کد خبر : 40639 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱:۳۶

خطر ابتلا به سرطان با سرکوب کردن احساسات

براساس تحقیقات دانشکده هاروارد با سرپوش گذاشتن بر احساسات در واقع افراد از سال‌ها زندگی خود چشم‌پوشی می‌کنند. آخرین تحقیقات نشان داده است افراد با سرکوب کردن احساسات خود حداقل یک سوم زودتر از افرادی که نظر خود را بیان می‌کنند، می‌میرند. این تحقیق که توسط دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی …

براساس تحقیقات دانشکده هاروارد با سرپوش گذاشتن بر احساسات در واقع افراد از سال‌ها زندگی خود چشم‌پوشی می‌کنند. آخرین تحقیقات نشان داده است افراد با سرکوب کردن احساسات خود حداقل یک سوم زودتر از افرادی که نظر خود را بیان می‌کنند، می‌میرند.

خطر ابتلا به سرطان با سرکوب کردن احساسات

این تحقیق که توسط دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و دانشگاه روچستر انجام شده است، نشان داد: علت خطر مرگ زودرس در بین افرادی که نظر خود را به راحتی بیان نمی‌کنند 35 درصد افزایش می‌یابد.

همچنین آنها دریافتند که این موضوع 47درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی و70 درصد ابتلا به سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. این تحقیق بر روی 796 مرد و زن که متوسط سن آنان 44سال بود انجام شد و میزان سرکوب کردن احساسات در این افراد مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق 12سال بعد در حالی که 111 نفر از این افراد به دلیل سرطان و بیماری‌های قلبی از بین رفته ‌بودند، بازبینی شد.

با این وجود دقیقا سرکوب کردن احساسات و علل مرگ ‌زودرس روشن نیست. البته مصرف تنقلات و استعمال دخانیات در پنهان کردن احساسات تاثیر دارد. فرضیه دیگر در این مورد استرس نگه داشتن افکار منفی و اختلال در تعادل هورمونی بدن است که موجب افزایش خطر بیماری‌های مرتبط با آسیب‌های بافت سلولی از جمله سرطان و مشکلات قلبی می‌شود.

محققان اعلام کردند: این نتایج نشان‌دهنده ارتباط چشمگیر بین میزان سرکوبی احساسات و میزان مرگ و میر است. نتایج این تحقیق در نشریه Psychosomatic Research منتشر شده‌ است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 396 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نیلو در تاریخ 26 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

من که سعی میکنم احساسمو ابراز کنم….خیلی رک و روراستم…..!بی شیله پیله….!

css.php