کد خبر : 161052 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

بیماری چشمی خطرناک در افراد بالای ۴۰ سال

در بخش سلامت سایت میهن فال مطلبی را برای شما در نظر گرفته ایم با عنوان بیماری چشمی خطرناک در افراد بالای ۴۰ سال . چشم یکی از اغضای حساس بدن است که باید به خوبی مراقب آن بود بنابراین از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این خبر …

در بخش سلامت سایت میهن فال مطلبی را برای شما در نظر گرفته ایم با عنوان بیماری چشمی خطرناک در افراد بالای ۴۰ سال . چشم یکی از اغضای حساس بدن است که باید به خوبی مراقب آن بود بنابراین از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این خبر همراه ما باشید.
.
بیماری چشمی خطرناک در افراد بالای ۴۰ سالعضو جامعه اپتومتری ایران، اظهارداشت: آب سیاه یا گلوکوم بیماری بدون علامتی است که ممکن است بینایی افراد بالای ۴۰ سال را تهدید کند.

به گزارش میهن فال، محمدرضا کریمی فرد در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، گفت: بیماری گلوکوم یا همان آب سیاه هیچ علامتی ندارد و تنها زمانی فرد متوجه می شود که دید او کاملا از بین رفته است، بنابراین انجام معاینات منظم می تواند تا حد زیادی از بروز این بیماری پیشگری کند.

کارشناس ارشد اپتومتری افزود: متاسفانه ۹۰ درصد از پزشکان در چکاپ های اولیه، فشار چشمی که علت اصلی این بیماری است را اندازه نمی گیرند. در صورتی که با گرفتن فشار چشمی و معاینه انتهای چشم اپتومتریست می تواند به راحتی این بیماری را تشخیص دهد و بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع دهد.

کریمی فرد در خصوص سن مبتلایان به آب سیاه، گفت: به طور کلی این بیماری سن خاصی ندارد اما اغلب افراد در سنین بالای ۴۰ سال به گلوکوم یا آب سیاه مبتلا می شوند.با این وجود کودکان هم ممکن است دچار این بیماری شوند ویا حتی در برخی موارد مشاده می شود که کودک به صورت مادرزادی مبتلا به دنیا می آید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر فردی به دیابت مبتلا باشد لازم است در مراحل اولیه بیماری او تشخیص داده شود تا با یک لیزر درمانی ساده از عوارض جدی این بیماری و همچنین درمان های پرهزینه مثل تزریق داخل چشمی و عمل های جراحی شبکیه جلوگیری شود و یا در یک فرد مبتلا به آب سیاه اگر با گرفتن فشار چشم، بیماری در مرحله ابتدایی تشخیص داده شود از یک کوری کامل پیشگیری می شود.

عضو جامعه اپتومتری ایران در تشریح روند بیماری، عنوان کرد: اگر در روند ورود و خروج مایع زلالیه چشم اختلالی ایجاد شود به چشم فشار می آید و درنهایت منجر به ورم و فشار به اعصاب بینایی خواهد شد که این پدیده را آب سیاه می نامیم.

وی در پایان تاکید کرد: اپتومتریست ها به عنوان مراقبین اولیه بینایی در جهان درسطح اول نظام سلامت در جهان قرار دارند و اپتومتریست ها با گذراندن دوره های لازم در تشخیص اولیه علائم چشمی بیماری هایی مثل دیابت، فشارخون بالا، گلوکوم(آب سیاه) می توانند نقش موثری در کم کردن طول درمان، هزینه ها و بهبود سریع بیماری داشته باشند.
هجدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران از ۱۴ تا ۱۶ مرداد ماه جاری در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 207 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php