کد خبر : 70458 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۹:۱۵

درمان طبیعی کبد چرب

گفتنی است این بیماری در مراحل اولیه قابل درمان است اما در صورتی که فرد متوجه نشود یا پیگیر درمان نشود وارد مرحله سیروز و “بدخیمی های کبدی” می شود. به گزارش میهن فال به نقل از جام نیوز، انباشته‌ شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این سلول‌ها …

گفتنی است این بیماری در مراحل اولیه قابل درمان است اما در صورتی که فرد متوجه نشود یا پیگیر درمان نشود وارد مرحله سیروز و “بدخیمی های کبدی” می شود.

درمان طبیعی کبد چرب

به گزارش میهن فال به نقل از جام نیوز، انباشته‌ شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این سلول‌ها منجر شود. کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی‌ها در بدن دارد. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می‌شود.

با کاهش وزن (در افراد چاق) یا تغییر در شیوه زندگی (افزایش فعالیت جسمانی، پیاده‌روی و …)، اصلاح رژیم غذایی، کنترل دقیق قند خون با کمک پزشک می‌توان در جهت درمان این بیماری نتیجه مطلوبی را به دست آورد.

یک فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش با بیان اینکه «چاقی به تنهایی می‌تواند زمینه ساز کبد چرب باشد»، تاکید کرد که شناخته شده‌ترین روش برای درمان کبد چرب ورزش همراه با کاهش وزن است و حتی دیده شده در بیمارانی که کاهش وزن نداشته‌اند، ورزش نقش مهمی در بهبود کبد چرب را داشته است.

عرقیات گیاهی شاه تره و خار شتر و کاسنی طبعی سرد و تر دارند و مصرف آن ها علاوه بر پاکسازی کبد از سموم زاید جلوگیری می کند.

بررسی ها نشان می دهند یکی از روش های درمان کبد چرب کاهش جذب چربی ها در بدن است در این بین مصرف زنجبیل تاثیر به سزایی در افزایش میزان سوخت و ساز بدن دارد و جذب چربی ها را کاهش می دهد.

گفتنی است این بیماری در مراحل اولیه قابل درمان است اما در صورتی که فرد متوجه نشود یا پیگیر درمان نشود وارد مرحله سیروز و “بدخیمی های کبدی” می شود.

برای کاهش چربی ها ی کبد پیش از وعده ناهار و شام بایستی یک بشقاب سالاد حاوی کاهو، خیار و گوجه فرنگی بخورید و با این کار میل زیادی به خوردن غذاهای اضافی نخواهید داشت.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 489 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php