کد خبر : 15613 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳

راز وفادار ماندن شوهران!

مدتی است لایحه حمایت از خانواده توجه بسیاری از ایرانیان به خصوص زنان را به خود جلب کرده است. اینکه این لایحه چه می گوید؟ چه موادی از آن حذف شده؟ چه موادی از آن تصویب شده و … برای بیشتر ما مشخص است و البته با توجه به غیر …

راز وفادار ماندن شوهران!

مدتی است لایحه حمایت از خانواده توجه بسیاری از ایرانیان به خصوص زنان را به خود جلب کرده است. اینکه این لایحه چه می گوید؟ چه موادی از آن حذف شده؟ چه موادی از آن تصویب شده و … برای بیشتر ما مشخص است و البته با توجه به غیر مرتبط بودن جزییات این لایحه با مساله مورد بحث ما، به توصیف ریز آن نمی پردازیم. اما آنچه که مهم به نظر می رسد گویی این لایحه دوباره نگرانی بسیاری از زنان را زنده کرده وموجب شده که بسیاری از زنان احساس عدم امنیت در زندگی زناشویی شان کنند. اینکه همسر ما بتواند با داشتن برخی از شرایط به تجدید فراش بپردازد برای بسیاری از زنان ایرانی بسیار استرس آور و نگران کننده است و ممکن است این تصور رادر ذهن زنان ایجاد کند که…

آیا زندگی زناشویی من، ثبات لازم را دارد؟

به هر حال این یک امر مسلم است که برخی از مردان چه به لحاظ حقوقی و چه به لحاظ شرعی این امکان را دارند که همسر دوم را اختیار کنند و این کار را انجام می دهد. اما در مقابل تعداد بسیار زیادی از این دسته از مردان هم هستند که با وجود داشتن این شرایط، باز هم به تک همسری بسنده کرده و با وجود تمام مشکلاتی که دارند در کنار همسر اولشان وفادارانه می مانند.

بسیاری از ازدواج ها به دلیل ناتوانی زوجین در آگاهی و فهم پاره ای قوانین اساسی برای چگونه شاد و محکم نگاه داشتن ارتباط فی مابین با شکل مواجه می گردد

