کد خبر : 262505 تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

در سفر به تایلند از کدام جاذه های گردشگری دیدن کنیم؟

در سفر به تایلند از کدام جاذه های گردشگری دیدن کنیم؟ تایلند کشوری سبز و سرشار از دیدنی‌های زیبای تاریخی و طبیعی است. در این کشور می‌توانید سواحل بسیار زیبا و جنگل‌های نفس‌گیر را از نزدیک تجربه کنید. جزیره سامویی و مناظر چیتانگ مای بخش از این زیبایی است. مردم …

در سفر به تایلند از کدام جاذه های گردشگری دیدن کنیم؟

در سفر به تایلند از کدام جاذه های گردشگری دیدن کنیم؟

تایلند کشوری سبز و سرشار از دیدنی‌های زیبای تاریخی و طبیعی است. در این کشور می‌توانید سواحل بسیار زیبا و جنگل‌های نفس‌گیر را از نزدیک تجربه کنید. جزیره سامویی و مناظر چیتانگ مای بخش از این زیبایی است.

مردم تایلند، مهمان‌نواز و با خارجی‌ها خوب هستند، رستوران‌های بومی با خوراک‌های ویژه و خوشمزه در این کشور وجود دارد. از روی گرم بودن این کشور می‌توانید در فصل‌های سرد به آنجا بروید تا از هوای نه سرد و نه گرم بهره ببرید.

هرکدام از شهرهای گردشگری تایلند مانند پایایا و پوکت دارای تعداد بسیار فراوانی جاذبه می‌شوند، در این مقاله به شماری از بهترین جاذبه‌های تایلند خواهیم پرداخت.

آکواریوم پاتایا: یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان در شهر پاتایا قرار دارد. چندین گونه دریایی در این آکواریوم زندگی می‌کنند و دارای یک دالان عریض برای تماشا آبزیان از نزدیک هست، در کنار این آکواریوم نمایشگاه ای برای آثار دست‌ساز از مواد بازیافتی وجود دارد که در آن مجسمه‌های فراوانی که غالباً از بطری‌های دست‌دوم ساخته‌شده‌اند وجود دارد، آنجا می‌توانید انواع سازه‌ها چون کشتی و ساختمان‌ها را که با مواد بازیافتی ساخته‌شده‌اند را مشاهده کنید. در آکواریوم پاتایا شما می‌توانید از امکانات گوناگون مانند امکان شنا در کنار ماهی‌ها یا امکان غواصی و تفریحات مختلف دیگر را می‌توانید تجربه کنید.

از جاذبه‌های طبیعی و دست‌نخورده  در تور تایلند می‌توان به جزیره مرجانی آنجا اشاره کرد که دارای تعداد زیادی مرجان است. آب آنجا برای شنا و آبتنی بسیار مناسب است و می‌توانید در آنجا به تفریحات مختلف مثل غواصی و قایق‌سواری بپردازید و زیبایی‌های دریا را مشاهده کنید یا می‌توانید در کنار ساحل و زیر آفتاب استراحت کنید.

به گزارش سفر باتو ، یکی از ساختمان‌های زیبای تایلند در شهر پاتایا قرار دارد و خانه مقدس حقیقت پاتایا نام دارد، آغاز ساخت این بنا در سال ۱۹۸۱ آغازشده و تا ۲۰۵۰ قرار است روی آن کار بشود و در حال حاضر هم بااینکه هنوز سازه به ساخت‌وساز کامل نرسیده دارای جلال و شکوه بسیار زیادی است و توریست‌های زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. این سازه با الهام از آیین‌های بودائی و فلسفه شرق ساخته‌شده و نمادی از دانش و فرزانگی شرقی است،  همگی این ساختمان نمای چوبی دارد و ترکیبی از هنر باستان و نوین در معماری برشمرده می‌شود. بلندی این بنا به ۱۰۰ متر می‌رسد و به‌منظور پاسبانی از فرهنگ و گذشته تایلند احداث گردیده است. با بازدید از این بنا می‌توانید با فرهنگ و فلسفه شرقی آشنا شوید و از دیدن کنده‌کاری‌ها و آذین‌های داخل بنا لذت ببرید.

