کد خبر : 98892 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴

راهکارهای تناسب اندام در ماه رمضان

برخی از مردم در ماه رمضان به‌علّتِ روزه‌گرفتن، نمی‌توانند ورزش کنند. به همین‌‌دلیل به احتمال زیاد، انرژی کمتری از دست داده و در نتیجه، اضافه‌وزن پیدا می‌کنند. پس چگونه می‌توانیم در حالی‌که روزه هستیم، ورزش کنیم؟ در اینجا پنج دستورالعمل را برایتان آورده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. 1- …

برخی از مردم در ماه رمضان به‌علّتِ روزه‌گرفتن، نمی‌توانند ورزش کنند. به همین‌‌دلیل به احتمال زیاد، انرژی کمتری از دست داده و در نتیجه، اضافه‌وزن پیدا می‌کنند.

راهکارهای تناسب اندام در ماه رمضان

پس چگونه می‌توانیم در حالی‌که روزه هستیم، ورزش کنیم؟ در اینجا پنج دستورالعمل را برایتان آورده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

1- کم کردن طولِ تمرینات

مهم نیست که هدفتان از تناسب‌اندام چیست، مهم آن است که به‌دنبال آن باشید که در این ماه هم مانند ماه‌های دیگر، از تناسب‌اندامتان غافل نمانید. با این‌تفاوت که در ماه رمضان و در طول این 30 روز، باید طول تمرینات و شدّت تمریناتِ خود را کاهش دهید، نه این‌که به‌طورکلّی، ورزش‌کردن را کنار بگذارید.

2- ورزش در ساعاتی که روزه نیستید

در ساعاتی از طولِ روز که روزه هستید، ورزش نکنید؛ چرا‌که هنگامی‌که ورزش می‌کنید، نیاز به انرژیِ کافی دارید و در حالی‌که روزه باشید و ورزش کنید، بدنتان به‌طور قابل‌توجهی، هورمون کاتابولیک به‌ نام کورتیزول را افزایش می‌دهد، که این می‌تواند باعث از کارافتادگیِ ماهیچه‌ها ‌شود. بنابراین یک‌ساعت پس از افطار، بهترین زمان برای ورزش‌کردن و حفظ تناسب‌اندام است.

3- چه‌نوع ورزش‌ هایی؟

انجام تمرینات با وزنه و یا ورزش‌های قلبی را به تنها دوبار در هفته محدود کنید. همچنین انجام تمرینات آرامش‌بخشی مانند یوگا به‌مدت 20 دقیقه در روز پیشنهاد می‌شود. اگر شما مایل به تغییر روند ورزش‌کردنتان در این ماه هستید، می‌توانید بسکتبال، اسکواش و یا فوتبال بازی کنید. بعضی از مردم ترجیح می‌دهند برای لاغریِ سریع، پس از افطار بیرون بروند و پیاده‌روی کنند که این، یک ورزش همیشگی می‌باشد. درحالی‌که بهتر است در طول این ماه، تمرینات ورزشیِ جدید انجام دهید تا تناسب‌اندام‌تان حفظ شود. برای نمونه، اگر بعد از افطار با دوستان و آشنایان، دور هم در پارکی جمع می‌شوید، انجام ورزش‌های گروهی بسیار مفید می‌باشد.

4- مراقب آن‌چه که می‌خورید، باشید

مصرف غذاهای سالم و نوشیدنی‌های مفید بین افطار تا سحر، باعث می‌شود که در طول روز، انرژی بیشتری داشته باشید. در این‌زمینه، مواد غذایی مانند خرما، ماهی، عسل، انجیر و روغن‌زیتون مفید می‌باشد. همچنین یک وعدۀ غذاییِ کوچک و در عین‌حال سالم، هر دوساعت یک‌بار، از افطار تا سحر توصیه می‌شود.

5- انجام ورزش‌های مورد علاقه

برای لاغرماندن در ماه رمضان، این‌که شما چه ورزشی را در طول این‌روزها انجام می‌دهید، باید تا 80 درصد با علایق شما سازگاری داشته باشد. بنابراین، ورزش‌هایی که از انجام آن‌ها لذت نمی‌برید، برای این روزها پیشنهاد نمی‌شود، حتی اگر این ورزش برای شما تجویز شده باشد. پس بهتر است ورزش‌هایی را انتخاب کنید که انگیزۀ شما برای انجام آن‌ها بالا باشد.

● نتیجه

برای آن‌که از تناسب‌اندام و لاغریِ خود دور نمانید و ناگهان اضافه‌وزن پیدا نکنید، در کل باید سرعت و طولِ تمرینات را در طولِ این روزها با توجه به انرژیِِ خودتان تنظیم کنید و به آن‌چه که در طول ساعاتِ سحر تا افطار می‌خورید، اهمیت دهید و یک‌ساعت پس از افطار را، زمانِ ورزش‌کردنِ خود قرار دهید. همچنین توصیه می‌شود ورزش‌هایی انجام دهید که با انجام آن‌ها، احساس شادابی و سرزندگی پیدا می‌کنید. با توجه به توصیه‌هایی که بیان کردیم، مطمئن باشید که هرگز در این 30 روز از تناسب‌اندامِ خود دور نخواهید شد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، ماه رمضان ، مناسبت ها بازدید 223 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php