کد خبر : 154606 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

راهنمای سفر به فرانسه

کشور فرانسه در اروپای غربی قرار دارد. پایتخت ان شهر پاریس است و زبان رسمی مردم آن فرانسوی می باشد. بزرگترین کشور اروپای غربی است و پس از اوکراین بزرگترین کشور قاره اروپاست. زبان مردم فرانسه ، فرانسوی و واحد پولی آن یورو است. شهرهای مهم فرانسه عبارتند از : …

کشور فرانسه در اروپای غربی قرار دارد. پایتخت ان شهر پاریس است و زبان رسمی مردم آن فرانسوی می باشد. بزرگترین کشور اروپای غربی است و پس از اوکراین بزرگترین کشور قاره اروپاست. زبان مردم فرانسه ، فرانسوی و واحد پولی آن یورو است. شهرهای مهم فرانسه عبارتند از : پاریس ، مارسی ، لیون و کن.
راهنمای سفر به فرانسه
بهترین زمان برای مسافرت به کشور فرانسه چه زمانی است ؟
ماه های آوریل تا ژوئن و ماه های سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای سفر به فرانسه است. این ماه ها نه تنها از نظر آب و هوا بلکه از سایر جهات نیز برای سفر مناسب است. بدترین ماه ها جولای و آگوست است زیرا گردشگران در این ماه ها هجوم می آورند. ماه های نوامبر تا ژانویه هوا سرد است و بنابراین توریست کمتری به فرانسه سفر می کند و هتل ها ارزان تر است و فرصت مناسبی برای سفر ارزان تر به تور فرانسه است.
 راهنمای سفر به فرانسه
آب و هوای کشور فرانسه چگونه است ؟
 
 آب و هوای این کشور شهر به شهر متفاوت است . پاریس هیچ گاه خیلی سرد نمی شود و برف به ندرت می بارد.بارش باران نیز در پاریس به صورت نم نم و همراه با مه است و معمولا بیشتر از یک روز به طول می انجامد. خشک ترین ماه سال ، ماه مه است و خشک ترین بخش کشور فرانسه سواحل مدیترانه در جنوب آن است. بارندگی در فصل های بهار و پاییز بسیار سنگین است و گاهی در شهر کن بسیار بیشتر از شهر پاریس است.
در فرانسه چه قوانینی در ارتباط با سیگار کشیدن وجود دارد ؟
 از سال ۲۰۰۸ دولت فرانسه سیگار کشیدن را در تمامی اماکن عمومی نظیر رستوران ها ف کافی شاپ ها و… ممنوع اعلام کرده است و سیگار کشیدن تنها در خیابان و داخل منازل شخصی آزاد است.
راهنمای سفر به فرانسه

ساعات کار اداری در فرانسه چگونه است ؟

ساعات کار اداری در فرانسه نسبت به دیگر کشورها متفاوت است و نظم خاصی ندارد و ساعت کاری مشاغل مختلف بستگی به نظر صاحب کار یا مالک شرکت مربوطه دارد. بانک ها از دوشنبه تا جمعه از ۹:۳۰ تا ۴:۳۰ بعدازظهر کار می کنند. بیشتر آنها به خصوص در شهرهای کوچک در زمان نهار تعطیلند که زمان نهار همه ی بانک ها یکسان نیست. بسیاری از آنها به خصوص در شهرهای کوچک در زمان نهار تعطیلند که ساعت آن نیز یکسان نیست. بیشتر موزه ها یک روز در هفته تعطیلند ( اغلب سه شنبه ها ) و عموما در تعطیلات ملی نیز تعطیل هستند. به طور معمول از ۹:۳۰ تا ۵ بعدازظهر کار می کنند. اغلب ادارات دولتی از دوشنبه تا جمعه، ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر، باز هستند.فروشگاه های پاریس و سایر شهرهای بزرگ از ۹ تا ۱۰ صبح آغاز به کار کرده و بین ساعت های ۶ تا ۷ هم خاتمه کار آنهاست. ساعات کاری برخی از مغازه ها ، اسنک فروشی ها و کافی شاپ و دکه ها از ۸ صبح تا ۸ یا ۹ شب میباشد. البته تمام این موارد در جنوب و شمال فرانسه صادق است و ممکن است در قسمت مرکزی از هیچ نظمی پیروی نکنند.

خدمات پزشکی در فرانسه چگونه است ؟

با مراجعه به بخش پذیرش هتل ها می توانید از خدمات پزشکی بهره مند شوید. اغلب پرسنل برای موارد اورژانس آموزش دیده اند و تمام اقدامات مورد نیاز را انجام می دهند. در مکان های خارج از هتل می توانید با ۱۵ تماس بگیرید. در هنگام نیاز به دارو در روزهای تعطیل ، در هتل به پذیرش ان مراجعه کرده و در خارج از آن به نزدیک ترین اداره ی پلیس مراجعه فرمایید. طبق قوانین فرانسه در هر محل فقط یک داروخانه ی شبانه روزی اجازه فعالیت دارد. یکی از مهمترین داروخانه های شبانه روزی پاریس Pharmacy Les Champs ”Derhy” با تلفن ۴۱-۰۲- ۶۲-۴۵ -۰۱ می باشد.

راهنمای سفر به فرانسه

برای دسترسی به فوریت های پلیسی چه کنیم ؟

کافی است با شماره ی ۷ تماس بگیرید.

ولتاژ برق در فرانسه چقدر است ؟

ولتاژ برق در فرانسه ۲۲۰ ولت است .

میزان مالیات در فرانسه چقدر است ؟

در فرانسه نیز طبق قوانین اتحادیه اروپا مبلغی به عنوان مالیات بر روی بسیاری از فاکتورهای خرید کالا و خدمات اضافه می کند و در صورت حساب با عنوان TVA لحاظ  می گردد. استاندارد TVA رقم ۱۹٫۶ % روی کالاهایی نظیر لباس، چرم، کفش، اسباب بازی، لباس های خزدار، عطر، دوربین و حتی خاویار است. چنانچه گردشگران حداقل ۱۸۴ یورو خرد کرده باشند می توانند مالیات اضافه شده بر روی بعضی از این کالاها را از بخش معاف از مالیات فرودگاه پس بگیرند.

راهنمای سفر به فرانسه

میزان انعام دریافتی در فرانسه چگونه محاسبه می گردد؟

اما گردشگران می توانند برای بعضی از این کالاها مالیات اضافه شده بر صورت حساب را از بخش معاف از مالیات فرودگاه پس بگیرند. برای بازپس گیری مالیات حداقل باید ۱۸۴ یورو خرید کرده باشید.

انعام دریافتی در فرانسه چقدر است ؟

طبق قانون فرانسه مبلغی به عنوان حق سرویس روی صورتحساب مشتریان اضافه می شود که شامل انعام نیز هست.اما در رستوران های فرانسه جدا از این مبلغ انعام نیز دریافت می کنند بخصوص رستوران هایی که دارای سرویس منحصر بفرد هستند.

وضعیت آب لوله کشی در فرانسه چگونه است ؟

آب لوله کشی اکثر شهرهای فرانسه قابل شرب است.

وضعیت سرویس های بهداشتی فرانسه چگونه است ؟

در ایستگاه های مترو پاریس سرویس بهداشتی وجود دارد ولی همه ی آن ها تمیز نیستند. در مکان های دیگر نیز می توانید از سرویس بهداشتی نزدیک ترین رستوران یا کافی شاپ استفاده کنید و بهتر است مبلغی را به خدمات آنجا پرداخت کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جهانگردی بازدید 343 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php