کد خبر : 168234 تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

درمان شوره سر با روش های طبیعی

شوره سر از جمله مشکلات پوستی است که ممکن است شما هم با این مشکل دست به گریبان باشید. اگر این طور است با این مطلب از سایت میهن فال همراه باشید تا درمان شوره سر با روش های طبیعی را فرا گیرید. در ادامه با ما همراه باشید. شاید اگر …

شوره سر از جمله مشکلات پوستی است که ممکن است شما هم با این مشکل دست به گریبان باشید. اگر این طور است با این مطلب از سایت میهن فال همراه باشید تا درمان شوره سر با روش های طبیعی را فرا گیرید. در ادامه با ما همراه باشید.

درمان شوره سر با روش های طبیعی

شاید اگر بگوییم این مشکل یکی از رایج‌ترین مشکلات بعد از ریزش مو در میان خانم‌ها و به ویژه مردهاست، بیراه نباشد. این را دکتر فرهاد ملک‌زاده، متخصص پوست، مو و زیبایی می‌گوید و اینکه بیماران زیادی به خاطر خشکی پوست سر و در نهایت پوسته پوسته شدن و برای فرار از شوره به متخصصان مراجعه می‌کنند اما به همان اندازه که پوسته‌های جا خوش کرده روی شانه و لابه‌لای موها آزار‌دهنده به نظر می‌رسند، راه‌حل‌های درمان آن ساده و قابل دسترس است. نگران نباشید در این مطلب با کمک دکتر ملک‌زاده مشکل شما را ریشه‌یابی و درمان خواهیم کرد.

این پوسته‌ها اعتماد به نفس شما را گرفته؟

تمام افرادی که به دلایل مختلف به ریزش، نازک و شوره زدن و. . . مبتلا می‌شوند، نیاز اساسی به مراجعه به متخصص دارند چرا که ریشه‌یابی مشکل به وجود آمده و از همه مهم‌تر ریشه کن کردن آن باید تحت نظر پزشک باشد اما گاهی برطرف کردن مشکل ما به دست خودمان است؛ مشکلاتی که ارتباطی با قارچ و بیماری‌های پوستی ندارد و تنها به خاطر اشتباهات ما در استفاده از مواد آرایشی مو، شامپو زدن و حتی تغذیه به این روز درآمده‌اند. پوسته‌های سر یا به اصطلاح شوره‌ها که در اندازه‌های مختلف روی سر، گردن و شانه‌های ما می‌ریزند، فارغ از هر تاثیری ما را در برخوردهای اجتماعی و احساس نگرانی و نداشتن اعتماد به نفس دچار مشکل می‌کنند تا جایی که گاهی ترجیح می‌دهیم در جمع و بحث‌ها شرکت نداشته باشیم و با هزار و یک روش دیگر ظاهرمان را از دیگران بپوشانیم.
قدیم‌تر‌ها که تنها از روش‌های سنتی برای رفع مشکلات اینچنینی استفاده می‌شد، علت پوسته پوسته شدن پوست سر را گرم بودن مزاج آن فرد می‌دانستند و توصیه می‌کردند که خورد و خوراک شخص مبتلا باید تا مدت‌ها از خنکی‌ها باشد اما امروز که سلامت پوست و موی سر شما وابستگی زیادی به عوامل بیرونی، تغذیه و استفاده از روش‌های شیمیایی آرایش مو دارد، پیش از هر اقدامی لازم است نگاهی به سبک زندگی و اشتباهات ریز و درشت خود در برخورد با سلامت موها داشته باشید.

می‌خواهـید سـرتـان پوسته پوسته نشود ؟

شاید اشتباهات شما در لابه‌لای این علت‌ها پنهان شده باشند پس بهتراست با پیشگیری از آنها از بروز مشکلات خطرناک‌تر و گاه عفونت‌های وخیم و غیر قابل جبران پیشگیری کنید.

