کد خبر : 115063 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹

بیوگرافی مهرداد رئیسی مدیر دوبلاژ گلوری

زمینه فعالیت : رئیس انجمن صنفی گویندگان جوان تهران، سرپرست گویندگان، دوبلر، گوینده تولد : مهر ۱۳۵۷ محل زندگی : تهران، ایران ملیت : ایرانی سال‌های فعالیت : ۱۳۸۲ تا کنون فرزندان : دختری به نام گلوری (زاده ۱۳۹۰)[۱] مهرداد رئیسی متولد تهران و تحصیلکرده رشته نرم‌افزار است. آغاز فعالیت …

بیوگرافی مهرداد رئیسی مدیر دوبلاژ گلوری

زمینه فعالیت : رئیس انجمن صنفی گویندگان جوان تهران، سرپرست گویندگان، دوبلر، گوینده
تولد : مهر ۱۳۵۷
محل زندگی : تهران، ایران
ملیت : ایرانی
سال‌های فعالیت : ۱۳۸۲ تا کنون
فرزندان : دختری به نام گلوری (زاده ۱۳۹۰)[۱]

مهرداد رئیسی متولد تهران و تحصیلکرده رشته نرم‌افزار است. آغاز فعالیت وی در دوبله به سال ۱۳۸۲ برمی‌گردد.

او گروهی با نام گروه دوبلاژ «گلوری انترتینمنت» (Glory Entertainment) تشکیل داد و در تیر ماه سال ۱۳۸۴، انجمن گویندگان جوان (گلوری) را با کسب مجوز از وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ۵۰ نفر عضو به ثبت رساند. شبکه‌های مختلف ۱ تا ۵ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین شبکه‌های تازه تأسیس همچون شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه پویا و مؤسسات مختلف ویدیو رسانه بسیاری از آثار دوبله‌شده با مدیریت وی را پخش کرده‌اند.

تقدیر برنامه جهانی غذا (WFP) از مهرداد رئیسی

مهرداد رئیسی در حال تقدیر از علی کسمایی ملقب به پدر دوبله ایران – سال ۱۳۸۸ – از چپ به راست: آرشاک قوکاسیان، علی کسمایی، مهرداد رئیسی، حامد بهداد

او اولین نشریه تخصصی و داخلی دوبلاژ را در انجمن گویندگان جوان تهران، با نام «دوبله»در سال ۱۳۸۵ منتشر کرد. در پرونده‌ی کاری او کارگردانی برنامه تماشاخانه به سفارش شبکه پنج سیما (شبکه تهران)، به چشم می‌خورد. رئیسی همچنین کارگردانی برنامهٔ تلویزیونی هنر هشتم – برنامه‌ای ۱۵ قسمتی، هر قسمت به مدت ۴۰ دقیقه – را به سفارش شبکه تهران، که با حضور انیماتورها و کارگردانان مطرح ایران بود و به مقولهٔ دوبلاژ، پشت صحنهٔ دوبله و انیمیشن می‌پرداخت، در کارنامهٔ کاری خود دارد. گفتنی است این برنامه پس از پخش اولیه، بارها از شبکه‌های استانی کشور بازپخش شده است.

تعداد اعضای «انجمن گویندگان جوان» در سال ۱۳۸۶ به ۱۷۰ نفر و در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۳۸۰ نفر رسید.وی تا پایا                                              ن سال ۱۳۹۰ تعداد استودیوهای دوبلاژ انجمن صنفی گویندگان جوان تهران را به ۱۰ استودیوی تمام دیجیتال افزایش داد. او همچنین در سال ۱۳۹۰ به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری اولین و تنها نشریه تخصصی دوبلاژ کشور با نام صداپیشه، اقدام به مدیریت و چاپ ماهنامه مذکور نمود. وی تا کنون مدیریت دوبلاژ، گویندگی و نظارت کیفی دوبلاژ بیش از ۳۰۰ اثر بلند و کوتاه سینمایی و پویانمایی را عهده‌دار بوده‌است و به عنوان رکورددار مدیریت دوبلاژ آثار پرفروش و پرمخاطب کشور شناخته می‌شود.

