کد خبر : 42320 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷

خطر برنزه کردن پوست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استفاده مداوم از دستگاه های برنزه کننده بدن خطرهای بسیاری را به دنبال دارد و سبب ایجاد بیماریهای پوستی، سرطان، خارش و کهیر می شود. علی اصیلیان اظهار داشت: دستگاه های سولاریوم دستگاه های برنز کننده بدن هستند که با تولید اشعه …

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استفاده مداوم از دستگاه های برنزه کننده بدن خطرهای بسیاری را به دنبال دارد و سبب ایجاد بیماریهای پوستی، سرطان، خارش و کهیر می شود.

خطر برنزه کردن پوست

علی اصیلیان اظهار داشت: دستگاه های سولاریوم دستگاه های برنز کننده بدن هستند که با تولید اشعه ماوراء بنفش و تحریک رنگدانه های پوست موجب تیرگی پوست می شوند.

وی گفت: برخورد مستقیم اشعه ماوراء بنفش با پوست موجب عوارض شدیدی از جمله کهیر، خارش و سرطان در پوست می شود.

این متخصص پوست و مو، پیری زودرس را از دیگر عوارض دستگاه های سولاریوم دانست و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از سالن های آرایشی به صورت مصنوعی با استفاده از سولاریوم به برنزه کردن پوست اقدام می کنند.

وی برنزه کردن را به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم کرد و افزود: برنزه کردن طبیعی قرار گرفتن در مقابل پرتوهای نورخورشید و برنزه کردن مصنوعی قرار گرفتن در مقابل پرتو های مصنوعی فرابنفش است که در هر حالت بدن در مقابل اشعه خطرناک و سرطان زای فرابنفش قرار می گیرد.

اصیلیان با تاکید بر این موضوع که برنزه کردن در علم نظر پزشکی مردود شناخته شده است ، اضافه داشت : متخصصین پوست همواره برای جلوگیری از پیری زودرس و سرطان های ناشی از پرتوهای نور خورشید، استفاده از کرم های ضد آفتاب و ترمیم آن هر ۲ ساعت یک بار را ضروری می دانند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 329 بار
دیدگاهتان را بنویسید

setareh در تاریخ 3 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

میشه بگید چرا ایمیل من همه جا هست؟این وضعشه؟اینجوری ایمیل ها نشر نمیشه؟

ali در تاریخ 4 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

باسلام و عرض ادب
عذرخواهی میکنیم، دوست عزیز در بخشهای مختلف سایت به این مسئله اشاره شده شما میتونین به جای آدرس ایمیل خودتون هر آدرسی رو وارد کنید (فقط کافیه به انتهای آدرس یه yahoo.com@ اضافه کنید)

احسان در تاریخ 3 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

شادی جان منظورم مرسی رئیس جمهور سابق مصر بود

نگار در تاریخ 2 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

آقا محمد فکر میکنم هنوز مشکل حل نشده باشه چون من الان اسم و ایمیل یکی از بچه ها رو روی صفحه کامپیوتر دارم

ali در تاریخ 3 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

باسلام خدمت شما
بله متاسفانه فرصت کافی پیش نیومده حلش کنیم
دوستان در قسمت مربوط به آدرس ایمیل میتونین هر آدرسی رو وارد کنین (فقط کافیه به انتهای آدرس یه yahoo.com@اضافه کنین)

shadi در تاریخ 2 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

merc ki hasssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!age manjuret messi has na baba man film arusi ye anderes iniesta ro didam un ba dus dokhtaresh(shaiadam zanesh) umade un kheili zeshte un siahe be nazaram boronz nis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!man ke fek nakonam in bashe

احسان در تاریخ 2 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

یه مدت میگفتن این خانم زن مرسی شده شادی جان غیر از اینه؟؟؟؟

shadi در تاریخ 2 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

hala ehsan mige khanuma ro bekoshin vali khoshgelesh konid…………..kh kh kh vali boronze banamak mikone adamo ………………..har chan man nakardam

css.php