کد خبر : 214772 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

زردآلو در طب سنتی

مزاج زردآلو سرد و تر بوده و هسته زرد آلو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک، ولی برگ و گل آن سرد و خشک است. مصلح زردآلو عسل، انیسون، زنیان، مصطکی، زیره و روغن زیتون می‌باشد. مزاج زردآلو سرد و تر بوده و هسته زرد آلو از نظر …

مزاج زردآلو سرد و تر بوده و هسته زرد آلو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک، ولی برگ و گل آن سرد و خشک است. مصلح زردآلو عسل، انیسون، زنیان، مصطکی، زیره و روغن زیتون می‌باشد.

زردآلو در طب سنتی

مزاج زردآلو سرد و تر بوده و هسته زرد آلو از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک، ولی برگ و گل آن سرد و خشک است. مصلح زردآلو عسل، انیسون، زنیان، مصطکی، زیره و روغن زیتون می‌باشد.

باز کننده انسداد و ملین است اما زود در معده متعفن شده و باعث نفخ، آروغ ترش و تب‌های عفونی می‌شود. آشامیدن آب پخته آن مانع جوشش خون و صفرا، تسکین دهنده تشنگی و مسهل صفرا بوده، در رفع آروغ و بوی بد دهان و التهاب معده موثر است.

برای سرد مزاجان مضر بوده زیاد خوردن آن موجب برص می‌شود. خوردن آن بلافاصله بعد از غذا و هم چنین خوردن آب بعد از آن فوق‌العاده مضر می‌باشد.

هسته زردآلو تقویت‌کننده قوای‌جنسی ‌بوده و برای نرم کردن پوست مفید است.

روغن تلخ هسته ورم مقعد را از بین برده و سنگ مثانه را خرد نموده و کرم معده و روده را ازبین می‌‌برد.

دمکرده برگ زردآلو برای قطع اسهال مفید است.

خوردن زرد آلو مقوی است، بدن را چاق می‌‌کند، مجاری عروق را باز می‌‌کند، خاصیت ضد سرطان پوست دارد و استخوان بندی را محکم می‌‌کند.

برای دفع کرم معده، می‌‌توانید شکوفه زرد آلو را جوشانده و آب آنرا میل کنید. برای جلوگیری از خون دماغ، پنبه آغشته به آب جوشیده شکوفه زرد آلو را در بینی فرو کنید.

خوردن هسته شیرین زرد آلو بیماری‌های سینه، حلق، ریه و گلو را درمان می‌‌کند، سرفه، آسم، لارنژیت و یبوست را بهبود می‌‌بخشد، نیروی جنسی را قوی می‌سازد و روماتیسم را درمان می‌کند.

برای نرم و لطیف شدن پوست، هر شب مقداری روغن هسته‌ی شیرین زردآلو را بر‌پوست بمالید.

بوی بد دهان دلایل متفاوتی دارد. در طب سنتی هم در رابطه با آن علت‌های مختلفی بیان شده است. برخی از افراد به دلیل مشکلات معده، دهان‌شان در اکثر مواقع بدبو است که حرارت معده‌شان یا زیاد است یا کم.

در مواردی هم مواد زائدی که در معده باقی می‌ماند، باعث ایجاد بویی ناخوشایند در دهان می‌شود

یکی از توصیه‌ها برای رفع آن خوردن خیسانده زردآلو است. به همین منظور چندعدد زردآلو را در آب خیسانده و صبح آب و خود آن را میل کنید.

در مواقعی هم که زردآلو در دسترس نیست، برگه خشک زردآلو را داخل آب بریزید و آن را مصرف کنید.

اگر فردی دندان‌های پوسیده، تیره یا کرم خورده دارد یا از شفافیت دندان‌هایش کم شده، برای درمان بوی بد دهانش رعایت همین موارد توصیه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، خواص دارویی بازدید 820 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php