کد خبر : 19536 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۴:۰۹

تست عشق 2

عشق واقعی چه نشانه‌هایی دارد؟ آیا علاقه شما به یک نفر می‌تواند میزان صداقت‌تان در عشق را هم نشان دهد؟ ابتدا تستی به شما داده می‌شود که می‌تواند نگرش شما را نسبت به عشق بسنجد و شخصیت‌تان را ارزیابی کند. هر آزمون و تست چیزی نیست به جز نمونه‌ای از …

تست عشق 2

عشق واقعی چه نشانه‌هایی دارد؟ آیا علاقه شما به یک نفر می‌تواند میزان صداقت‌تان در عشق را هم نشان دهد؟ ابتدا تستی به شما داده می‌شود که می‌تواند نگرش شما را نسبت به عشق بسنجد و شخصیت‌تان را ارزیابی کند.

هر آزمون و تست چیزی نیست به جز نمونه‌ای از رفتار که امیدواریم رفتارهای بعدی ما را پیش‌بینی کند. ساده‌ترین چیزی که هر تست باید پیش‌بینی کند، رفتارهای بعدی ما در همان تست است اما آیا تست‌ها موفق به پیش‌بینی چیز سودمندی هم می‌شوند؟ چرا ما نسبت به این تست‌ها تصویری تا این حد منفی داریم و با دیدگاهی بدبینانه آن‌ها را دنبال می‌کنیم؟ شاید مهم‌ترین دلیل آن این باشد که این تست‌ها در دست افراد نابلد و غیرمتخصص، غالبا نابجا و نادرست استفاده می‌شود، شاید هم ما از آزمون‌ها توقع معجزه داریم! در اینجا ما قصد داریم، 2نمونه از تست‌های روان‌شناسی که یکی معتبر و دیگری اعتبار چندانی ندارد را با ذکر دلایل با هم مقایسه کنیم، به این ترتیب شما هم می‌توانید دید بهتر و کارشناسانه‌تری نسبت به تست‌ها پیدا کرده و آزمون درست را از نادرست تشخیص دهید. ابتدا تستی به شما داده می‌شود که می‌تواند نگرش شما را نسبت به عشق بسنجد و شخصیت‌تان را ارزیابی کند، این تست بسیار جالب است! اما آیا جالب بودن آن، دلیلی بر درست و منطقی بودن آن است؟ به‌نظر شما چنین تستی می‌تواند استاندارد، عقلی و قابل استناد باشد؟ بخوانید و قضاوت کنید!

چه نمره‌ای می‌گیرید؟

1- در زندگی واقعی، برای چه نوع آدم‌هایی جالب هستید و کشش دارید؟
الف: خرگوش– کسانی که شخصیت دوگانه دارند، به سردی یخ در ظاهر اما به گرمی آتش در باطن
ب: گوسفند– مطیع و گرم
پ: گوزن– زیبا و با ادب
ت: اسب- کسانی که غیرقابل جلوگیری و آزاد هستند.

2- در فرآیند ابراز عشق و درخواست ازدواج، کدام رویکرد برای شما خوشایندتر و موثرتر است؟
الف: میمون – مبتکر و باذوق که هیچگاه احساس خستگی نکنید.
ب: شیر- سرراست، صاف و پوست کنده به شما بگوید که دوست‌تان دارد.
پ: مار- دمدمی مزاج، پر‌نوسان، نفس گرم و عشق سرد
ت: زرافه- صبور، هرگز شما را رها نکند.

3- دلتان می‌خواهد معشوق‌تان چه عقیده‌ای در باره شما داشته باشد؟
الف: سگ- باوفا، صادق، ثابت قدم
ب: گربه- آراسته و زیبا
پ: اسب- خوش بین
ت: مار- انعطاف‌پذیر

4- چه اتفاقی باعث می‌شود شما رابطه‌تان را قطع کنید و از چه خصوصیتی بیش از همه نفرت دارید؟
الف: شیر- متکبر و خودخواه، امر و نهی کن.
ب: مار- هیجانی و دمدمی مزاج، نمی‌دانید چگونه او را خوشحال کنید.
پ: تمساح- خونسرد، بیرحم، سنگدل
ت: کوسه- ناامن

5- دوست دارید چه نوع رابطه‌ای با او برقرار‌سازید؟
الف: گوسفند- سنتی، بدون آن‌که چیزی بگویید. او بفهمد چه می‌خواهید، ارتباط برقرار کردن از طریق قلب‌ها.
ب: اسب- هر 2 بتوانید درباره همه چیز با هم صحبت کنید، هیچ‌چیز مخفی در میان نباشد.
پ: خرگوش- رابطه‌ای که همیشه خود را گرم و عاشق او حس کنید.
ت: پرنده- رابطه‌ای پایدار و طولانی و بالنده

6- آیا به او خیانت می‌کنید؟
الف: انسان- شما به جامعه و اخلاقیات احترام می‌گذارید، پس از ازدواج هیچ کار خلافی نمی‌کنید.
ب: خوک- نمی‌توانید در مقابل تمایلات‌تان مقاومت کنید، به احتمال زیاد خیانت می‌کنید.
پ: گاو- خیلی سعی می‌کنید که چنین کاری نکنید.
ت: پرنده- شما هرگز نمی‌توانید استوار و ثابت قدم باشید، شما واقعا برای ازدواج مناسب نیستید و نمی‌خواهید تعهدی بپذیرید.

