کد خبر : 264766 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲

تولید شارژر کاملا بی سیم برای وسایل برقی

تولید شارژر کاملا بی سیم برای وسایل برقی شرکت ویوو از تولید نمونه اولیه شارژر کاملا بی سیمی خبر داد که برای انتقال برق به گوشی، ساعت هوشمند و غیره نیازی به کابل یا قرار دادن وسیله برقی بر روی صفحه ای خاص ندارد و تنها از طریق امواج رادیویی …

تولید شارژر کاملا بی سیم برای وسایل برقی

تولید شارژر کاملا بی سیم برای وسایل برقی

شرکت ویوو از تولید نمونه اولیه شارژر کاملا بی سیمی خبر داد که برای انتقال برق به گوشی، ساعت هوشمند و غیره نیازی به کابل یا قرار دادن وسیله برقی بر روی صفحه ای خاص ندارد و تنها از طریق امواج رادیویی عمل می کند.

به گزارش فارس به نقل از اسلش گیر،  شرکت ویوو از تولید نمونه اولیه شارژر کاملا بی سیمی خبر داد که برای انتقال برق به گوشی، ساعت هوشمند و غیره نیازی به کابل یا قرار دادن وسیله برقی بر روی صفحه ای خاص ندارد و تنها از طریق امواج رادیویی عمل می کند.

تولید شارژرهای بی سیم پدیده تازه ای نیست، اما شارژرهای بی سیم امروزی که بر مبنای استانداردهایی همچون Qi تولید می شوند اگر چه ما را از استفاده از کابل رها می سازند، اما هنوز هم مبتنی بر استفاده از صفحات شارژ خاصی هستند که باید گوشی و غیره را بر روی انها قرار داد.

تولید شارژر کاملا بی سیم برای وسایل برقی

در سال 2017 شرکتی به نام Energous طرح اولیه یک شارژر بی سیم را ارائه کرده بود که با ارسال سیگنال های رادیویی قادر به انتقال برق به دیگر دستگاه ها بود. این دستگاه به گونه ای طراحی شده بود که سیگنال های رادیویی آن با سیگنال های رادیویی مخابراتی تداخل نداشت.

 

این شرکت برای تجاری سازی فناوری مذکور با شرکت چینی ویوو وارد مذاکره شده و در صورت موفقیت آمیز بودن این مذاکرات امکان شارژ گوشی های ویوو به صورت کاملا بی سیم با استفاده از این فناوری وجود دارد. البته هنوز مشخص نیست دو طرف در این زمینه به توافق می رسند یا خیر. ولی تکمیل اختراع مذکور می تواند زمینه را برای تحولی اساسی در حوزه تولید شارژرهای بی سیم فراهم کند.

 

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، دانستنی ها ، فناوری بازدید 950 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php