کد خبر : 8906 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵

دانشمندان اعلام کردند که مریخی ها وجود دارند + عکس

دانشمندان اعلام کردند که مریخی ها وجود دارند اما نه به شکلی که برای ما قابل تشخیص باشد. دانشمندان اعتقاد دارند کشف مواد معدنی در زیر سطح سیاره سرخ قویترین دلیل برای وجود حیات در مریخ است. برخلاف آنچه که تصور می شد همسایه آسمانی ما سرزمین انسان های کوچک …

دانشمندان اعلام کردند که مریخی ها وجود دارند اما نه به شکلی که برای ما قابل تشخیص باشد.

دانشمندان اعتقاد دارند کشف مواد معدنی در زیر سطح سیاره سرخ قویترین دلیل برای وجود حیات در مریخ است.

برخلاف آنچه که تصور می شد همسایه آسمانی ما سرزمین انسان های کوچک اندام سبز و یا آبی رنگ نیست و به نظر می رسد که تنها شکل حیات در این سیاره میکروارگانیسمهای ساده هستند.

دانشمندان اعلام کردند که مریخی ها وجود دارند + عکس

دهانه برخوردی بزرگ مک لاگلین که توسط یک خرده سیاره به وجود آمده و سطح مریخ را خورد کرده، این دهانه برخوردی نشانه هایی از حیات را در خود داشته است.

دانشمندان دانشگاه ابردین با بررسی اطلاعات مدارگرد اکتشافی مریخ و فضاپیمای مریخ اکسپرس سازمان فضایی اروپا و همچنین تحلیل سنگها به این نتیجه رسیدند که سطح مریخ دربرگیرنده خاک رس و مواد معدنی که ساختار شیمیایی آنها به وسیله آب تغییر کرده است

تصویر ارائه شده توسط ناسا که سایه های ساعات پایانی روز را در مریخ نشان می دهد

تحقیقات جدید که با همکاری موزه تاریخ طبیعی و دانشگاه ابردین انجام شده نشان می دهد تمام عوامل حیات طی دوره طولانی از تاریخ این سیاره در زیر سطح آن قرار داشته اند.

وقتی که شهاب سنگها به سطح مریخ برخورد کردند آنها چون کاوشگران طبیعی عمل کردند و سنگهایی را از پوسته زیرین مریخ به روی سطح آوردند.

دانشمندان دانشگاه ابردین با بررسی اطلاعات مدارگرد اکتشافی مریخ و فضاپیمای مریخ اکسپرس سازمان فضایی اروپا و همچنین تحلیل سنگها به این نتیجه رسیدند که سطح مریخ دربرگیرنده خاک رس و مواد کانی که ساختار شیمیایی آنها به وسیله آب تغییر کرده، است.

درحالی که نیمی از حیات روی زمین از میکروارگانیسمهای ساده تشکیل شده که زیر سطح زندگی می کنند، دانشمندان پیشتر اعتقاد داشتند که همین وضعیت برای مریخ نیز صدق می کند.

جان پارنل ۵۵ ساله زمین شناس دانشگاه ابردین که عرصه تحقیقات وی مطالعه ترکیب و تغییرات شیمیایی پوسته زمین است، یکی از نخستین متخصصانی است که از شواهد حیات در مریخ پرده برداری کرده است.

دکتر جوزف میشالسکی نویسنده این تحقیق و زمین شناس سیاره ای در موزه تاریخ طبیعی اظهار داشت: تمام عوامل حیات در مریخ وجود دارند اما در این شرایط تنها ارگانیسمهای تک سلولی می توانند زنده بمانند.

وی افزود: اگر هیچ گونه حیاتی در مریخ کشف نمی شد، من تعجب می کردم، حتی بیشتر از آنکه روزی کشف شود که شکل ساده حیات در محیط وجود دارد و باید گفت که اگر حیات در این سیاره وجود داشته است، این احتمال وجود دارد که امروز نیز وجود داشته باشد.

برخی از دهانه های برخوردی عمیق در مریخ نیز به عنوان حوضچه یا آبگیر عمل می کند که در آنها کانیهای کربنات وجود دارد. جریانهایی که این کانیها را شکل داده اند روزی می توانستند به ما اطلاعات بیشتری درباره حیات زیر سطح مریخ بدهند و همچنین سرنخهایی از چگونگی شکل گیری حیات در زمین ارائه کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 372 بار
دیدگاهتان را بنویسید

Sara در تاریخ 9 بهمن 1391 گفته : پاسخ دهید

Kheyli az sayteton khosham omamd az nomreye100.100midam vaghan harf nadare.:-)

css.php