کد خبر : 93155 تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

ترفندهایی برای آب کردن چربی‌ شکم

مقاوم‌ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش، چربی شکمی است که هر اندازه تلاش می‌کنید، از بین نمی‌رود. لیلا صدیقی‌پور، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه چرا چربی‌ شکمی آب نمی‌شود، اظهار داشت: چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه …

مقاوم‌ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش، چربی شکمی است که هر اندازه تلاش می‌کنید، از بین نمی‌رود.

ترفندهایی برای آب کردن چربی‌ شکم

لیلا صدیقی‌پور، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه چرا چربی‌ شکمی آب نمی‌شود، اظهار داشت: چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه شود، خیلی از ما با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، از جمله: رژیم‌ها، مصرف غذاهای فست فود، غذاهای پرچرب، عدم توجه به ورزش، استرس و تغییر شیوه سبک زندگی همگی عواملی هستند که مصرف کالری را افزایش داده است.

وی با اشاره به عوامل موثر بر مقاوم شدن چربی‌های شکمی، تصریح کرد: عدم توجه به ورزش و انجام ورزش‌های غلط یکی از علل آب نشدن چربی‌های شکمی است، چرا که در واقع انجام برخی از ورزش‌های نادرست موجب افزایش تودهٔ عضلانی می‌شود و یک گروه از ورزش‌های مخصوص و ورزش‌های هوازی از جمله شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری را باید انجام داد.

این متخصص تاکید کرد: دستگاه‌های موجود در بازار نه تنها چربی‌ها را برطرف نمی‌کند، بلکه فرد را دچار عارضه دیسک و دردهای اسکلتی و عضلانی می‌کند.

صدیقی‌پور به تغذیه نامناسب اشاره کرد و گفت: کاهش مصرف غذاهای پرچرب و آماده و استفاده از پروتئین‌ها و میوه جات تازه نیز موثر است.

وی افزایش سن را یکی دیگر از عوامل ذکر کرد و افزود: با افزایش سن سرعت سوخت و ساز کاهش می‌یابد و همچنین کم تحرکی فرد خود نیز از علل چاقی و مقاومت این چربی‌ها است.

این متخصص با اشاره به مصرف غذاهای فرآوری شده بیان کرد: این محصولات که شامل غذاهای نیمه آماده می‌شود از موادی تشکیل شده‌اند که در دور شکم تجمع پیدا کرده و باید به میزان کمتر مصرف شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 448 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php