کد خبر : 148478 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۴۱

خوش اندام شدن با مصرف آب

نوشیدن آب به جلوگیری از کرامپ عضلات کمک کرده و حرکت مفاصل بدن را روان میکند. با مصرف آب کافی لاغر بمانید اگر سعی میکنید وزن کم کنید، آب را فراموش نکنید. آب متابولیسم را افزایش داده و به احساس سیری کمک میکند. نوشیدنیهای مملو از کالری را با آب …

نوشیدن آب به جلوگیری از کرامپ عضلات کمک کرده و حرکت مفاصل بدن را روان میکند.

خوش اندام شدن با مصرف آب

با مصرف آب کافی لاغر بمانید

اگر سعی میکنید وزن کم کنید، آب را فراموش نکنید. آب متابولیسم را افزایش داده و به احساس سیری کمک میکند. نوشیدنیهای مملو از کالری را با آب جایگزین کنید و پیش از هر وعده غذا یک لیوان آب بنوشید تا زودتر احساس سیری پیدا کنید. نوشیدن آب بیشتر، کمک میکند متابولیسم تان افزایش یابد، به خصوص در صورتی که آب سرد مصرف کنید چون بدن باید برای گرم کردن آب تلاش کند و مقداری کالری بیشتر بسوزاند.

آب انرژی شما را افزایش میدهد

اگر احساس میکنید خسته و بی رمق هستید، آب بخورید. بی آب شدن بدن احساس خستگی ایجاد میکند. مقدار مناسب آب به قلب کمک میکند خون را به طور موثرتری پمپ کند و به همه جای بدن برساند. آب میتواند به انتقال اکسیژن و مواد مغذی دیگر به سلولهای سرتاسر بدن کمک کند.

کاهش استرس با آب

حدود هفتاد تا هشتاد درصد از بافتهای مغز را آب تشکیل میدهد. اگر بی آب شده اید، بدن و مغزتان تحت فشار و استرس قرار میگیرند. اگر احساس تشنگی میکنید به این معنی است که تا حدی بی آب شده اید. برای کاهش سطح استرس در بدن، یک لیوان آب در کنار خود داشته باشید و هنگام ورزش حتما یک بطری آب همیشه همراه خود داشته باشید و مرتب از آن جرعه جرعه بنوشید.

کمک عضلات با آب کافی

نوشیدن آب به جلوگیری از کرامپ عضلات کمک کرده و حرکت مفاصل بدن را روان میکند. وقتی به خوبی آب بدن را تامین میکنید، مدت بیشتر و با شدت بیشتر میتوانید بدون خستگی و از دست دادن انرژی، ورزش کنید.

مواد مغذی به پوست برسانید

خطوط ریز و چین و چروکهای پوست، در صورت بی آب شدن بدن، عمیقتر میشوند. آب یک کرم طبیعی زیبایی است. نوشیدن آب باعث هیدراته شدن سلولهای پوست شده و آنها را شاداب نگه میدارد بنابراین پوستتان جوانتر میشود. همچنین آب، مواد زاید را خارج ساخته و جریان خون را بهبود میبخشد بنابراین پوست درخشانتر و صافتر میشود.

عملکرد منظم روده با تامین آب

آب نیز مانند فیبر برای کارکرد خوب گوارش لازم است. آب به حل مواد زاید کمک کرده و آنها را از دستگاه گوارش خارج میسازد. اگر بدن شما بی آب شود، همه آب را جذب میکند بنابراین روده بزرگ خشک مانده و نمیتواند به درستی مواد زاید را خارج سازد.

آب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری میکند

نرخ ایجاد سنگ کلیه دردناک، رو به افزایش است. یکی از دلایل آن میتواند عدم مصرف آب کافی در افراد از جمله کودکان باشد. آب غلظت نمک و مواد معدنی در ادرار را کاهش میدهد و مانع تشکیل بلورهایی که به عنوان سنگ کلیه میشناسیم، میشود. سنگ کلیه در ادرار رقیق تشکیل نمیشود بنابراین خطر آن را با مصرف مقدار زیاد آب کاهش دهید.

آیا آب کافی مینوشید؟

بیشتر بزرگسالان سالم پس از احساس تشنگی، آب کافی مینوشند اما مقدار دقیق آبی که نیاز دارید به اندازه، میزان فعالیت، شرایط آب و هوا و سلامت عمومی شما بستگی دارد. اگر ورزش میکنید یا فعالیتهایی که باعث تعریق میشوند انجام میدهید، باید آب بیشتری بنوشید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خواص دارویی بازدید 455 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php