کد خبر : 52664 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸

رواج چادرهای فشن برای تخریب حجاب +عکس

حجاب یا پوشش یکی از احکام اسلامی است که برای پوشش زنان و مردان وضع شده‌است و اصطلاحاً عبارت است از پوشاندن ضروری مو و سایر اعضای بدن به جز صورت و دو دست (و گاهی دو پا) توسط زنان مسلمان، در برابر مردانی است که طبق شریعت اسلامی نامحرم …

حجاب یا پوشش یکی از احکام اسلامی است که برای پوشش زنان و مردان وضع شده‌است و اصطلاحاً عبارت است از پوشاندن ضروری مو و سایر اعضای بدن به جز صورت و دو دست (و گاهی دو پا) توسط زنان مسلمان، در برابر مردانی است که طبق شریعت اسلامی نامحرم شمرده می‌شوند.

قرآن مجید در آیه 59 سوره مبارک احزاب خطاب به پیامبرش فرموده است: به زنان و دختران خود و زنان مؤمن بگو که: خویشتن را با «جلباب» بپوشند که این کار براى این است که به عفت شناخته ‏شوند و از تعرض محفوظ ‏بمانند، براى آنان بهتر است.

امروزه حجاب در کاربرد عام به پوشش ضروری زنان اطلاق می‌شود و به یکی از نمادهای بسیاری از جوامع اسلامی تبدیل شده و در برخی کشورها از جمله ایران رعایت آن در مکان‌های عمومی برای همه، زنان (با هر اعتقاد دینی) اجباری است. با وجود این، گروهی از نواندیشان دینی شیعه و سنی وجوب حجاب در اسلام را زیر سوال برده‌اند.

چادر کامل‌ترین حجاب اسلامی

چادر ریشه در سیره زنان اهل بیت بویژه حضرت فاطمه‏ زهرا(س) دارد. پیامبر اکرم(ص) چادر را به عنوان یکی از اقلام نوزده گانه ضروری جهیزیه برای دخترش حضرت فاطمه‏زهرا(س) قرار داد. چادر مشکی بهترین و سالم‏ترین پوشش زن مسلمان است که سراسر حجم بدن او را می‏پوشاند و به او وقار و متانتی خاص می‏بخشد. از این رو چادر حجاب برتر و کامل‏ترین نوع پوشش زن مسلمان است.

فراوانی منفعت حجاب در مقابل سختی‌ها

اساساً همه قوانین ریز تا درشت یک گوشه‌ای از راحتی آدم را می‌گیرند و محدودیت ایجاد می‌کنند ولی قانون آمده تا نظم ایجاد کند و الا بشر برای رعایت قوانین دلیلی ندارد. این بحث که برخی می‌گویند ما با مدل‌ها و پوشش‌های راحت‌تریم حرف غلطی است چون اینها یا معنای راحتی را نفهمیده‌اند و یا راحتی آنی خود را بر آسایش جمعی و نظم همگانی ترجیح می‌دهند.

حجاب زیبا فقط به چادر و گرفتن سفت و سخت روی خود نیست تا جایی که حضرت امام خمینی(ره) پوششی مانند مانتوی ساده، بلند و گشاد را چون دارای مفسده نیست را نیز تائید می کند زیرا دلیل حفظ پوشش از نامحرمان این است که مصونیت زن برابر طمع ورزی هوس بازان حفظ و همچنین خنثی کننده تحرکات جنسی خارج از عرف دینی و اجتماعی در جامعه است.

اما در این بین برخی از بانوان جوان کشورمان با الگو برداری غلط از فرهنگ غرب بدون در نظر گرفتن آداب دین خود که نه، بلکه عرف جامعه را با پوشیدن برخی پوشش ها زیر سوال برده اند و به نوعی خود را تبدیل به مانکن های خیابانی کرده اند.

این خانم های محترم بدون در نظر گرفتن عقبه خود و با نگاهی اجمالی به وضعیت مادران خود و یا خواسته یا ناخواسته در دام اینگونه تهاجمات فرهنگی قرار گرفته اند که جای بسی تاسف است.

کشف حجاب اصلی ترین هدف در شبیخون فرهنگی دشمن علیه آرمانهای اسلامی مان به شمار می رود. از میان برداشتن حجاب به صورت دفعی و آنی امکان پذیر نبود. این امر می بایست همچون تمام کارهای فرهنگی قدم به قدم و به صورت نرم اتفاق می افتاد. سوق دادن دختران جوان به نمایش زیباییهای ظاهری، در ابتدا با حذف چادر در حال اتفاق است.

رواج چادرهای فشن برای تخریب حجاب +عکس

چادر های فشن

اما نکته قابل تامل در مدلینگ شدن چادر است که این روزها در حال خود نمایی است به گونه ای چادر هم مانند هر مدلی دارای تاریخ مصرف شده است.

