کد خبر : 13138 تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳

دستور پخت رولت گوشت

رولت گوشت از جمله غذاهای مناسب مهمانی‌های رسمی است. این غذا با توجه به محتویات داخل رولت در طعم و مزه‌های مختلف درست می‌شود. ما نیز در اینجا به ۲ نمونه از آنها اشاره می‌کنیم. در ضمن از جمله مزایای درست کردن رولت گوشت این است که وقتی مهمانی رسمی …

دستور پخت رولت گوشت

رولت گوشت از جمله غذاهای مناسب مهمانی‌های رسمی است. این غذا با توجه به محتویات داخل رولت در طعم و مزه‌های مختلف درست می‌شود. ما نیز در اینجا به ۲ نمونه از آنها اشاره می‌کنیم. در ضمن از جمله مزایای درست کردن رولت گوشت این است که وقتی مهمانی رسمی دارید و قرار است چند نوع غذا درست کنید، می‌توانید این غذا را از شب قبل آماده کرده و پس از تهیه سس، آن را در روز مهمانی روی رولت بریزید. سپس در فر یا مایکروفر گرم کرده و سرو کنید.

 

مواد لازم برای تهیه رولت:

  • گوشت چرخ‌کرده مخلوط (گوساله و گوسفند)=نیم کیلوگرم
  • پیاز متوسط=یک عدد
  • سیر=۲ حبه
  • فلفل سیاه درسته=۴ تا ۵ دانه
  • نمک=یک قاشق چای‌خوری
  • پودرسوخاری= به مقدار لازم
  • رب گوجه‌فرنگی=یک قاشق غذاخوری

مواد مورد نیاز برای داخل رولت:

  • روش یک:
  • تخم‌‌مرغ=۲ عدد
  • جعفری یا گشنیز خردشده=۳ قاشق سوپ‌خوری
  • نمک و فلفل= به میزان لازم
  • روش ۲:
  • زرشک=۳ قاشق سوپ‌خوری
  • گردوی خردشده=۲ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را پوست کنده و پس از شست‌وشو خرد کنید. سپس سیرها را نیز پوست گرفته و رنده کنید. گوشت چرخ‌کرده را به چند قسمت تقسیم کرده و هر یک از قسمت‌ها را همراه کمی پیاز و سیر داخل دستگاه خردکن یا غذاساز بریزید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید که گوشت‌های تقسیم شده با سیر و پیاز چرخ شود. در پایان کل گوشت را مجددا داخل دستگاه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.
نکته یک: اگر مخلوط گوشت و پیاز و سیر به دست نچسبید، یعنی آماده درست کردن رولت است در غیر این صورت، آن‌قدر ورز دهید تا دیگر به دست نچسبد.
نکته ۲: با توجه به اینکه با این مقدار گوشت، می‌‌توانید ۲ عدد رولت درست کنید، مقدار گوشت را به ۲ قسمت تقسیم کنید. حالا در کف یک سینی مقداری آرد سوخاری بپاشید و نیمی از گوشت را برداشته و پس از صاف کردن در کف دست، روی سینی آغشته به پودر سوخاری پهن کنید تا به صورت گرد باز شود. توجه داشته باشید لبه‌های گوشت نباید ضخیم باشد و تا جایی که امکان دارد، به طور یکنواخت با فشار آوردن روی گوشت، لبه‌‌های آن را نازک کنید، سپس یکی از مخلوط‌های داخل رولت را آماده کنید و سطح گوشت را با آن بپوشانید.
اگر می‌خواهید از مخلوط تخم‌‌مرغ‌دار برای داخل رولت استفاده کنید، ابتدا باید تخم‌‌مرغ‌ها را آب‌پز کرده و پس از پوست کندن به صورت حلقه‌حلقه، خرد کنید. حالا جعفری یا گشنیز خرد شده را روی گوشت بریزید و سپس تخم‌مرغ‌ها را روی سبزی بچینید و با پاشیدن نمک و فلفل، آن را مزه‌‌دار کنید. در پایان، لبه‌های گوشت را از روبه‌رو به هم بچسبانید. برای این منظور از ۲ انگشت شست و سبابه استفاده کنید و لبه‌ها را روی هم طوری فشار دهید تا خوب به هم بچسبند. حالا نوبت سرخ کردن رولت است. داخل تابه‌‌ای گود، مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس رولت پیچیده شده را داخل روغن بگذارید. پس از اینکه یک طرف آن کمی سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.
در فاصله سرخ شدن یکی از رولت‌ها، برای درست کردن رولت دیگر، دست به کار شوید. همان‌طور که پیش از این نیز ذکر شد، شما می‌توانید داخل رولت را با مخطوط دیگری هم پر کنید؛ بنابراین این رولت را به جای مخلوط تخم‌مرغی با زرشک و گردو بپیچید. برای این منظور، پس از پهن کردن گوشت روی سینی آغشته به پودر سوخاری، زرشک را شسته و با گردوی خردشده مخلوط کنید. سپس آن را روی گوشت بریزید. حالا ۲ طرف گوشت را مانند روش قبل روی هم چسبانده و آن را سرخ کنید. پس از سرخ شدن رولت‌ها، آنها را داخل تابه‌ای بزرگ کنار هم قرار دهید. تابه کوچک دیگری نیز آماده کنید و در آن کمی روغن بریزید. سپس یک قاشق سوپ‌خوری رب گوجه‌فرنگی را در آن تفت داده و مقداری آب نیز به آن اضافه کنید. حالا سس حاصله را روی رولت‌های چیده شده در تابه‌ بزرگ بریزید و در ظرف را بگذارید و مدت یک ساعت روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا رولت‌ها بپزد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی ، سبک زندگی بازدید 510 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php