کد خبر : 256080 تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

بهترین و بدترین پوزیشن خوابیدن از نظر علمی

بهترین و بدترین پوزیشن خوابیدن از نظر علمی هیچ چیز در زندگی بهتر از یک خواب شبانه راحت نیست و حقیقتا هیچ چیز هم بدتر از بی خوابی و یا بد خوابی نیست. حتی زمانی که گوشی موبایل خود را در فاصله ای زیاد از تخت خواب قرار می دهید، …

بهترین و بدترین پوزیشن خوابیدن از نظر علمی

بهترین و بدترین پوزیشن خوابیدن از نظر علمی

هیچ چیز در زندگی بهتر از یک خواب شبانه راحت نیست و حقیقتا هیچ چیز هم بدتر از بی خوابی و یا بد خوابی نیست. حتی زمانی که گوشی موبایل خود را در فاصله ای زیاد از تخت خواب قرار می دهید، رختخواب خود را تمیز نگه می دارید و در یک ساعت معقول به رختخواب می روید ممکن است باز هم دچار بی خوابی یا بد خوابی شوید. احساس خستگی پس از یک بی خوابی هم می تواند به طور کامل روز شما را به هم بریزد. مسئله ای که این بار نت نوشت به آن پرداخته است بهترین پوزیشن خوابیدن است. علم نشان داده است که بهترین پوزیشن خوابیدن می تواند خواب بهتری را رقم بزند.

بهترین پوزیشن خوابیدن کدام است؟

همه میدانیم غلت زدن های مکرر و جابه جایی بدن تا زمانی که به خواب برویم یک امری طبیعی و عادی است اما این کار بی شک منجر به درد شدید بدن در صبح روز بعد خواهد شد. این حالات می تواند به درد گردن، خستگی، آپنه خواب، گرفتگی عضلات، اختلال در گردش خون، سردرد، سوزش سر دل، مشکلات دستگاه گوارش و حتی چین و چروک زودرس پوست شود.

طبق گفته کارشناسان خواب، خوابیدن روی صفحه پشتی بدن احتمالا بهترین پوزیشن خوابیدن است. خوابیدن به پشت یک موقعیت کاملا نرم و مناسب جهت از بین بردن درد های بدن است. دردهایی که در طول روز شما را رنج می دهند با این وضعیت کاهش پیدا می کنند. از آن جایی که سر کمی بالاتر از بدنه قرار دارد احتمال سوزش سر دل بسیار کم می شود در ضمن خوابیدن در این وضعیت کمتر ممکن است خروپف ایجاد کند.

بهترین و بدترین پوزیشن خوابیدن از نظر علمی

خوابیدن روی پهلوها

تنها ۸ % افراد بر روی صفحه پشتی خود می خوابند. موقعیت های دیگر خوابیدن نیز به صورت ناخواسته مستعد برخی از عوارض جانبی خواهد شد. به عنوان مثال خوابیدن به پهلوی راست می تواند سبب سوزش سردل شود. به این صورت عضله ای که در مری وجود دارد در این حالت شل شده و اسید های معده را به داخل گلو هدایت می کند.

خوابیدن به پهلوی چپ یا راست هر دو به همین منوال خواهد بود. این موقعیت که بین بیشتر افراد شایع است می تواند منجر به درد شانه و کمر درد شود. اگر مطمئن باشید بالشتی که زیر گردن خود قرار داده اید به اندازه کافی ضخامت دارد به نحوی که شانه هایتان را به طور کامل در بر می گیرد شاید بتوان در این حالت نیز راحت خوابید. قرار دادن یک بالشت پر بار نیز بین دو زانو می تواند از کمر درد جلوگیری کند.

بهترین و بدترین پوزیشن خوابیدن از نظر علمی

بدترین حالت خواب

بدترین حالت خوابیدن بر روی معده است. ۷% از مردم این حالت خوابیدن را انتخاب می کنند. خوابیدن بر روی شکم، فشار بسیار زیادی به بدن می آورد. امکان شل شدن و یا بی حسی و درد مفاصل را افزایش می دهد. اگر عادت دارید که در این موقعیت بخوابید کارشناسان توصیه می کنند، یک بالشت پهن استفاده کنید تا فشاری که به گردن وارد می شود تا حدی کاهش پیدا کند. می توانید بالشت را زیر پیشانی خود نیز قرار دهید.

به بهترین پوزیشن خوابیدن عادت کنید

در صورتی که شما به تمامی این حالات نمی توانید بخوابید، موقعیت قرار گرفتن بدن خود را بسنجید تا ببینید آیا می توانید یک وضعیت کاملا راحت برای خودتان پیدا کنید. در واقع شما می توانید یک روش مناسب را به خودتان آموزش دهید که یکی از ۸۰% باقی مانده باشید.

طبق توصیه کارشناسان و پزشکان قرار دادن بالشت زیر زانو می تواند خواب را راحت تر کند. برای خوابیدن به پهلو ها هم بهتر است به اندازه نصف توپ تنیس به هر طرف حرکت کنید و بخوابید. اگر چه توصیه می شود که به صفحه پشتی بدن بخوابید اما بهترین پوزیشن خوابیدن در حقیقت موقعیتی است که شما در آسایش و آرامش تمام باشید. چرا که هر گونه درد یا ناراحتی از وضعیت خواب بر کیفیت خواب تاثیر گذار خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 622 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php