کد خبر : 201630 تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

روش درست کردن مواد شوینده خانگی

تمیز نگه‌داشتن خانه لزوما نیازمند ابزارو مواد شیمیایی گران‌قیمت نیست. شما هم می‌توانید با این ایده‌های آسانی که میهن فال امروز برای‌تان درنظر گرفته، مواد شوینده و پاک‌کننده‌های دستی خودتان را بسازید و خانه خود را تمیز و آراسته نگاه دارید. با ما همراه باشید با مطلب: روش درست کردن …

تمیز نگه‌داشتن خانه لزوما نیازمند ابزارو مواد شیمیایی گران‌قیمت نیست. شما هم می‌توانید با این ایده‌های آسانی که میهن فال امروز برای‌تان درنظر گرفته، مواد شوینده و پاک‌کننده‌های دستی خودتان را بسازید و خانه خود را تمیز و آراسته نگاه دارید. با ما همراه باشید با مطلب: روش درست کردن مواد شوینده خانگی

شیشه شوی
دو فنجان آب، نصف فنجان سرکه سفید، یک چهارم فنجان الکل صنعتی، دو قطره آبلیمو یا روغن پرتقال برای استشمام بوی خوش
طرز تهیه: همه مواد گفته شده را با هم مخلوط کرده و دریک ظرف شیشه شوی بریزید. حالا اندکی از مواد را روی حوله‌ای تمیز ریخته و سطوح شیشه‌ای را با آن پاک کنید. بهتراست در روزهای آفتابی پنجره‌ها را با این مواد تمیز نکنید.

لکه شوی
مناسب برای از بین‌بردن لکه‌های روی سینک ظرفشویی
نصف لیموی تازه، یک دوم پیمانه بوراکس
طرز تهیه: آب لیمو را با بوراکس ترکیب کرده و روی سطوح سینک یا سطح توالت فرنگی بریزید و با شتکه آرام آرام بسابید.

روش درست کردن مواد شوینده خانگی

پاک‌کننده روغن و چربی
یک دوم پیمانه پودرآمونیاک را با مقدارلازم آب مخلوط کرده و درظرفی بزرگ هم بزنید. حالا این مواد را روی سطوح آغشته به روغن مثل سطح اجاق گازریخته و پس ازچند دقیقه با آب خالص تمیز کنید.

پاک‌کننده همه منظوره
چهارقاشق غذاخوری جوش شیرین وچهار پیمانه آب ولرم را با هم ترکیب کرده و دستمال تنظیفی تمیزی را به مواد خود آغشته کنید. می‌توانید سطوح روی سینک، اجاق گازوحتی کانتر آشپزخانه را با این مواد دست ساز به آسانی تمیز کنید

پاک‌کننده لباس
یک پارچ آب گرم، دو پیمانه پودرلباسشویی،یک پیمانه وایتکس یا مایع سفید‌کننده کلردار را با هم ترکیب کرده و لباس‌های کثیف را داخل آن قراردهید. پس از۲۰ دقیقه لباس را با آب ولرم آب‌کشی کنید.

پاک‌کننده شوره
ترکیب خمیردندان با یک قاشق جوش‌شیرین را با یک برس برروی سطوح آغشته به شوره همچون لباس‌ها و کف اتاق مالیده و پس ازاینکه چند دقیقه روی سطوح ماند، با یک دستمال خیس آن را پاک کنید.

پاک‌کننده لکه ماشین ظرفشویی
مقداری پودرلیمو یا پودرپرتقال را با اندکی آب مخلوط کرده و دیواره‌های ماشین ظرفشویی را با آن بشویید.

پاک‌کننده سطوح استیل
آبلیمو یا سرکه سفید را با نمک مخلوط کرده واسفنج نرم را  به این مواد آغشته کنید. سپس سطوح استیل از جمله کابین حمام یا دستشویی را با اسفنج بسابید. پس ازچند دقیقه با دستمال مرطوب سطح مورد نظررا پاک کنید. هفته‌ای دو باراین کار توصیه می‌شود.

پاک‌کننده سطوح مرمری
یک یا دو قطره مایع ظرفشویی را با دو پیمانه آب گرم مخلوط کرده و کانتر مرمر، میزهای غذاخوری مرمررا با اسفنج آغشته به این محلول قشنگ بسابید. حالا با یک دستمال نرم مرطوب سطح مورد نظررا پاک کنید. یادتان نرود که هیچ‌وقت روی سطوح مرمراز سرکه یا آبلیمو استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود مواد اسیدی جذب بافت سنگ شود و کیفیت آن به مرور زمان خراب‌تر شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : زندگی بهتر ، سبک زندگی بازدید 450 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php