کد خبر : 86709 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴

حمام کردن با آب بسیار گرم موجب ضعف بدن می‌شود!

آب گرمی که دمای بین ۳۰ تا ۴۰ درجه دارد، باعث تحریک عمومی و افزایش تعریق و ایجاد ضعف در بدن می‌شود فقط توصیه می‌شود افرادی که قوی بنیه هستند، از این آب برای شست‌وشو استفاده کنند. فاطمه مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت تسنیم، اظهار داشت: آب بسیار سرد …

آب گرمی که دمای بین ۳۰ تا ۴۰ درجه دارد، باعث تحریک عمومی و افزایش تعریق و ایجاد ضعف در بدن می‌شود فقط توصیه می‌شود افرادی که قوی بنیه هستند، از این آب برای شست‌وشو استفاده کنند.

حمام کردن با آب بسیار گرم موجب ضعف بدن می‌شود!

فاطمه مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت تسنیم، اظهار داشت: آب بسیار سرد کمتر از 12 درجه است که شست‌و‌شو با آب بسیار سرد در طب سنتی توصیه نمی‌شود.

به گفته وی آب سرد با دمای حدود 18 درجه که اگر شستشو با آب سرد انجام شود باعث تقویت بدن می‌شود. همچنین، آب خنک که دمایش بین 18 تا 25 درجه است، آب معتدل که دمایش بین 25 تا 30 درجه است که نه گرما احساس شده نه احساس سرما و تقویت کننده بدن نیز نیست بلکه باعث تضعیف بدن می‌شود.

این پزشک و پژوهشگر افزود: آب معتدل بیشتر برای حفظ سلامتی استفاده می‌شود و یکی از این زیر مجموعه‌های آب معتدل همین حمام تنظیفی است که برای زدودن چرک و بافت مرده بدن استفاده می‌شود و بهتر است که هفته یک مرتبه استفاده شود و دمایش بین 27 تا 30 درجه است.

مرادی بیان کرد: در بین اماکن آبی دمای آب استخرها بین 25 تا 28 درجه نگه داشته می‌شود و جزء آب‌های معتدل است و آب گرم دمای بین 30 تا 40 درجه دارد که باعث تحریک عمومی و افزایش تعریق و ایجاد ضعف در بدن می‌شود.

وی بیان کرد: فقط توصیه می شود افرادی که قوی بنیه هستند از آب گرم استفاده کنند و بقیه افراد که دارای بدن‌های ضعیف هستند، استفاده نکنند چرا که موجب ضعف بدن و قوا می‌شود.

این پزشک و پژوهشگر خاطرنشان کرد: در بین اماکن آبی دمای آب جکوزی‌ها بین 36 تا 42 درجه است و آب‌های گرم معدنی هم معمولا بین همین دما را دارند و سونا بستگی دارد درصدش با رطوبتش چقدر باشد سونا بین 45 تا 100 درجه است دمایش خیلی بیشتر می‌تواند گرم باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 817 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php