در برخورد با بعضی از این خانم های جوان آنان شکاف نسلی بین خود و مادران را دلیلی برای این نوع پوشش خود می دانند ولی آیا واقعا این دلیل محکمه پسندی برای ایجاد این فاصله استفاده از چادر است.

متاسفانه به علت نداشتن نظارت سنتی در برخی استان ها مانند تهران، و پس از اجرای طرح گشت ارشاد اکنون شاهدیم این دختران رو به چادرهای فشن آورده اند و می گویند این دیگر چادر است و در حال انتشار به سایر شهر ها نیز می باشد.

ولی آیا واقعا این همان چادر مصون کننده زنان از گزند تیرهای زهر آلود شیطان و نگاه های هوس بازان برخی مردان است؟

در این میان هستند کسانی که دلیل این مدلینگ شدن چادر را فرا طبقاتی و فرا سیاسی می دانند که جای بسی تعجب است زیرا حتما این عزیزان ماهیت چادر را درک نکرده اند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی بازدید 535 بار
دیدگاهتان را بنویسید

raha در تاریخ 1 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

اونایی که این مدل چادرهارو طراحی میکنند می خوان این مدلارو تاجایی پیش ببرند که فکرکنیم چادرپوشیدن بانپوشیدن فرقی نداره درنتیجه نپوشیم و اونا تاجایی پیش میرندکه حجاب روکامل ازمابگیرند ماباید هوشیارباشیم.هوشیار

نیلو در تاریخ 2 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

موافقم….ولی بعضی ها هم که فک کنم فهمیده باشید منظورم کیه فک میکنن با این کار دارن حجاب رو رواج میدن……!

زینب در تاریخ 1 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

به نظر من بستگی به عرف جامعه داره اون موقع که پیامبران میگفتن رنگ روشن بپوشین معلومه خوب عربستان با اون گرمای شدیدش هرکی مشکی بپوشه از گرما میمیره!پس باید رنگ روشن میپوشیدن بعدشم وقتی همه روشن میپوشیدن یکی هم روشن میپوشید مسیله ای نبود.ولی وقتی الان عرف مشکیه یکی روشن بپوشه تابلو میشه دیگه بدتر میره توچش…نه!!!!!!!!!!!!!

.......... در تاریخ 30 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

تو جامعه ما این طور جا افتاده که چادر باید مشکی باشه و وقتی کسی با چادر رنگی میره بیرون همه نگاش میکنن.خود اهل بیت و خود قرآن رنگ های روشن رو به مردم سفارش کردن.

لیلی در تاریخ 30 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

بچه ها اولا سادگی برازندگی دوما چادر اصولا و قائدتا باید مشکی باشه چون از لحاظ روانشناسی رنگ مشکی 1 جلب توجه نمی کنه و در بیش تر موارد مثل یه خنثی کننده عمل می کنه 2 عرف چادر سیاه و بیش تر قبول می کنه
خوب تو اگه خیلی دلت تنوع می خواد برو با چادر قرمز یا صورتی یا ابی گل و مگولی برو بیرون ولی در نهایت این نیت ادماس که مهمه و هیچ کس نمی تونه به اندازه خودش با خودش صادق باشه یا گولش بزنه حالا از من گفتن

نیلو در تاریخ 1 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

موافقم عجیب……!

الهه در تاریخ 30 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

به نظر من یه مانتویی با حجاب خیلی بهتر از یه چادری بی حجابه. چادری هایی که هفت قلم آرایش می کنن و با ساپورت و پوتین میان بیرون. واقعا مسخرس!

غزل در تاریخ 2 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

موافقم الهه….

tina در تاریخ 30 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

Be in chador fashena migan aba be nazar man az chador ke onja miposhan ham behtare

shadi در تاریخ 29 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

اخه مگه چادر سر نمیکنیم که از نگاهای نامحرم به دور باشیم و جلب توجه نکنیم!خوب مطمئنا اگه با چادر قرمز یا رنگی بری بیرون نه تنها نامحرم بلکه همه بهت توجه میکنن!!!نه؟من خودم چادری نیسم ولی همیشه رنگای تیره و ترجیح میدم

یگانه در تاریخ 29 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

منظور از فشن یعنی غیرطبیعی بودن آن !!!!!!!!!!
عزیزان اصل مطلب و بچسبید نه فرعیاتو……
چادر یعنی ساده و مشکی و ایرانی نه این چادر های جدید…..

مریم در تاریخ 29 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

میشه عکس چادر فشنم بذارین ، یعنی اینا فشنه !!!!!!!

niloofar در تاریخ 29 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

من خودم چادر سرم میکنم…چه اشکالی داره که چادر رنگی سر کنیم؟ خود اهل بیت ع تاکید داشتن که مومن باید سبز و سفید بپوشه…چه اشکالی داره؟

sema در تاریخ 29 آبان 1392 گفته : پاسخ دهید

چه چیزا الان این عکسا که حجابشون کامله

css.php