کد خبر : 179155 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۱۵

رازهای طلایی خوشمزه شدن سویا

رازهای طلایی خوشمزه شدن سویا رازهای طلایی خوشمزه شدن سویا • هیچ گاه سویا را با آب سرد نشویید! همیشه برای شستن سویا آن را با آب جوش بشویید یا آنکه داخل آب در حال جوش ریخته و بعد از کمی جوشیدن آن را آبکش کنید. • سویا را نچلانید! …

رازهای طلایی خوشمزه شدن سویا

رازهای طلایی خوشمزه شدن سویا

رازهای طلایی خوشمزه شدن سویا

هیچ گاه سویا را با آب سرد نشویید! همیشه برای شستن سویا آن را با آب جوش بشویید یا آنکه داخل آب در حال جوش ریخته و بعد از کمی جوشیدن آن را آبکش کنید.

سویا را نچلانید! برخی ها عادت دارند بعد از شستن سویا آن را می فشارند تا آب اضافی آن خارج شود ولی شما در واقع با این کار مواد خوشمزه سویا را دور می ریزد.

برای از بین بردن آب اضافی سویا آن را آبکش کرده و کمی صبر کنید تا آب اضافی آن به صورت طبیعی خشک شود، بیش از ۱ بار آب سویا را عوض نکنید.

برخی قبل از پخت سویا آن را داخل آب جوش خیس می کنند و چند بار آب آن را عوض می کنند ولی بهتر است برای حفظ طعم سویا بیش از یک بار آب آن را عوض نکنید.

برای آماده کردن سویا مقداری پیاز را رنده کرده و داخل روغن زیتون یا کره آن را سرخ کنید.

سپس به آن مقداری پودر سیر، نمک، زعفران، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد از کمی سرخ کردن سویا آبکش شده را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید.

سپس ۲ قاشق غذاخوری آبغوره (به ازای هر بسته) به مواد اضافه کرده و کمی صبر کنید تا به خورد سویا رود و بعد ۱ فنجان آب جوش به مواد اضافه کنید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید سویا کاملا بپزد.

می توانید مقداری ریحان تازه و آویشن هم به سویا اضافه کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، فوت آشپزی بازدید 790 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php