بیان اینکه قطع ناگهانی برخی از داروها مانند بیماری صرع خطرناک است، گفت: اثربخشی بسیاری از داروها ارتباط مستقیمی با مصرف به موقع آن در زمان معین دارد بنابراین بیماران در زمان روزه به …

زمان مناسب مصرف دارو با معده خالی در ماه رمضان

زمان مناسب مصرف دارو با معده خالی در ماه رمضان

یک مسؤل غذا و دارو با بیان اینکه قطع ناگهانی برخی از داروها مانند بیماری صرع خطرناک است، گفت: اثربخشی بسیاری از داروها ارتباط مستقیمی با مصرف به موقع آن در زمان معین دارد بنابراین بیماران در زمان روزه به صورت خودسرانه نوبت داروی خود را قطع نکنند.

به گزارش میهن فال به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر عباس اخگری با بیان اینکه مصرف آب و مایعات نقش بسیار مهمی در دفع داروها و متابولیت‌های ناشی از آنها دارد، اظهار داشت: در صورت روزه داری، بیماران در فاصله افطار تا سحر باید به میزان کافی آب و مایعات بنوشند.

وی تاکید کرد: در صورتیکه لازم است دارویی با معده خالی مصرف شود بهترین زمان مصرف دارو یک ساعت قبل از سحری و یا دو ساعت بعد از افطار است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه روزه داران تحت هیچ شرایطی وعده‌های دارویی خود را به صورت خودسرانه قطع نکنند، تصریح کرد: تغییر در زمان استفاده از دارو ممکن است در روند درمان اختلال وارد کند.

اخگری با بیان اینکه قطع ناگهانی برخی از داروها مانند بیماری صرع بسیار خطرناک است، عنوان کرد: اثر بخشی بسیاری از داروها ارتباط مستقیمی با مصرف به موقع آن در زمان معین دارد بنابراین بیماران در زمان روزه داری به صورت خودسرانه نوبت داروی خود را قطع نکنند.

وی افزود: آنتی بیوتیک‌ها از جمله داروهایی هستند که باید در زمان مشخص مصرف شود و امکان تغییر ساعت آنها وجود ندارد، اما پزشک معالج شما می‌تواند با در نظر گرفتن نوع بیماری شما آنتی بیوتیکی را انتخاب کند که بابرنامه روزه داری شما تداخل پیدا نکند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: بیماران دیابتی باید پیش از شروع ماه مبارک رمضان تحت بررسی پزشکی قرار گیرند. بیماران باید از نظر سطح قند، فشار خون، چربی خون، انعقاد خون و بررسی کلی وضعیت بیوشیمی خون پایش گردند و بر این اساس رژیم غذایی و دارویی مختص هر بیمار قبل از شروع ماه رمضان تعیین می شود.

اخگری تاکید کرد: بیمارانی که انسولین مصرف می‌کنند باید با پزشک خود مشورت کنند و در تمام بیماران دیابتی تنظیم و کنترل مرتب قند خون بسیار مهم است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار پزشکی ، اسلاید ، مجله خبری بازدید 695 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php