کد خبر : 63521 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

داروهای ضد سرفه برای کودکان ممنوع!

بسیاری از والدین کودکان با مراجعه به پزشکان از شیوع سرماخوردگی‌های مکرر در آن‌ها گله و شکایت می‌کند و همواره به دنبال راهی هستند. مصرف داروهای مسکن و شربت‌های ضدسرفه و شربت‌های درد برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است و برای کاهش سرماخوردگی‌های آن‌ها باید از بخور استفاده کرد. …

بسیاری از والدین کودکان با مراجعه به پزشکان از شیوع سرماخوردگی‌های مکرر در آن‌ها گله و شکایت می‌کند و همواره به دنبال راهی هستند.

داروهای ضد سرفه برای کودکان ممنوع!

مصرف داروهای مسکن و شربت‌های ضدسرفه و شربت‌های درد برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است و برای کاهش سرماخوردگی‌های آن‌ها باید از بخور استفاده کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند خوددرمانی والدین در این فصل گاهی باعث می‌شود آن‌ها درجه تب و یا اثر بیماری‌های کودکانشان را کاهش دهند اما عواقب مصرف این دارو‌ها به قدری خطرناک است که مقاومت بدنی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، تنظیم درجه حرارت خانه، مصرف سبزیجات و میوه و مایعات فراوان (آش و سوپ و نوشیدنی‌های گرم) سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می‌کند و از بروز سرماخوردگی و آنفلوانزا‌های رایج در کودکان جلوگیری می‌کند.

بنابراین برای افزایش تندرستی بدن کودکان خود از درمان‌های خودسرانه جلوگیری کنید و مصرف داروهای مسکن و شربت‌ها را کنار بگذارید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 211 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php