کد خبر : 171912 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

دستور تهیه پاستای پامودورو با میگو

دستور تهیه پاستای پامودورو با میگو عنوان این بخش آشپزی از سایت میهن فال است که امیدواریم از این آموزش لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید. مواد لازم: ۵۵۰ گرم پاستای رشته ای ۱۵۰۰ گرم میگوی خام (پوست کنده و پاک شده) ۴ عدد گوجه فرنگی رسیده ۳ حبه …

دستور تهیه پاستای پامودورو با میگو عنوان این بخش آشپزی از سایت میهن فال است که امیدواریم از این آموزش لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید.

دستور تهیه پاستای پامودورو با میگو

مواد لازم:

۵۵۰ گرم پاستای رشته ای
۱۵۰۰ گرم میگوی خام (پوست کنده و پاک شده)
۴ عدد گوجه فرنگی رسیده
۳ حبه سیر
یک سوم فنجان برگ ریحان
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نمک
فلفل

طرز تهیه:

یه قابلمه بزرگ برداشته و دولیتر آب توش بریزین و بذارین جوش بیاد. (از این آب هم برای نرم کردن گوجه ها استفاده میکنین و هم برای پخت پاستا)

طبق تصویری که میبینین وسط گوجه ها رو با یه چاقوی تیز درآورده و ته اونا رو به شکل ایکس برش بدین. وقتی آب جوش اومد با استفاده از یه کفگیر گوجه ها رو داخل قابلمه بندازین.

گوجه ها نباید بیشتر از یک دقیقه در آب باشن، این زمان برای کندن پوستشون کافیه. حالا گوجه ها رو از قابلمه درآورده و توی یه کاسه آب سرد بندازین.

پوست گوجه ها رو کنده و اونا رو نصف کرده و فشار بدین تا آب و دانه هاش خارج بشه. بعد اونا رو خرد کنین.

یه ماهیتابه برداشته و روی حرارت متوسط بذارین، بعد یه قاشق غذاخوری روغن زیتون رو توش گرم کنین. میگوها رو اضافه کرده و برای یه دقیقه تفت بدین. یادتون نره که اونا رو داخل ماهیتابه بچرخونین. سیر رو اضافه کرده و تفت بدین. بعد گوجه های خرد شده و ریحان رو اضافه کرده و کمی نمک روش بپاشین و برای یک دقیقه دیگه تفت بدین و بعد از روی حرارت بردارین.

حالا یه قاشق غذاخوری نمک به آبی که برای نرم کردن گوجه ها استفاده کردین اضافه کرده و بذارین جوش بیاد. بعد از اینکه جوش اومد پاستاهای رشته ای رو داخل قابلمه ریخته و برای سه دقیقه طبخ کنین.

پاستا رو آبکشی کرده و فورا به ماهیتابه میگوها منتقلش کنین. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون روی پاستا ریخته و با میگو و گوجه همش بزنین.

فورا سرو کنین.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 240 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php