در بانکوک کاخ گرند پالاس وجود دارد که جایی بسیار باشکوه است و کاخ پادشاهی پادشاهان تایلند بوده است. در آنجا می‌توانید از جلال و شکوه معماری شرقی لذت ببرید. اینجا یکی از  بنیادی‌ترین جاذبه‌های تایلند است و همه‌روزه صدها گردشگر را به خود جذب می‌کند و یکی از انبوه‌ترین جاهای تایلند است. در این مجموعه می‌توانید انواع جورواجوری از ساختمان‌ها را در یک محیط بسیار پاکیزه و سبز مشاهده کنید، در آنجا پرستشگاه‌ها و تندیس‌ها و کاخ‌های گوناگونی وجود دارند و می‌تواند شمارا ساعت‌ها سرگرم کند.

باغ جانوران پوکت یکی از باغ وحش‌های بزرگ و خوب در دنیا است، گستره این باغ وحش اندازه ۱۰ هکتاری می‌شود و در فضایی بسیار سبز و دارای انواع و اقسام درختان و گیاهان مختلف احداث‌شده است. آنجا شامل باغ گیاه‌شناسی و باغ پرندگان می‌شود و حیوانات مختلفی را در خود جای‌داده است که می‌توان به ببر، سوسمار، فیل، میمون‌ها و … اشاره کرد.

در پوکت یک بخش کهن وجود دارد که برای خرید و همین‌طور گردش کردن بسیار مناسب است، در آنجا رستوران‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید غذاهای محلی تایلند را آزمایش کنید. در آنجا فروشگاه‌های هنرهای دستی وجود دارند که برای خرید کردن سوغاتی ارجمند هستند.

در پوکت افزون بر منطقه قدیمی و باغ وحش یک پارک بسیار بزرگ ۵۶ هکتاری نیز وجود دارد که بسیار دیدنی است. در آنجا جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود، همین‌طور رستورانی بسیار پرشکوه در این پارک وجود دارد. بسیاری از توریست‌های خارجی برای دیدن نمایش تاریخی و فرهنگی تایلند است که همراه با فیل‌ها انجام می‌شود و دارای نمایش پای‌کوبی و همراه با موسیقی است. می‌توانید برای دیدن فیل‌های آموزش‌دیده به آنجا بروید و حتی در آنجا فیل‌سواری کنید.

همان‌طور که گفتیم تایلند دارای مناطق طبیعی بسیار زیادی است، یکی از جاذبه‌های این کشور قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان این کشور است، جنگل‌های گرمسیری در نزدیکی پوکت شامل تعدادی از بهترین رودخانه‌ها می‌شوند در آنجا در کنار یک قایق‌سواری عالی می‌توانید از دیدنی‌های کناره‌ها و مناظر هم لذت و بهره ببرید. در آنجا به علاقه‌مندان قایق‌های بادی ویژه سواری در رودخانه به همراه تجهیزات کامل ایمنی در آب داده می‌شود و می‌توانید گردش خود را در رودخانه همراه با مربی آغاز کنید.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید برای خوش‌گذرانی از طبیعت و دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی تایلند یکی از بهترین نقاط جهان شمرده می‌شود، بی‌گمان بیان همگی جلوه‌های توریستی خوب آنجا برای ما شدنی نیست بنابراین به تعداد کمی بسنده کردیم ولی همین‌ها هم ارزش سفر به آن کشور را دارند شهر پوکت یکی از بهترین شهرهای تایلند برای سفر هست ولی شهرهای دیگر آنجا مثل پاتایا و بانکوک هم برای سفر و دیدن خوب هستند. سفر به تایلند را از دست ندهید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : گردشگری بازدید 533 بار
برچسب ها :
دیدگاهتان را بنویسید

css.php