شستن زیاد موها: این مورد از دلایل شایعی است که نه تنها باعث بروز خشکی پوست سر و در نهایت شوره زدن می‌شود بلکه به تخریب ساختمان مو و در نهایت ریزش و نازک شدن آن هم دامن می‌زند. پس نیازی نیست موها را روزانه بشویید. شست‌وشوی موها دوبار در هفته هم به نظافت و هم به حفظ چربی طبیعی آن برای جلوگیری از قارچ و پوسته پوسته شدن کمک ویژه‌ای می‌کند.

شامپـوی نـامناسب: بعضی ازشامپوهای رنگارنگی که این روزها پشت ویترین مغازه‌ها قرار دارند، سرشار از مواد شیمیایی هستند که مصرف زیاد و نامناسب از آنها مشکل‌ساز می‌شود. پس در وهله اول با تهیه شامپو مناسب با جنس موی خود، از آن به میزان لازم استفاده و با هر بار مصرف به خوبی آن را از روی موها بشویید. چرا که باقی ماندن شامپو در سر خود باعث ایجاد شوره می‌شود.

– سرتان را نخراشید: خاراندن مداوم کف سر در طولانی مدت باعث تحریک پوست و جدا شدن لایه‌های سطحی آن می‌شود. خانم‌هایی که با ناخن‌های بلند شروع به خاراندن سر خود می‌کنند، خود به خود با ایجاد زخم محیط مناسبی را برای رشد میکروب و قارچ‌ها فراهم می‌کنند به بروز عفونت‌های جدید و در نهایت پوسته‌های بزرگ‌تر لابه‌لای موها کمک می‌کنند.

استفاده از مواد آرایش مو: تمام موادی که برای حالت دادن و تغییر شکل طبیعی موها استفاده می‌شوند باعث خشکی پوست سر و ایجاد شوره‌های فراوان می‌شود. استفاده بی‌رویه از ژل و مواد حالت‌دهنده مو، صاف یا فر کردن موها با مواد شیمیایی و استفاده مکرر از رنگ موها و دکلره غیر استاندارد است بنابراین از استفاده از موادی که به ریشه موها آسیب می‌رساند، خودداری و از نرم‌کننده‌ها و حالت‌دهنده‌ها برای نرمی و رطوبت‌رسانی به موها استفاده کنید.

اصول شانه زدن: اگر حتی نشانه‌های کمی از وجود پوسته‌ها روی سرتان وجود دارد باید مراقب برس و شانه کشیدن به موهای خود باشید. برس‌هایی با دندانه‌های تیز و آهنین به کنده شدن پوسته‌ها از سطح پوست شما کمک کرده و به مرور پوسته‌ها را افزایش و گاه تبدیل به یک زخم مزمن می‌کنند، بنابراین بهتر است از برس‌های طبیعی با دندانه‌های چوبی استفاده کنید. از طرفی برس شما نباید مورد استفاده دیگران قرار بگیرد. پس برای کاهش این پوسته‌ها موها را از قسمت پایین به آرامی شانه کنید و با رسیدن به ریشه با لطافت بیشتری با موها برخورد کنید.

ماساژ درمانی: این روزها روش‌های جدیدتری هم برای درمان شوره‌های سر وجود دارد. ماساژ دادن پوست سر برای به گردش درآوردن خون در آن باعث از بین رفتن خشکی و در نهایت پوسته پوسته نشدن سر می‌شود اما نکته مهم اینجاست که این کار تنها باید توسط ماساژورهای حرفه‌ای انجام شود چرا که ماساژهای غیر اصولی به تشدید این شوره‌ها کمک می‌کند.

عادات بد غذایی: نخوردن غذاهای پر ادویه و چرب و پرهیز از مصرف بی‌اندازه شیرینی‌ و شکلات‌ها، سلامت موهای شما را تضمین می‌کند بنابراین افرادی که از شوره و پوسته‌های سر خود رنج می‌برند باید با مصرف میوه‌، سبزی و موادغذایی ویتامین و پروتئین‌دار به راحتی رطوبت و سلامت را به موهای خود تزریق کنند.

