کد خبر : 158531 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۵:۳۳

تشخیص سلامت بدن از روی پاها

همه نسبت به سلامت بدن خودمان حساس باشیم و قبل از درمان به فکر پیشگیری باشیم. یکی از راه های تشخیص سلامت بدن پاهای ما هستند. از این رو این مطلب از سایت میهن فال را اختصاص داده ایم به: تشخیص سلامت بدن از روی پاها . با ما همراه باشید. …

همه نسبت به سلامت بدن خودمان حساس باشیم و قبل از درمان به فکر پیشگیری باشیم. یکی از راه های تشخیص سلامت بدن پاهای ما هستند. از این رو این مطلب از سایت میهن فال را اختصاص داده ایم به: تشخیص سلامت بدن از روی پاها . با ما همراه باشید.

.

تشخیص سلامت بدن از روی پاها

.

به گفته متخصصان، چشم آینه روح است، اما پا هم می‌تواند درباره وضع سلامت موارد بسیاری را بازگو کند.

اولیور زونگ- پا پزشک (podiatrist) از نیویورک درباره تشخیص وضع سلامت از روی پاها شرح می‌دهد.

– پاهای سرد: اگر پاها همیشه سرد است، این می‌تواند نشانه کار ضعیف غده تیروئید باشد، به خصوص اگر در فرد پوست و موها خشک است و به راحتی خسته می‌شود.

– انگشتاهای بزرگ‌ (شست پاهای) متورم: انگشتان بزرگ متورم و قرمز شده پا- نشانه کلاسیک نقرس- یکی از اشکال آرتریت است که اگر درمان نشود می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد کلیه‌ها بگذارد.

– گرفتگی‌های مکرر پاها: که می‌تواند نشان دهنده عدم تعادل الکترولیتی- کمبود منیزیم یا پتاسیم در بدن باشد. این علامت همچنین می‌تواند نشان دهنده گردش خون ضعیف و سطح پایین قند در خون باشد. برخی از داروها نیز می‌تواند این اسپاسم را ایجاد کنند.

– بی حسی و  کرختی نامفهوم و غیر قابل توضیح پاها: در برخی از موارد این می‌تواند نشان دهنده اسکلروز پراکنده، آسیب عصبی، فیبرومیالژیا یا دیابت باشد.

– پاهای متورم و باد کرده: اگر پاها ورم کنند و تا ۳-۲ روز به همین وضع باقی بمانند، این می‌تواند نشانه مشکل در کلیه‌ها یا در قلب باشد.

– پاهای زرد رنگ، پوسته پوسته شده: این مشکل می‌تواند نشان دهنده عفونت قارچی باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت ، سلامت بدن بازدید 346 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php