کد خبر : 164130 تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

تاثیر بهداشت دستگاه تناسلی در زیبایی صورت

رعایت بهداشت دستگاه تناسلی در حفظ سلامتی و شادابی بانوان نقش مهمی دارد. از آنجا که سه دستگاه تناسلی و ادراری و گوارشی در بانوان در مجاورت یکدیگر قرار دارند، بهداشت و سلامت آنها نیز بر هم تاثیر مستقیم داشته و عفونت هر یک از دستگاه تناسلی و ادراری و …

تاثیر بهداشت دستگاه تناسلی در زیبایی صورت

رعایت بهداشت دستگاه تناسلی در حفظ سلامتی و شادابی بانوان نقش مهمی دارد. از آنجا که سه دستگاه تناسلی و ادراری و گوارشی در بانوان در مجاورت یکدیگر قرار دارند، بهداشت و سلامت آنها نیز بر هم تاثیر مستقیم داشته و عفونت هر یک از دستگاه تناسلی و ادراری و گوارشی مشکلاتی جدی برای فرد بیمار ایجاد می کند، لذا دستگاه تناسلی زنان نیاز به مراقبت های خاص در مقایسه با سایر اعضای بدن دارد تا فرد از سلامت و بهداشت کامل برخوردار باشد.

دستگاه تناسلی زنان به صورت طبیعی انواع گوناگونی از باکتریهای هوازی و بی هوازی را دارد که جزء باکتریهای مفید محسوب می شوند و بعضی از انواع آنها با تولید اسید لاکتیک در محیط خود، نقش دفاعی قابل توجهی را ایفا می کنند. بعضی دیگر از آنها علاوه بر اسید لاکتیک ماده ضد عفونی کننده طبیعی دیگری تولید می کنند که سبب تقویت هر چه بیشتر سد دفاعی دستگاه تناسلی بانوان می شوند.

تولید اسید لاکتیک سبب اسیدی بودن دستگاه تناسلی بانوان می شود و چون باکتری های مفید در محیط اسیدی قادر به ادامه زندگی هستند و از طرفی باکتری های بیماری زا نیز در این محیط قادر به رشد و تکثیر نمی باشند سبب تعادل میان باکتریهای مفید و بیماری زا و نهایتا سلامت دستگاه تناسلی زنان می شود.

  ژل بهداشتی بانوان از بوی بد دستگاه تناسلی جلوگیری میکند

بنابراین، بهداشت و سلامت دستگاه تناسلی بانوان به تعادل محیط آن وابسته است همچنین حاملگی و زایمان نیز به دلیل تغییرات هورمونی، باعث تغییر محیط اسیدی دستگاه تناسلی زنان شده و مادر را مستعد عفونت در ناحیه تناسلی میکند. یکی از مهمترین عوامل بر هم زننده تعادل دستگاه تناسلی بانوان استفاده از شوینده های نامناسب است که ناحیه تناسلی زنان را مستعد تکثیر باکتری های بیماری زا و در نهایت ایجاد عفونت در دستگاه تناسلی بانوان می کند.

ژل بهداشتی بانوان آی پلاس با دارا بودن شوینده های مناسب و همچنین کمپلکس های گیاهی شامل عصاره چای سبز و شیرین بیان با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب و ژل آلوئه ورا که باعث احیاء و افزایش رطوبت و نرمی مخاط پوست می شود وعلاوه بر آن ژل بهداشتی بانوان به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریالی باعث جلوگیری از بروز عفونتهای قارچی و باکتریایی و عفونتهای مجاری ادرار شده و با فرمول خاص خود باعث حفظ محیط طبیعی شده و از بوی بد دستگاه تناسلی بانوان جلوگیری می کند. همچنین ژل بهداشتی بانوان به دلیل عدم وجود نگهدارنده های مضر مانند پارابن، اسانس و الکل، مانع ایجاد سوزش ،حساسیت و خارش دستگاه تناسلی زنان می شود و برای شستشوی روزانه مناسب است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : بهداشت بانوان ، پزشکی و سلامت بازدید 299 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php