کد خبر : 5066 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹

خانم‌ها واقعاً به دنبال چه‌جور مردی هستند؟

بارها شنیده‌ایم که مردهای متاهل مردهای مجرد را نصیحت می‌کنند که رمز یک ازدواج موفق این است که بگویید «چشم عزیزم». باوجود ایده‌های مختلف و سردرگم‌کننده، تصمیم گرفتیم ببینیم از دیدگاه خانم‌ها مردها واقعاً باید در رابطه چگونه رفتار کنند. اینجا پنج نکته آورده‌ایم به همه مردها کمک می‌‌کند تا …

خانم‌ها واقعاً به دنبال چه‌جور مردی هستند؟

بارها شنیده‌ایم که مردهای متاهل مردهای مجرد را نصیحت می‌کنند که رمز یک ازدواج موفق این است که بگویید «چشم عزیزم».

باوجود ایده‌های مختلف و سردرگم‌کننده، تصمیم گرفتیم ببینیم از دیدگاه خانم‌ها مردها واقعاً باید در رابطه چگونه رفتار کنند.

اینجا پنج نکته آورده‌ایم به همه مردها کمک می‌‌کند تا در مسیر زندگی همانی شوند که خانم‌ها به دنبال آن هستند.

درس اول: مسئولیت‌پذیر باشید.

کاری که فکر می‌کنید اشتباه است را انجام ندهید تا بعداً گناه آن را گردن دیگران بیندازید. اگر اشتباهی مرتکب شدید، مسئولیت کارتان را بپذیرید. یکی از معانی «شوهر» کسی است که با مهارت خانه و خانواده خود را کنترل کند. یک مدیر همیشه مسئولیت‌پذیر است. برای مردی که همسرش را برای مشکلی که به وجود آمده مقصر جلوه می‌دهد هیچ دلسوزی وجود ندارد چون مطمئناً از او خواهند پرسید که «تو چرا اجازه دادی این اتفاق بیفتد؟» مرد باید هوشیار باشد و بداند چطور می‌تواند اعمالش را برای کنترل خوب اوضاع تغییر دهد.

درس دوم: رهبر باشید.

اگر مردی بخواهد قدرتمند و باارزش دیده شود و رابطه خوبی با همسر خود داشته باشد، باید از خود توانایی رهبری نشان دهد. وقتی با موقعیتی روبه‌رو می‌شود که نیازمند تصمیم‌گیری و کنترل است، خودش باید قدم جلو گذاشته و امور را در دست گیرد. مردم کسانی را تحسین می‌کنند که برای روبه‌رو شدن با مشکلات و موقعیت‌های سخت پیش می‌روند. هیچکس کسی که عقب می‌کشد و منتظر می‌ماند بقیه مشکل را حل کنند را تحسین نمی‌کند.

خیلی از مردها از رهبری صرفنظر می‌کنند چون دوست ندارند کسی از آنها انتقاد کند. تصور می‌کنند که با این روش محتاط عمل کرده‌اند. اما یک مرد باید بگوید، «خودم انجامش می‌دهم» و اقدام کند و به دنبال راهکار باشد. اگر مطمئن نیست که چه راه‌حلی باید پیش گیرد، کاری را بکند که بقیه رهبرها می‌کنند: از منابع مختلف اطلاعاتی کمک بگیرد.

درس سوم: تصمیم بگیرید.

یکی از مفاهیم کلمه «مردانه»، قاطع بودن است. مردها باید بتوانند تصمیم بگیرند و مسئولیت عواقب تصمیم‌هایشان را هم قبول کنند. اگر مردی تمایلی به تصمیم گرفتن نداشته باشد، ممکن است همسرش از او ناراحت شود. بخشی از تصمیم‌گیری، درک دیدگاه‌های طرف‌مقابل و داشتن انعطاف‌پذیری است. یک زن کسی را نمی‌خواهد که او را کنترل کند، کسی را هم نمی‌خواهد که همه تصمیمات را بر عهده او بگذارد. مردی که از گرفتن تصمیمات اشتباه می‌ترسد، باید از خود سوال کند: گرفتن تصمیمات بر عهده کیست؟ — کسی که از گرفتن تصمیم نترسد.

درس چهارم: قوی باشید.

قوی به چه کسی می‌گویند؟ کسی که بتواند احساسات خود را کنترل کند. کسی که می‌تواند عصبانیتش را کنترل کند بسیار بهتر از مردی است که از نظر جسمی قوی است و می‌تواند با یک شهر بجنگد. ابراز عصبانیت و پرخاشگری می‌تواند یک رابطه را نابود کند. اگر مردی فکر می‌کند که نمی‌تواند عصبانیت خود را کنترل کند، باید تصور کند که از دست کسی عصبانی شده است، تلفن زنگ می‌زند و رئیسش است. آیا آرام می‌شود؟ البته چون در غیراینصورت کار خود را از دست خواهد داد. عصبانی نشدن به این معنی نیست که رفتار نادرست را می‌پذیرد؛ او می‌تواند با آرامش برای رفتارهایی که از طرف دیگران می‌پذیرد، محدودیت بگذارد.

درس پنجم: مردانه رفتار کنید.

مردانگی خصوصیات مثبت قطعیت، قدرت در عقاید، اعتمادبه‌نفس، تکیه بر خود، ویژگی‌های اخلاقی خوب، تادیب نفس، صداقت و راستی است. مردی که مردانگی دارد شجاعت مقابله با سختی‌ها، درد و خطر را بدون عقب کشیدن دارد.

برای خانم‌ها: از همسرتان بخواهید این مقاله را مطالعه کند.
برای آقایان: از همسرتان بپرسید آیا این همان چیزی است که می‌خواهد. مطمئناً از پاسخ او غافلگیر خواهید شد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ازدواج ، سبک زندگی ، موفقیت بازدید 284 بار
دیدگاهتان را بنویسید

nazanin در تاریخ 30 آبان 1391 گفته : پاسخ دهید

salam sait kheili khub bud.merc…

css.php