کد خبر : 113853 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

خاصیت اعجاب انگیز آب هویج

خاصیت اعجاب انگیز آب هویج هویج معدن غنی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در زیر برخی از فواید نوشیدن مرتب آب هویج را آورده‌ایم: ۱- تامین ویتامین هویج حاوی ویتامین A ، ویتامین E و ویتامین B‌های مختلف است. ویتامین A همانطور که مشهور است برای سلامت …

خاصیت اعجاب انگیز آب هویج

خاصیت اعجاب انگیز آب هویج

هویج معدن غنی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در زیر برخی از فواید نوشیدن مرتب آب هویج را آورده‌ایم:

۱- تامین ویتامین

هویج حاوی ویتامین A ، ویتامین E و ویتامین B‌های مختلف است. ویتامین A همانطور که مشهور است برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید است و ویتامین E ابتلا به نازایی را کاهش می‌دهد.

۲- جلوگیری از سرطان

یکی از اصلی ترین ماده‌های هویج بتاکاروتن است. به محض آنکه این ماده داخل سیستم گوارشی می‌شود به ویتامین A تبدیل می‌شود. مطالعات ثابت کرده اند که بتا کاروتن رادیکال‌های آزاد در بدن که موجب سرطان می‌شوند را کاهش می‌دهد. نوشیدن مرتب آب هویج بدن را از سرطان‌های مختلفی از جمله سرطان سینه و سرطان پوست ایمن می‌کند.

۳- سلامت نگاه داشتن کبد

هویج یک ماده غذایی فیبردار است که به راحتی هضم می‌شود. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در هویج به نرمال کردن عملکرد کبد و سالم نگاه داشتن آن کمک می‌کند. گفته می‌شود هویج به پاک سازی کبد کمک می‌کند.

۴- بهبود بینایی

یکی از خواص آب هویج ارتقای بینایی است. از آنجا که هویج حاوی میزان فراوانی از ویتامین A است به ارتقای بینایی کمک می‌کند. کمبود ویتامین A می‌تواند منجر به شب کوری شود. نوشیدن مداوم آب هویج از شب کوری جلوگیری می‌کند و همچنین سلول‌های چشمی‌را انعطاف پذیر تر خواهد کرد، در نتیجه هنگامی‌که چشم‌ها در معرض تغییر الگوهای نوری قرار می‌گیرند به طور طبیعی با آن‌ها تنظیم و هماهنگ می‌شوند.

۵- ایده آل برای زنان باردار

هویج به ویژه برای سلامت زنان باردار و همچنین سلامت جنین خوب است. ترکیب شیر مادر و آب هویج یکی از بهترین منابع ویتامین برای کودک است.

۶- ارتقای سلامت پوست

نوشیدن آب هویج برای سالم نگاه داشتن پوست مفید است. مواد موجود در هویج از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 623 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php