درمان‌های خانگی و سنتی

جز در موارد خاص و ضروری هیچ روشی جای درمان‌های طبیعی و خانگی را نمی‌گیرد پس با این روش‌های ساده در منزل سلامت موهای‌تان را بازگردانید.

روش اول؛ معجزه روغن‌های گیاهی

از موثرترین و بهترین روش‌ها برای مبارزه با پوسته پوسته شدن سر استفاده از خواص روغن‌های گیاهی است. روغن نارگیل، بادام و زیتون از همان معجزه‌هایی است که پوست و موی شما را جلا می‌بخشد. پس هر کدام از این روغن‌ها را به صورت مخلوط یا جداگانه به کف سر آغشته و خوب ماساژ دهید. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بعد می‌توانید در حمام موها را با کمی شامپو شست‌وشو دهید.

روش اول؛ معجزه روغن‌های گیاهی

از موثرترین و بهترین روش‌ها برای مبارزه با پوسته پوسته شدن سر استفاده از خواص روغن‌های گیاهی است. روغن نارگیل، بادام و زیتون از همان معجزه‌هایی است که پوست و موی شما را جلا می‌بخشد. پس هر کدام از این روغن‌ها را به صورت مخلوط یا جداگانه به کف سر آغشته و خوب ماساژ دهید. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بعد می‌توانید در حمام موها را با کمی شامپو شست‌وشو دهید.

روش سوم؛ ماساژ سرکه

مخلوط آب و سرکه طبیعی روش دیگری است. با مخلوط آب وسرکه می‌توانید جلوی پوسته پوسته شدن پوست سرتان را بگیرید. فقط کافی است سرکه را با مقداری آب مخلوط کنید. برای تهیه این مخلوط نیازی نیست وقت زیادی صرف کنید؛ کمتر از چند ثانیه محلول شما آماده است. یک روز در میان با نوک انگشتان روی کف سرتان ماساژ دهید. بهتر است این مخلوط را قبل از استحمام استفاده کنید.

سر و کله این برف از کجا پیدا شد؟

یکی از دلایل مهم و گاه خطرناک پوسته پوسته شدن لایه سطحی پوست سر وجود قارچ‌های کوچکی است که روی سر رشد می‌کنند. این قارچ‌ها در مدت کوتاهی تمام سلول‌هایی را که در پوست سر مانع رشدشان باشد، از بین می‌برند و در نهایت با ایجاد التهاب‌های پوستی و تخریب سلول‌های پوست سر باعث تقسیم سریع‌تر سلول‌های پوست سر و در نهایت پوسته پوسته شدن و ایجاد شوره می‌شوند اما اگر می‌خواهید بدانید که سر و کله این قارچ‌ها از کجا پیدا می‌شود و آنها در چه بستری بهتر رشد می‌کنند باید بدانید که عوامل مختلفی مانند گرم‌ و مرطوب‌ یا سرد و خشک‌ شدن هوا، پوست‌های چرب، تعرق زیاد در طول روز، سبک زندگی و تغذیه نامناسب، عدم تعادل هورمون‌های بدن، اضطراب و نگرانی‌های جاری زندگی و رعایت نکردن نظافت مو و استفاده زیاد و نابجا از مواد آرایشی مو در ایجاد پوسته سر و رشد قارچ‌های پوستی موثرند.

اگرچه گاهی بروز این مشکل به خاطر عوامل ژنتیکی و مادرزادی است و درمان آن تنها به دست متخصصان میسر می‌شود. از طرفی ممکن است این التهاب‌ها تا مدت‌ها خاموش بماند و قارچ‌ها به شکل پنهان به دنبال شرایط مناسب‌تری برای تجزیه بگردند پس بهتر است با کشف تمام این علت‌ها به سرعت ریشه به وجود آمدن این پوسته‌ها را با روش‌های درمان ارائه شده در این مطلب بخشکانید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 330 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php