7- درباره ازدواج چه فکر می‌کنید؟
الف: دایناسور- شما خیلی بدبین هستید و فکر می‌کنید این روزها دیگر ازدواج سعادتمندانه وجود ندارد.
ب: ببر- شما به ازدواج به‌صورت یک چیز گرانبها فکر می‌کنید. پس از آن‌که ازدواج کردید، پیوند زناشویی و همسرتان را بسیار باارزش و گرامی می‌دارید.
پ: خرس قطبی- شما از ازدواج می‌ترسید، فکر می‌کنید آزادی‌تان را از شما خواهد گرفت.
ت: پلنگ- شما همیشه طالب ازدواج بوده‌اید ولی در واقع، شناخت دقیقی از آن ندارید.

8- در این لحظه، به عشق چگونه فکر می‌کنید؟
الف: شیر- شما همیشه تشنه عشقید و می‌توانید هر کاری برای آن بکنید اما به راحتی در دام عشق نمی‌افتید.
ب: گربه- شما خیلی خودمحور و خودخواهید. شما فکر می‌کنید عشق چیزی است که می‌توانید به دست آورید و هرگاه که خواستید آن را دور بیندازید.
پ: اسب- شما نمی‌خواهید در قید و بند یک رابطه پایدار قرار بگیرید. به هر چمن که رسیدی گلی بچین و برو.
ت: کبوتر- شما به عشق به‌صورت یک تعهد دو طرفه فکر می‌کنید.

به‌نظر شما این تست چه مشکلی دارد؟

آیا این سوالات می‌توانند نگرش شما را نسبت به عشق بسنجند؟ قبل از این‌که به شرح اشکالات این تست بپردازیم، یکی از سوال‌ها را برای شما تفسیر می‌کنیم.

شاید بگویید که اینها همه برای سرگرمی است و چندان هم جدی گرفته نمی‌شود اما فراموش نکنید وقتی قضیه‌ای بارها و بارها تکرار ‌شود و رواج پیدا ‌کند، کم‌کم از جنبه تفریح و شوخی خارج شده و به مسئله‌ای جدی و باورپذیر تبدیل می‌شود.

نخستین و مهم‌ترین اشکالی که به این تست می‌توان گرفت، استفاده از حیوانات برای پیش‌بینی خصوصیات انسانی است. این درست است که در بعضی تست‌ها روان‌شناسان از اشکال و تصاویر برای پی بردن به‌خصوصیات و مشکلات افراد استفاده می‌کنند اما آن‌ها برای هر انتخاب از فرد مورد آزمون توضیح می‌خواهند و چرای هر پاسخ و انتخاب را از او می‌پرسند و با توجه به توضیحات خود او تفسیر می‌کنند اما در اینجا شما می‌توانید فقط انتخاب کنید و بدون توجه به این مطلب که چرا شما این حیوان را انتخاب کرده‌اید و دیگری را نه.

دیدگاه همه شما نسبت به حیوانات یکی نیست، مثلا ممکن است شما در سوال 8 کبوتر را انتخاب کنید چون از بچگی با آن بزرگ شده و این حیوان را دوست داشته باشید و دیگری کبوتر را انتخاب کند، چون درکل از حیوانات می‌ترسد و کبوتر کم‌خطرتر از بقیه به نظرش می‌رسد!

مسئله دیگر، همسازی یک تست با فرهنگ، اعتقادات، مذهب و باورهای فرد مورد آزمون است، مثلا در کشور ما چقدر آشنایی با حیوانات از نزدیک و نه از برنامه‌های مستند راز بقا وجود دارد؟ آیا در اعتقادات ما همه حیوانات قابل نگهداری هستند، مثلا در سوال 5 شما خوک را به‌عنوان همدم انتخاب نمی‌کنید چون طبق اعتقادات‌تان، جایز نیست.

مسئله دیگر دسته‌بندی حیوانات است، اگر این حیوانات نماینده‌ای از گروه‌های خود هستند، مثلا مار از گروه خزندگان، استفاده از عنوان پرنده آن هم در 2 سوال منظور چه پرنده‌ای است؟ کرکس یا قناری؟ مسئله دیگر رواج دادن این نوع تست‌ها و سوال‌ها در بین مردم است که نه تنها علمی و استاندارد نیست بلکه خرافه‌پرستی و اعتقاد به موهومات را در بین مردم رواج می‌دهد.

شاید بگویید که اینها همه برای سرگرمی است و چندان هم جدی گرفته نمی‌شود اما فراموش نکنیم وقتی قضیه بارها و بارها تکرار می‌شود و رواج پیدا می‌کند، کم‌کم از جنبه تفریح و شوخی خارج شده و به مسئله‌ای جدی و باورپذیر تبدیل می‌شود. در ادامه تستی به شما داده می‌شود که با پر کردن آن می‌توانید پی ببرید که نگرش‌تان نسبت به عشق تا چه اندازه درست و همراه با بلوغ فکری است.

