کد خبر : 162369 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

رابطه گوجه فرنگی و قدرت باروری مردان

در بخش سلامت سایت میهن فال به ناباروری مردان و به رابطه گوجه فرنگی و قدرت باروری مردان پرداخته ایم. امیدواریم این مطلب از مورد استفاده شما همراهان عزیز قرار گرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. یک تحقیق ثابت کرده که گوجه فرنگی می تواند قدرت باروری …

در بخش سلامت سایت میهن فال به ناباروری مردان و به رابطه گوجه فرنگی و قدرت باروری مردان پرداخته ایم. امیدواریم این مطلب از مورد استفاده شما همراهان عزیز قرار گرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

رابطه گوجه فرنگی و قدرت باروری مردان

یک تحقیق ثابت کرده که گوجه فرنگی می تواند قدرت باروری مردان را تقویت کند ; طبق گزارشی که( Cleveland ) در اوهایو منتشر کرده است ماده لیکوپین و یک آنتی اکسیدان که به گوجه فرنگی قرمزی می دهد می تواند شمار اسپرم مردان را تا ۷۰% افزایش دهد که باروری مردان بالا می رود.

به گزارش میهن فال، “کارن ونس” گزارشگر شبکه انگلیسی نازایی می گوید: فرضیه ای وجود دارد که نازایی را فقط موضوع مختص زنان می داند به این علت که زنان کسانی هستند که جنین در درون آنها رشد می کند، اما نیم قضیه که در تشکیل جنین نقش درد به مشکلات مربوط به کیفیت یا عملکرد اسپرم و باروری مردان ارتباط دارد.
باروری مردان و تاثیر گوجه فرنگی

پژوهشی در مورد ۱۲ گروه مختلف از مردم در سراسر دنیا انجام شده است. محققان دریافته اند که لیکوپین موجود در گوجه فرنگی نه تنها کیفیت و قدرت باروری مردان را افزایش می دهد بلکه سرعت حرکت اسپرم را نیز افزایش و تعداد اسپرم های غیر طبیعی را نیز کاهش خواهد داد.

“Ashok Agarwal ” که ریاست کلینیک Cleveland مرکزی برای داروهای باروری و همچنین رهبری یک گروه پژوهشی را بر عهده دارد معتقد است که او و تیم تحت سرپرستی او یک آزمایشی را آغاز کرده اند که در آن به یک عده خاصی از آقایانی که ناباروری غیر قابل توجیه و غیر مشخص دارند ماده لیکوپین داده شد است. نتیجه این مطالعه در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد.

او می گوید” تلاش بیشتری برای آنالیز تاثیر لیکوپین بر باروری مردان مورد نیاز است و نتایج آزمایشات باید توسط بیمارانی که بیشترین نتیجه را از فواید درمانی لیکوپین گرفتند ثابت شود.

تحقیقات دیگری که در این مورد انجام شده ثابت کرده است افرادی که رژیمی سرشار از گوجه فرنگی داشته اند ریسک کمتری در مورد دچار شدن به سرطان های خاصی مثل سرطان پرستات ، ریه و معده دارند. همچنین لیکوپین ریسک ابتلا به مریضی های قلبی و کلسترول بالای خون را کاهش می دهد و به ترشح آنزیم ها، DNA و ساختمان سلولی نیز کمک می کند.

در حالی که گوجه فرنگی غنی ترین منبع از لیکوپین می باشد، زرد آلو ، هندوانه و گریپ فروت صورتی هم منابع قابل توجهی از لیکوپین به شمار می روند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 333 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php