کد خبر : 256172 تاریخ انتشار : شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

رفع عطش روزه داران با این نوشیدنی

رفع عطش روزه داران با این نوشیدنی یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف برخی از شربت‌ها را به علت طبع سردی که دارند برای روزه‌داران مناسب دانست. شربت شاه‌تره و کاسنی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، …

رفع عطش روزه داران با این نوشیدنی

رفع عطش روزه داران با این نوشیدنی

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف برخی از شربت‌ها را به علت طبع سردی که دارند برای روزه‌داران مناسب دانست.

شربت شاه‌تره و کاسنی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، سدیم، پتاسیم، روی، پروتئین، فسفر، فیبر و قند است.

برای بررسی خواص شربت شاه‌تره و کاسنی و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

خواص شربت شاه‌تره و کاسنی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت شاه‌تره و کاسنی اظهار کرد: این شربت طبع سردی دارد و صفرابر است بنابراین موجب رفع عطش روزه‌داران می‌شود؛ شربت شاه‌تره و کاسنی خون را هم تصفیه می‌کند.

وی بیان کرد: در بین اندام‌های بدن کبد از مزایای شربت شاه‌تره و کاسنی بیشترین سود را می‌برد؛ کبد بیش از ۵۰۰ نوع کار حیاتی در بدن مانند تفکیک مواد مغذی از ترکیبات زائد، سم‌زدایی، تجزیه مواد شیمیایی، نابودی میکروب‌ها، ترشح آنزیم‌های مختلف، تنظیم هورمون‌ها و قند‌ها و دفع اوره را انجام می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص دیگر شربت شاه‌تره و کاسنی افزود: این شربت ملین و ادرارآور است و یرقان و زردی ناشی از گرمای کبد را هم از بین می‌برد؛ شربت شاه‌تره و کاسنی کیسه صفرا را پاکسازی و سنگ کیسه صفرا را هم دفع می‌کند.

عظمایی با اشاره به مفید بودن شربت شاه‌تره و کاسنی برای مبتلایان به هپاتیت تاکید کرد: این شربت به علت وجود ویتامین‌های A ، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ شربت شاه‌تره و کاسنی بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت شاه‌تره و کاسنی برای مبتلایان به فشار، قند و چربی خون بالا مفید است و نقش مؤثری در تقویت معده، کبد و کلیه‌ها دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت شاه‌تره و کاسنی برای مبتلایان به نقرس و اسید اوریک بالا مفید است و به رفع مشکلات پوستی مانند اگزما، کهیر، خارش و جوش کمک شایانی می‌کند.

عظمایی یادآور شد: شربت شاه‌تره و کاسنی نقش مؤثری در روشن شدن پوست، باز شدن رنگ چهره و برطرف شدن لک‌ها دارد؛ این شربت بسیار آرام‌بخش است و موجب رفع اضطراب و استرس در افراد می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 707 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php