کد خبر : 40611 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۶

راه حل هایی ساده اما مفید برای تعریق بیش از حد و درمان آن

اگر از اطرافیانتان بپرسید بزرگترین چیزی که با آن در زندگی مشکل دارند چیست، اغلب پاسخ هایی که دریافت خواهید کرد تعریق و بهداشت بد است. تعریق بیش از اندازه قطعا بزرگ‌ترین چیزی است که همه‌ی ما از آن بیزاریم. مردم به دئودورانت‌ها، عطرها و چیزهای دیگر متوسل می‌شوند اما …

اگر از اطرافیانتان بپرسید بزرگترین چیزی که با آن در زندگی مشکل دارند چیست، اغلب پاسخ هایی که دریافت خواهید کرد تعریق و بهداشت بد است. تعریق بیش از اندازه قطعا بزرگ‌ترین چیزی است که همه‌ی ما از آن بیزاریم. مردم به دئودورانت‌ها، عطرها و چیزهای دیگر متوسل می‌شوند اما برای کنترل تعریقشان به شکست می‌خورند. در این مقاله راه‌هایی عملی را برای کنترل تعریق آورده‌ایم، بخوانید تا بدانید.

راه حل هایی ساده اما مفید برای تعریق بیش از حد و درمان آن

۱- غذاهایی بخورید که تعریق را کنترل می‌کنند

درست خواندید! غذاهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند تعریق را کنترل کنند. این لیست حاوی غلات و سبزیجات هستند. میوه‌های تازه‌ای همچون پرتقال، هندوانه و هلو هم می‌توانند موثر باشند. غذاهای سرشار از پروتئین همچون تخم مرغ یا محصولات سویا هم می‌توانند تعریق را کاهش دهند. مصرف تمام این مواد غذایی می‌توانند به کاهش تعریق شما کمک کنند.

۲- مایعات مصرف کنید

آیا می‌دانید که مصرف مایعات بصورت درست می‌تواند در کاهش تعریق موثر باشد؟! مایعات زیادی همچون آب و آبمیوه بنوشید. بهترین گزینه هم آب گوجه فرنگی است که می‌تواند تعریق بیش از اندازه را کنترل کند. از نوشیدنی‌های داغ هم دوری کنید چرا که می‌توانند باعث تعریق بیشتر شوند. آب میوه‌های تازه و نوشیدنی های سرد، مفیدند، پس به مصرف آنها روی بیاورید.

۳- عسل و سرکه

مخلوط عسل و سرکه‌ی سیب یا همان سکنجبین یا سرکه انگبین سنتی خودمان، واقعا می‌تواند مفید باشد. این دو ماده‌ی غذایی را بصورت مساوی باهم مخلوط کنید و ۳ بار در روز مصرف نمایید. این نوشیدنی سطح سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و از تعریق بیش از اندازه جلوگیری می‌کند.

۴- هر روز ورزش کنید

ورزش به هر شکلی می‌تواند برای شما مفید باشد. پیاده روی، شنا یا هر ورزش دیگری می‌تواند به افزایش سطح اندروفین بدن کمک کند. که در این صورت، از بوجود آمدن شرایطی که باعث تعریق بیش از اندازه خواهد شد جلوگیری بعمل خواهد آورد. ورزش روزانه همچنین باعث خواهد شد تا تناسب اندامتان حفظ شود و بدنی سالم داشته باشید.

۵- چای سبز و مریم گلی

محصولات گیاهی قطعا می‌توانند به کنترل تعریق کمک کنند. دو بار در روز چای مریم گلی را بهمراه بابونه مصرف کنید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است، که باعث تنظیم درجه حرارت طبیعی بدن می‌شود. ۲ فنجان چای سبز بنوشید تا از بوجود آمدن شرایط تعریق بیش از اندازه جلوگیری کنید.

۶- روغن درخت چای

کاربرد موضعی روغن درخت چای به کنترل وضعیت تعریق بیش از اندازه کمک می‌کند. این روغن چیزی است که در اغلب پودرها و اسپری‌ها از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که روغن درخت چای خواص ضد قارچی دارد، از بوجود آمدن عفونت‌های پوستی نیز جلوگیری خواهد کرد.

واقعیت هایی درباره ضد عرق‌ها

راه حل هایی ساده اما مفید برای تعریق بیش از حد و درمان آن

ضد عرق‌ها (آنتی پرسپیرانت) انواع اسپری و صابونی دارند. معمولاً همه ما قبل از اینکه از خانه خارج شویم یا بعد از حمام، از آن‌ها استفاده می‌کنیم. اما آیا اطلاعاتی راجع به ضدعرق‌هایی که مصرف می‌کنید دارید؟

۱- ضدعرق‌ با بوزدا‌ (دئودورانت) فرق دارند

معمولاً دئودورانت‌ها (بوزدا) و آنتی‌پرسپیرانت‌ها (ضدعرق) را یکی می‌دانیم، ولی آن‌ها در دو چیز با یکدیگر تفاوت دارند. ضدعرق‌ها از عرق کردن جلوگیری می‌کنند در حالی که بوزدا ها بوی ناشی از عرق را از بین می‌برند. پس حالا می‌توانید با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را از داروخانه‌ها درخواست کنید.

۲- آلودگی ناشی از استفاده

صحبت‌های بسیاری پیرامون ارتباط ضدعرق‌ها و مواد سمی و آلوده و احتمال افزایش ابتلا به سرطان شده است. متخصصان می‌گویند ضدعرق‌ها سدی در برابر غدد زیر پوستی ایجاد کرده و از خروج کامل عرق جلوگیری می‌کنند، و فرآیند طبیعی بدن را بر هم می‌زنند. برای این کار، بسیاری از ضدعرق‌ها حاوی آلومینیوم و زیرکانیم هستند که که سرطان‌زا است. در نتیجه، با توجه به میزان مصرفتان، ضدعرق‌ها می‌توانند ایجاد آلودگی کنند.

۳- فقط زیر بغل می‌توانید استفاده کنید

ضدعرق‌ها معمولاً به صورت صابونی یا ژل وجود دارند و فقط می‌توان زیر بغل از آن‌ها استفاده کرد. در مقابل آن، بوزدا ها در انواع اسپری هم موجود هستند که می‌توانید هرجور که خواستید آن‌ها را استفاده کنید.

۴- در دسته داروها قرار دارند

شما می‌توانید ضدعرق‌ها را از فروشگاه های آرایشی بهداشتی و سوپرمارکت‌ها تهیه کنید، ولی جالب است بدانید سازمان مدیریت غذا و داروی آمریکا FDA، ضد عرق‌ها را در دسته‌ی داروها قرار داده است. در حالی که بوزدا ها در دسته مواد آرایشی و بهداشتی قرار دارند.

۵- لباستان را لکه‌دار می‌کند

همانطور که گفتیم ضدعرق ها حاوی مقادیری آلومینیم هستند، به همین دلیل در طولانی مدت ناحیه زیر بغل لباستان را زرد می‌کنند. اگر لباس‌هایتان در این ناحیه تغییر رنگ داده‌اند، بدانید علتش استفاده از ضدعرق است، نه کیفیت بد لباستان. اولین نمونه‌‌ی ضد عرق تولید شده در آمریکا به علت وجود مواد شیمیایی که لباس را از بین می‌بردند، ممنوع اعلام شد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 556 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php