کد خبر : 256376 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

خواص بی نظیر آب هویج

خواص بی نظیر آب هویج آب هویج نوشیدنی بسیار محبوبی است که نوشیدن روزانه ی آن باعث افزایش ایمنی بدن می گردد. آب هویج منبعی سرشار از بتاکاروتن است بتاکاروتن ماده پیش ساز ویتامین A است و بدن برای تولید ویتامین A به آن نیاز دارد. همچنین میزان ویتامین های …

خواص بی نظیر آب هویج

خواص بی نظیر آب هویج

آب هویج نوشیدنی بسیار محبوبی است که نوشیدن روزانه ی آن باعث افزایش ایمنی بدن می گردد. آب هویج منبعی سرشار از بتاکاروتن است بتاکاروتن ماده پیش ساز ویتامین A است و بدن برای تولید ویتامین A به آن نیاز دارد. همچنین میزان ویتامین های B از جمله فولات در آب هویج بالاست. از این گذشته آب هویج در بر دارنده مقدار قابل توجهی از بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که از جمله آن ها می توان به کلسیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر و آهن اشاره کرد. در این مقاله با عنوان «خواص آب هویج طبیعی برای سلامتی» قصد داریم شما را با برخی از خواص آب هویج آشنا سازیم.

منبع پتاسیم است

یک لیوان آب هویج حاوی ۱۸٪ پتاسیم توصیه شده‌ی روزانه‌ است. پتاسیم یک الکترولیت مهم و به شدت مورد نیاز است. پتاسیم را می‌توان یک ماده‌ی مغذی مهم برای سلامتی به حساب آورد. این ماده از سکته جلوگیری می‌کند چون نقش مهمی در حفظ عملکرد مغز در وضعیت نرمال دارد. وجود این ماده برای جلوگیری از بروز سکته‌ی مغزی ضروری است.

آب هویج و یبوست

یبوست یکی از مشکلات ناخوشایند مربوط به سیستم گوارشی است و می تواند باعث ناراحتی و مشکلات زیادی شود. رفع یبوست با گیاهان، سبزی ها و میوه ها بسیار تاثیر گذار است.

فراوانی فیبر در هویج ، حجم مدفوع را افزایش داده و باعث عبور صحیح مواد زائد از طریق دستگاه گوارش می شود. مصرف هویج برای افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند، بسیار مفید است.

افرادی که به یبوست دچار هستند می توانند روزانه آب هویج مصرف کنند. هویج حاوی روغن های خاصی است که روی غشای مخاطی معده و روده اثر گذاشته و همین موضوع کمک می کند تا عمل هضم غذا بهتر صورت گرفته و روده بهتر کار کند.

کبد را پاکسازی می کند

آب‌هویج می‌تواند کبد را پاکسازی و سم‌زدایی کند. مصرف منظم این آب‌میوه‌ی خوشمزه می‌تواند به دفع سموم کبد کمک کند. جریان خون نمی‌تواند از طریق کلیه‌ها سموم و مایع صفرا را از بدن خارج کند. باید از طریق پوست خارج شوند. آب‌هویج به این فرآیند کمک می‌کند و تضمین می‌کند مایع صفرای مضر از بدن دفع شود. وقتی کبد به خوبی عمل کند، از تجمع چربی جلوگیری کرده و به گوارش سریع مواد غذایی کمک می‌کند. این امر مانع از اضافه وزن و چاقی می‌شود.

عفونت ها را درمان می کند

بدن ما به صورت روزانه در معرض میلیون‌ها میکروب و عفونت قرار دارد. آب‌هویج به خاطر خواص ضدویروسی و ضدعفونی‌کننده‌اش، هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی می‌تواند از عفونت‌ جلوگیری و آن را درمان کند. مصرف خوراکی آن عفونت‌های داخلی ایجاد شده در دهان، گلو، معده، روده، مجرای ادراری، و روده‌ی بزرگ را درمان می‌کند. آب‌هویج هم چنین سرفه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت، اوریون، سرخک، کهیر، کبودی دردناک، زخم معده، پسوریازیس، کفگیرک، قانقاریا و غیره را درمان می‌کند.

تباهی لکه ی زرد را درمان می کند

نوشیدن منظم آب‌هویج می‌تواند به افراد مسن کمک کند از خطرات تباهی لکه‌ی زرد دور بمانند. هویج سرشار از بتاکاروتن است که از طریق واکنش های آنزیمی خود را تجزیه می‌کند و به پروویتامین ویتامین آ تبدیل می‌شود.این ماده‌ی مغذی مسئول ظرفیت آنتی‌اکسیدان هویج است.

چربی آب هویج برای ما مفید است

یک لیوان آب هویج فقط حاوی ۰.۷ گرم چربی است. این چربی سالم به سلامت اعضای بدن من جمله کلیه‌ها، کبد، قلب و روده‌ها کمک می‌کند. چربی منبع انرژی به شمار می‌آید. در یک گرم چربی حدودا ۹ کالری وجود دارد. چربی منشاء رشد سلولی نیز هست و در حفظ تولید هورمون‌ها نقش ایفا می‌کند. چربی به سلامت پوست نیز کمک می‌کند. در کسانی که از کمبود چربی رنج می‌برند نشانه‌هایی از پوست خشک و تیره دیده می‌شود.

خواص هویج برای پوست

با مصرف روزانه هویج، صورتی زیبا و پوستی شفاف خواهید داشت. این سبزی مغذی، سلامت پوست شما را تضمین می کند. هویج با ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شده و باعث طراوت و شادابی پوست می شود. برای نتیجه بهتر می توانید آب هویج را با کمی عسل مخلوط کرده و میل کنید.

تاثیر آب هویج در پیشگیری از سرطان

تأثیر این نوشیدنی‌ها در آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات کاهنده‌ی حالت اسیدیته‌ی بدن موجود در آن‌هاست. نتایج بررسی‌های متعدد که در خصوص سرطان و روش‌های پیشگیری و درمان آن انجام شده است نشان می‌دهد که هر چه حالت اسیدیته‌ی خون بالاتر باشد امکان ابتلا به سرطان افزایش پیدا می‌کند.

قاعدگی ها را منظم می کند

چه از چرخه‌های نامنظم یا قاعدگی‌های دردناک رنج ببرید، آب‌هویج می‌تواند دوای دردتان باشد. این آب‌میوه با عمل کردن به عنوان یک ماده‌ی قاعده‌آور، می‌تواند چرخه‌ی قاعدگی‌تان را بهبود دهد.

فشار خون را کنترل می‌کند

پتاسیم موجود در آب هویج به بر طرف کردن عدم تعادل سدیم و در نتیجه کنترل فشار خون کمک می‌کند. بنابراین، پتاسیم به عنوان یک عنصر مهم عمل و فشار خون را در سطح نرمالی حفظ می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 751 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php