وی از بزرگان دوبلاژ همچون علی کسمایی، که ملقب به پدر دوبلاژ ایران است، با برگزاری بزرگداشتی در اسفند ماه سال ۸۷ تقدیر نمود و یکی از استودیوهای انجمن صنفی گویندگان جوان تهران را به نام وی نامگذاری کرد. رئیسی همچنین در سال ۱۳۸۸ از آرشاک قوکاسیان، دوبلر قدیمی فیلم و انیمیشن ایران با حضور علی کسمایی و حامد بهداد تقدیر نمود و یک استودیو را در انجمن گویندگان جوان به نام ایشان نامگذاری و تأسیس نمود.

از اقدامات وی به عنوان رئیس هیأت مدیرهٔ یک بخش هنری، در راستای همکاری انجمن با ستاد مبارزه با استعمال دخانیات و به منظور حفظ سلامت اعضاء انجمن گویندگان جوان، ممنوع کردن استعمال دخانیات توسط اعضاء در ساختمان انجمن و اتاق‌های انتظار استودیوها و حتی تا شعاع چند متری از ساختمان انجمن بوده‌است. او در سال ۲۰۱۱ با حضور در جشنواره انسی فرانسه، با کارلوس سالدانا، کارگردان پویانمایی عصر یخبندان (فیلم) و ریو (فیلم)، دیدار نمود و ضمن تبادل نظر و اطلاعات از وی برای حضور در ایران دعوت به‌عمل آورد.از او در سال ۱۳۹۰ به‌واسطهٔ همکاری و انجام کلیه امور گویندگی و دوبلاژ، از طرف برنامه جهانی غذا سازمان ملل در ایران (WFP) تقدیر شد. مهرداد رئیسی در سال ۱۳۹۱ اولین پایگاه اینترنتی پخش ۲۴ ساعته رایگان داستان‌های کودکانه را با نام آوای گلوری، راه‌اندازی کرد.

جوایز و افتخارات

دریافت لوح سپاس گوینده برتر از شبکه تهران در سال ۱۳۸۵
دریافت لوح سپاس از مؤسسه تصویر دنیای هنر نمایندهٔ سونی و کلمبیا پیکچرز در ایران
دریافت تندیس سپاس از دومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای
برنده لوح تقدیر در شانزدهمین جشنوارهٔ تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها
دریافت لوح تقدیر از طرف برنامه جهانی غذا سازمان ملل در ایران (WFP) به‌واسطهٔ همکاری در امور گویندگی و دوبلاژ

از جمله آثار شاخص دوبله که مدیریتشان را عهده دار بوده است:

در جستجوی نمو
کارخانه هیولاها (Monsters Inc)
شگفت‌انگیزان (Incredibles)
پاندای کونگ‌فوکار ۱
وال-ئی
تیزپا (Bolt)
عصر یخبندان (فیلم) (Ice Age 1)
عصر یخبندان: ذوب (Ice Age 2)
عصر یخبندان: آغاز دایناسورها (Ice Age 3)
عصر یخبندان: رانش قاره‌ای عصر یخبندان ۴
بالا (فیلم ۲۰۰۹) (Up)
شرک، شرک ۲ و شرک برای همیشه (Shrek 4)
گیسوکمند (Tangled)
قلب سیمرغ
تهران ۱۵۰۰
من نفرت‌انگیز
اسمارف‌ها (The Smurfs 3D)
جوجه کوچولو
ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی
زندگی جدید امپراطور ۱
شیرشاه ۱/۵
فیلم زنبور (بری زنبوری)
هیولایی در پاریس
لوراکس (فیلم) (The Lorax)
دلاور (فیلم) Brave
نگهبانان قصه‌ها Rise of the Guardians
رالف خرابکار Wreck-It Ralph
خانواده کرودها (غارنشینان) The Croods
دانشگاه هیولاها Monsters University

بیوگرافی مهرداد رئیسی مدیر دوبلاژ گلوری

بیوگرافی مهرداد رئیسی مدیر دوبلاژ گلوری

4.2/5 - (5 امتیاز)
دسته بندی : بیوگرافی و سینما ، سینما بازدید 2,120 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php