کد خبر : 256133 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

درمان سریع یبوست با این خوراکی ها

درمان سریع یبوست با این خوراکی ها یبوست یا خشکیِ مزاج عارضه‌ای در دستگاه گوارش است که بر اثر آن، مواد دفعی در رودهٔ بزرگ سفت می‌شوند و دفع آنها با درد و سختی همراه می‌شود. علل بروز این عارضه ممکن است رژیم غذایی نامناسب، برهم خوردن تعادل هورمونی، اثر …

درمان سریع یبوست با این خوراکی ها

درمان سریع یبوست با این خوراکی ها

یبوست یا خشکیِ مزاج عارضه‌ای در دستگاه گوارش است که بر اثر آن، مواد دفعی در رودهٔ بزرگ سفت می‌شوند و دفع آنها با درد و سختی همراه می‌شود. علل بروز این عارضه ممکن است رژیم غذایی نامناسب، برهم خوردن تعادل هورمونی، اثر جانبی داروهای مصرفی یا آناتومی بدن باشد. روش‌های درمان شامل اصلاح رژیم غذایی و تمرینات ورزشی است.

چرا یبوست سراغ مان می‌آید؟

یبوست به دلایل مختلفی به‌وجود می‌آید، یکی از علت‌های آن خشکی مزاج است. علت دیگر عدم ترشح صفرا به داخل روده است، چرا‌که اگر صفرا در داخل روده به درستی ترشح نشود حالت صابونی ایجاد نمی‌شود، اما زمانی صفرا به‌درستی ترشح نمی‌شود که جداره مجاری صفراوی رسوب گرفته باشد، در‌نتیجه صفرا به‌خوبی ترشح نمی‌شود.

همچنین افرادی که در طول روز مایعات کم مصرف می‌کنند و غذاهای فیبردار، در وعده‌های غذایی‌شان نیست، بیشتر دچار این مشکل یعنی اختلال در اجابت مزاج می‌شوند. کمبود مصرف فیبر و مایعات باعث می‌شود حجم دفع مدفوع در شخص کمتر اتفاق بیفتد و چون حجم دفع در این افراد کم می‌شود، جداره روده کمتر تحریک شده و حرکات دودی خود را نمی‌تواند به‌درستی انجام دهد؛ به‌همین دلیل مدت ماندگاری مواد دفعی در روده‌ها طولانی می‌شود.

درمان سریع یبوست با این خوراکی ها

اسفناج مرهم بیماری‌های گوارشی

اسفناج یکی از بهترین غذاهای دارویی برای افرادی است که دچار کم‌خونی هستند.

درمانگران چینی اسفناج را بهترین مرهم برای بیمارانی می‌دانند که کم‌خونی آن‌ها ناشی از خونریزی‌های گوارشی است. به‌عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئید یا بواسیر یا افرادی که مبتلا به خونریزی معده یا زخم‌های معده هستند می‌توانند اسفناج در سبدغذایی خود قرار دهند. مصرف این سبزی به تنهایی یا در کنار موادغذایی دیگر می‌تواند تاثیر زیادی در خون‌سازی و جبران کم‌خونی ناشی از خونریزی‌های گوارشی داشته باشد.

درمان یبوست با اسفناج

اسفناج تازه دارای موادی است که برای تمیز کردن، بازسازی و احیاء روده ودرمان یبوست مفید می باشد. 100 میلی لیتر آب اسفناج مخلوط شده با همان مقدار آب را 2 بار در روز بنوشید.

فواید آب اسفناج

به درمان یبوست کمک می کند. آب اسفناج سرشار از فیبر است . برای کاهش مشکل یبوست مزمن بسیار خوب است . با مشکلات هضم مبارزه می کند. آب اِسفناج طبیعی برای زخم معده و کولیت بسیار خوب است. برای ایجاد یک سیستم ایمنی سالم به بدن کمک می کند.

به کاهش درد مفاصل کمک می کند. آب اِسفناج دارای ویتامین K است . دارای کلسیم است. به کاهش بیماری ورم مفاصل و درد مفاصل کمک می کند.

آب اسفناج با دانه کتان نیز به کاهش درد ناشی از پوکی استخوان کمک می کند . مصرف آب اِسفناج به طور منظم از درد مفاصل جلوگیری می کند.

قدرت بینایی را افزایش می دهد. آب اِسفناج سرشار از ویتامین A است . برای کاهش مشکل شب کوری خوب است . غنی از کاروتنوئیدها، است از آب مروارید جلوگیری می کند. مصرف روزانه آب اسفناج می تواند به افزایش دید چشم کمک کند. برای درمان فشار چشم موثر است .

به درمان کم خونی کمک می کند.آب اسفناج دارای آهن بالایی است . به کم خونی کمک میکند. آب اسفناج مخلوط با با آب هویج می تواند به مشکل کم خونی در زنان کمک کند.

از خونریزی لثه پیشگیری می کند. آب اِسفناج طبیعی دارای ویتامین C بالایی است. مصرف منظم آب می تواند به مشکل خونریزی لثه کمک کند. غنی از ویتامین C است، با سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن مقاومت می کند.

به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. آب اِسفناج سرشار از منگنز است. برای پایین آوردن فشار خون کمک میکند. مصرف آب اسفناج یک یا دو بار در هفته می تواند میزان فشار خون طبیعی بدن را حفظ کند.

به سلامت پوست کمک میکند. مصرف آب اسفناج با سبزیجات دیگر به صورت روزانه می تواند از جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری کند. آب اسفناج همچنین دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها است که دوباره برای پوست خوب است. برای جلوگیری از علائم پیری بر روی پوست کمک می کند.

درمان یبوست با میوه و سبزیجات

درمان یبوست با نارگیل

مصرف نارگیل در پیشگیری و درمان یبوست موثر است.نارگیل حاوی فیبر قابل توجهی بوده به طوری که در هر ۱۰۰ گرم از این میوه، ۹ گرم فیبر خوراکی وجود دارد بنابراین مصرف آن در پیشگیری از یبوست و یا درمان آن بسیار موثر است.

درمان یبوست با گلابی

افرادی که از یبوست رنج می کشند، با گلابی می توانند خود را درمان کنند.برای درمان یبوست بعد از شام یا در هنگام صبحانه، یک عدد متوسط گلابی میل کنید.

درمان یبوست با انجیر یا انبه

انجیر تازه یا خشک شده دارای اثر تسکین دهنده یبوست می باشد. قبل از خواب، 4 تا 5 عدد انجیر خشک را در آب خیس کنید و فردا صبح میل کنید.

خوردن نصف انبه در صبحانه برای درمان یبوست بسیار مفید است.

درمان یبوست با انگور

ثابت شده درمان با انگور برای رفع یبوست بسیار مهم می باشد. انگور می تواند باعث آرامش معده و روده شود. توصیه شده برای درمان یبوست، فرد روزانه باید 350 گرم انگور مصرف کند. هنگامی که انگور تازه در دسترس نباشد، می توان از کشمش و یا کشمش خیس شده در آب استفاده کرد. کشمش را باید 24 تا 48 ساعت در آب بگذارید. هر روز از این انگور و یا کشمش به مقداری که گفته شد، مصرف نمایید تا یبوست از بین برود.

درمان یبوست با پرتقال

1 تا 2 عدد پرتقال را قبل از خواب و 1 تا 2 عدد پرتقال را بعد از خواب و یا در حین خوردن صبحانه میل کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 728 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php