کد خبر : 256698 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

روش های از بین بردن جای عینک از روی بینی

روش های از بین بردن جای عینک از روی بینی عینک یا بینه یا بینک به قاب‌های دارای عدسی شیشه‌ای گفته می‌شود که در جلوی چشم‌های انسان قرار داده می‌شود تا دید و سوی چشم‌ها را بهتر کند. گاه هم از عینک‌ها تنها برای زیبایی و زینت یا محافظت از …

روش های از بین بردن جای عینک از روی بینی

روش های از بین بردن جای عینک از روی بینی

عینک یا بینه یا بینک به قاب‌های دارای عدسی شیشه‌ای گفته می‌شود که در جلوی چشم‌های انسان قرار داده می‌شود تا دید و سوی چشم‌ها را بهتر کند. گاه هم از عینک‌ها تنها برای زیبایی و زینت یا محافظت از چشم‌ها استفاده می‌شود.

خیلی حس بدی است که در موقعیت های مهم جای عینک بر روی بینی بماند اما با رژیم های طبیعی می توانید این لک و جای عینک را کاهش دهید.

1- پوست پرتقال خشک:

پرتقال منبع غنی ویتامین C است. پوست پرتقال خشک شده را با روغن بادام و شیر مخلوط کن و به مدت ده دقیقه روی لک اطراف بینی بگذار و سپس با آب ولرم بشور.

2- گلاب:

برای درخشندگی پوست اطراف چشم، بهتر است از تونر استفاده کنی. یکی از تونرهای مفید گلاب است که تسکین دهنده است و اثر خنک کننده دارد. پنبه را به گلاب آغشته کن و بر روی چشمانت بگذار و استراحت کن تا تیرگی دور چشمانت برطرف شود.

3- آلوئه ورا و سرکه سیب:

آلوئه ورا ضد التهاب است. سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین A, E و C است. استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی قسمت تیره بینی درست پیش از خواب، به ترمیم بافت و روشن شدن لکه های تیره کمک می کند. صبح روز بعد صورتت را با آب ولرم بشور و این روش را روزانه تکرار کن. سرکه سیب یک تونر طبیعی است که در برطرف کردن جای زخم موثر است. هفته ای یک یا دو بار پنبه را به سرکه سیب آغشته کن و روی لکه تیره اطراف بینی بمال و سپس با آب سرد بشور.

4- سیب زمینی، گوجه فرنگی و خیار:

سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی است. استفاده از آب سیب زمینی باعث کاهش تیرگی اطراف بینی می شود. یک برش نازک سیب زمینی را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی لک تیره بگذار و سپس با آب سرد بشور. همچنین می توانی مقداری گوجه فرنگی و خیار را رنده کنی و آن را روی لکه بینی بزنی. اسید سیتریک موجود در گوجه فرنگی باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و خیار باعث آرامش پوست می شود. استفاده از گوجه فرنگی برای کسانی که پوست حساس دارند توصیه نمی شود.

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت ، مجله خبری بازدید 695 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php