عنوان شدن این بحثها گاهی باعث می شود که زنان احساس نگرانی کنند و بخواهند به هر قیمتی که شده زندگی زناشویی خود را حفظ کنند اما حقیقت امر این است که در عرف و فرهنگ ما ایرانیان(چه زنان و چه مردان) خانواده را به صورت یک زن، یک مرد و یک الی چند فرزند معنا می کنند و به این صورت نیست که مانند برخی از کشورها تعدد زوجین امری طبیعی و رایج باشد و یا داشتن روابطی خارج از دایره خانوادگی رواج پیدا کرده باشد. در حقیقت مردان ایرانی آن قدر به خانه و خانواده اولیه و اصلی خود متعهد و وفادار هستند که شاید به جرات بتوان گفت اکثریت مردانی که اقدام به ازدواج مجدد کرده اند نیز، چند سال پیش از این اتفاق، به این فکر نبوده اند که لزوما همسری دیگری نیز اختیار کنند اما برخی از مشکلات، لغزشها و یا حتی کوتاهی ها(از جانب هر دو طرف) باعث روی دادن این مساله شده است. در حقیقت تعدد زوجین در کشور ما مساله رایجی نیست و به همین دلیل است که اگر از گوشه و کنار خبر تجدید فراش یک مرد(به هر دلیل) به گوش ما برسد تصور می کنیم این مساله بسیار رایج و گسترده شده و همین خطر زندگی ما را نیز تهدید می کند.
در این مقاله قصد داریم به شما عنوان کنیم که واقعیت امر چنین نیست و تحقیق و بررسی در زمینه زندگی خانوادگی ما ایرانیان(از ابتدا تا کنون) نشان می دهد که مردان ایرانی عموما علاقمند و متعهد به تک همسری بوده و بی انصافی است که بخواهیم این امتیاز آنها را نادیده بگیریم. اما از سوی دیگر این مساله، مجوزی برای زنان نمی شود که از زندگی زناشویی خود غافل شوند و یا با نیازهای همسر خود ساده انگارانه برخورد کرده و یا آنها را نادیده بگیرند.
لذا در ادامه این یادداشت توصیه های کلی به شما خانمهای محترم ارایه می دهیم تا بتوانید هر چه بیشتر و بهتر وفاداری همسر خود را حفظ نمایید.
بسیاری از ازدواج ها به دلیل ناتوانی زوجین در آگاهی و فهم پاره ای قوانین اساسی برای چگونه شاد و محکم نگاه داشتن ارتباط فی مابین با مشکل مواجه می گردد. هرچند مردانی که نسبت به زنانشان وفادار باقی نمی مانند اغلب این کار را بنا بر یکسری دلایل انجام می دهند اما باید دانست که این اتفاق قابل پیشگیری است. در ادامه قوانینی برای آنکه بتوانید مردان خود را در تمام زندگی زناشویی تان شاد و سر حال و از همه مهمتر وفادار نسبت به خود نگاه دارید ارائه شده است:
– نیازهای جنسی شوهر خود را در حد مطلوب برآورده نمایید. تمایل مردان به رابطه جنسی بخشی از روش ابراز عشق آنهاست. مفهوم این رابطه آن است که همسر شما می خواهد تا حد امکان با شما صمیمی و نزدیک باشد. اینکه مردها بتواند ارتباط احساسی خود را با کسی که او را دوست دارند حفظ کنند برایشان بسیار حائز اهمیت است. پس زدن این نیاز نه تنها ازدواج شما بلکه اعتماد بنفس شوهرتان را نیز بکلی از بین خواهد برد.اگر با این نیاز همسرتان به درستی مواجه شوید باقی ماندن او در کنار خود را تا حد زیادی تضمین کرده اید.
همسری که به هر روشی حامی و پشتیبان شوهرش است مورد احترام و عزت بی حد و وصف شوهرش خواهد بود
– مواظبت از شوهرتان را فراموش نکنید. مردها دوست دارند که مورد توجه قرار بگیرند حتی اگر در ظاهر نشان دهند که از این توجهات ناراحت و کلافه هستند(ناز پرورده باشند). به هر روش ممکن به او بفهمانید که عاشقش هستید و از او مراقبت می کنید. مطمئن باشید که تنها راه تسخیر قلب مردان مهربانی کردن و مراقبت از آنهاست. اگر او به هر دلیل از این موضوع احساس محرومیت کند مطمئن باشید در وجود زن دیگری غیر از شما آن را خواهد یافت. در حالیکه شما می توانید با برآورده کردن این نیاز شوهرتان، عشق و وفاداری او را نسبت به خود تضمین کنید.
– همیشه در نظر شوهرتان زیبا و جذاب و دلفریب باشید. البته این دلفریبی و زیبایی تنها مربوط به شرایط فیزیکی و جسمانی شما نیست بلکه ویژگی های درونی شما را نیز مسلما در بر دارد. مراقب ظاهرتان باشید. حتی اگر به شدت درگیر مسایل مربوط به خانه داری و یا مراقبت از فرزندانتان و یا اشتغال بیرون از خانه هستید از اختصاص یک وقت کوچک برای خودآرایی و رسیدگی به شرایط جسمانی و ظاهریتان طفره نروید. مطمئن باشد برای شوهری که از سر کار به خانه بر می گردد هیچ چیز زیباتر و دلپسندتر از دیدن همسری زیبا و جذاب نیست. در کنار این خودآرایی مراقب ویژگی های درونی خود نیز باشید و کاری کنید که در این زمینه نیز او به شما افتخار کند. وقتی صحبت از رسیدگی به ظاهر می شود تصور نکنید منظورما شکل و ظاهری خاص و مطابق با آخرین مد روز جهان است بلکه منظور آن است که ظاهرتان را مورد پسند همسرتان درآورید. برخی از زنان بدون توجه به سلیقه و علاقه همسرشان، هر لباس، هر پوشش، هر نوع پیرایش و به طور کلی هر کار که خودشان دوست داشته باشند انجام می دهند غافل از اینکه شاید همسرشان اصلا این ظاهر را نپسندد.
– حامی آرزوها و اهداف شوهرتان در زندگی باشید. همسری که به هر روشی حامی و پشتیبان شوهرش است مورد احترام و عزت بی حد و وصف شوهرش خواهد بود. اگر به او نشان دهید که برای تلاش ها و پیگیری های او در زندگی ارزش قایل هستید باعث افزایش اعتماد و قوت قلب شوهرتان خواهید شد. در این صورت او هیچ گاه شما را ترک نخواهد کرد زیرا شما را عامل موفقیت خود می داند.
مطمئن باشید که تنها راه تسخیر قلب مردان مهربانی کردن و مراقبت از آنهاست
– هر روز به فکر بهتر کردن ارتباط خود را با شوهرتان باشید. عشق را در زندگی زناشویی خود همواره زنده نگه دارید زیرا این یکی از مهمترین وظایف شما در زندگی زناشویی است. نگذارید که کهنگی رابطه تان را نابود کند. از خلاقیت خود برای بهبود این رابطه بهره گیری کنید. به این طریق ضمن اینکه شوهرتان با مشاهده تلاش شما در این خصوص، قدردان شما خواهد بود بلکه وفاداری او را نسبت به خود و زندگی خانوادگی تان بیمه خواهید کرد.
این نکات را دقیق بخوانید و ببینید آیا آنها را رعایت می کنید؟ آیا همیشه به آنها توجه داشته اید؟ و یا اینکه نه مدتی است آنها را فراموش کرده اید؟ به خاطر داشته باشید که شاید این اصول خیلی ساده و تکراری باشد اما بسیار مهم است و باز فراموش نکنید اگر به این اصول پایبند باشید می توانید تقریبا مطمئن باشید که سایه وفاداری همواره بر آسمان زندگی زناشویی شماست و این لایحه چه به طور کامل تصویب بشود و چه نشود؛

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : روابط عاشقانه ، سبک زندگی بازدید 336 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php