کد خبر : 161049 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

دستور تهیه سالاد توپی

در این مطلب از سایت میهن فال و در بخش آشپزی دستور تهیه سالاد توپی را برای شما در نظر گرفته ایم که امیدواریم از این آموزش رضایت داشته باشید. با ما همراه باشید.   مواد اولیه سالاد توپی : سیب زمینی متوسط ۴ عدد کره ۲ قاشق غذاخوری کالباس خرد …

در این مطلب از سایت میهن فال و در بخش آشپزی دستور تهیه سالاد توپی را برای شما در نظر گرفته ایم که امیدواریم از این آموزش رضایت داشته باشید. با ما همراه باشید.
دستور تهیه سالاد توپی
 

مواد اولیه سالاد توپی :

سیب زمینی متوسط ۴ عدد

کره ۲ قاشق غذاخوری

کالباس خرد شده ۱ لیوان

خیارشور ۵ عدد

فلفل دلمه ای کوچک ۱ عدد

کلم ، کاهو ، جعفری ، هویج به مقدار لازم

سس مایونز به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد توپی :

سیب زمینی ها را بپزید و بکوبید یا رنده کنید ، سیب زمینی ها را داخل کاسه ای بریزید و به آن ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز ، کره آب شده ، نمک و فلفل اضافه کنید و مخلوط نمایید تا نرم و یکدست شود سپس روی کاسه را بپوشانید و ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

خیارشورها را ریز رنده کنید ، فلفل دلمه ای را نیز ریزخرد کنید و با کالباس مخلوط نمایید ؛ مقداری از مایه سیب زمینی بردارید و کف دست تان پهن کنید و مقداری از مخلوط کالباس و خیارشور و فلفل دلمه ای را داخل آن قرار دهید و از اطراف مانند یک توپ گرد کنید ( میتوانید برای داخل توپ ها از قارچ ، تخم مرغ ، ذرت ، تن ماهی ، نخود فرنگی و … هم استفاده کنید ).
کلم سفید ، کلم قرمز ، جعفری و هویج را ساطوری کنید سپس به نوبت هر توپ سیب زمینی را داخل این سبزیجات بچرخانید تا تمام سطح آن به سبزیجات آغشته شود ( هرچه سبزیجات بافت ریزتری داشته باشند سالاد توپی شما پرتر و زیباتر خواهد شد ).

برای سرو سالاد کاهوها را خرد کنید و داخل ظرف سالاد قرار دهید و سالادهای توپی را روی کاهوها بگذارید سپس روی توپ ها را با سس تزیین کنید ؛ میتوانید با اضافه کردن آب لبو یا زعفران به سس مایونز رنگ های جالبی از سس داشته باشید ، همچنین میتوانید علاوه بر کلم و جعفری و هویج از لبوی پخته ساطوری شده هم برای پوشش اطراف توپ ها استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش انواع غذاها بازدید 388 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php