تفسیـر نمــرات

در سوال‌های 20، 19، 17، 16، 15، 11، 8، 7، 5، 4، 3، 2و یک هر پاسخ«همیشه»3نمره، هر پاسخ «گاهی اوقات»2نمره و هر پاسخ«به ندرت»یک نمره دارد. در سوال‌های 18، 14، 13، 12، 10، 9و 6 هر پاسخ «همیشه» یک نمره، هر پاسخ «گاهی‌اوقات» 2 نمره و هر پاسخ «به ندرت» 3نمره دارد.

نمره شما بین60-45 است؟

آفرین! عالی است! شما در مورد عشق به درک و مفهوم درستی رسیده‌اید، شما می‌توانید یک رابطه عاشقانه را به‌خوبی هدایت کنید. شما دقیقا می‌دانید که در عشق چه می‌خواهید، البته مواظب باشید که نمی‌شود خیلی کمال‌گرا بود و همه ایده‌آل‌ها را یکجا با هم داشت.

نمره شما بین44- 30 است؟

ساختن یک رابطه موفق آسان نیست.شما به درک درستی از عشق نرسیده‌اید، خودتان هم نمی‌دانید چه می‌خواهید و دچار تردید هستید، کمی به‌خودتان وقت بدهید تا دقیقا بفهمید در عشق چه چیزی برای‌تان مهم است تا آمادگی لازم برای داشتن یک عشق موفق را داشته باشید.

نمره شما زیر 29 است؟

صبر کنید! شما هنوز خودخواه‌تر از آن هستید که عاشق باشید! ملاک‌ها و معیارهای شما فقط برای داشتن انتخاب‌های غلط و نابجا و آرزو به ظاهر مفید خواهد بود! اگر با این طرز فکر عاشق شوید احتمال شکست زیاد خواهد بود و اگر هم عاشق شده‌اید صادقانه بگویید، چقدر موفق بوده‌اید؟

چند نصیحت دوستانه

تصور اکثر ما از عشق، هنوز اثر جادویی آن است که موجب از دست رفتن اشتها و لرزیدن زانوها می‌شود و ما را مدهوش می‌کند، مسلما داستان‌های احساسی و پرسوزوگداز عاشقانه در کتاب‌ها و فیلم‌ها در دنیای واقعیت، امکان‌پذیر نیست، هر چند آن‌ها نیز نمونه‌های خوبی از قدرت عشق هستند و یادآوری می‌کنند که در قاموس دوست داشتن، کلماتی چون یأس و غیرممکن معنا ندارد.

هر یک از ما به اندازه و گونه‌ای از عشق نیاز داریم، بعضی نیاز داریم که هر روز جمله«دوستت دارم »را بشنویم؛ در حالی‌که برای گروهی دیگر از ما، جای کلمات را یک نگاه، توجه یا ارتباطی بی‌کلام می‌گیرد.

مهم نیست که دوست داشتن چگونه ابراز شود، اهمیت دارد که پیوسته و بدون اجبار گفته شود. اغلب ما روابطی را با توقعات خاص برقرار می‌سازیم و می‌خواهیم که طرف مقابل این توقعات را برآورده کند و در حقیقت خود واقعی و فردیتش را کنار گذاشته و آن چیزی شود که ما می‌خواهیم.

چقدر بهتر بود که توقعات را کنار می‌گذاشتیم و به فردی که دوستش داریم تکیه می‌کردیم؛ کسی که به‌عنوان مرد یا زن، نمونه و یگانه است، یعنی کسی که دیگر هرگز نظیرش را نخواهیم یافت، برای جلوگیری از یأس حتمی حاصل از توقعات برآورده نشده، باید فقط از خودمان توقع داشته باشیم، بدین‌ترتیب به دیگران اجازه خواهیم داد که خودشان باشند.

باید بتوانیم در هر شرایطی چه خوب و چه بد، همراه و همدمی مناسب باشیم. فراموش نکنیم که در یک رابطه عاشقانه موفق، دیگر«من»وجود ندارد و باید «ما» شویم.

یادمان نرود که عشق شکیبایی و مهربانی است! عشق حسادت، خودبینی و غرور نیست، عشق رفتارهای نادرست، خودخواهی یا عصبانیت نیست، عشق خطاها را نمی‌شمارد، عشق با بدی سازگار نیست اما با حقیقت خوش است، عشق هرگز تسلیم نمی‌شود؛ ایمان، امید و صبرش هرگز شکست نمی‌خورد، عشق جاودان است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : روابط عاشقانه ، سبک زندگی بازدید 1,146 بار
دیدگاهتان را بنویسید

kiss در تاریخ 10 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

عالی بودمحمد جون عشقم ممنون ♥از سایت قشنگت عزیزم♥♥♥♥♥♥♥☺☻♠♣♥♥♥

css.php