کد خبر : 58022 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴

با ویندوز 8 فرزندانتان را کنترل کنید

امروزه رایانه یکی از ابزارهای ضروری در زندگی است و در بسیاری از شهرهای بزرگ، قابلیت اتصال به اینترنت نیز برای همگان فراهم شده و کاربران فراوانی به این شبکه پهناور دسترسی دارند. دسترسی به رایانه و شبکه اینترنت بسیار مفید است، اما همین موضوع یکی از دغدغه‌های والدین هنگام …

امروزه رایانه یکی از ابزارهای ضروری در زندگی است و در بسیاری از شهرهای بزرگ، قابلیت اتصال به اینترنت نیز برای همگان فراهم شده و کاربران فراوانی به این شبکه پهناور دسترسی دارند. دسترسی به رایانه و شبکه اینترنت بسیار مفید است، اما همین موضوع یکی از دغدغه‌های والدین هنگام استفاده فرزندانشان از رایانه و اینترنت به‌شمار می‌رود.

با ویندوز 8 فرزندانتان را کنترل کنید

به‌همین دلیل و باتوجه به حساسیت این موضوع، شرکت مایکروسافت در نسخه جدید سیستم‌عامل خود یعنی ویندوز 8 امکاناتی را در اختیار والدین قرار داده تا بتوانند براحتی به کنترل فرزندانشان بپردازند و علاوه بر نظارت روی فعالیت فرزندانشان، محدودیت‌هایی را در استفاده از اینترنت و نرم‌افزارها اعمال کنند.

اگر شما هم قصد دارید روی فعالیت فرزندانتان کنترل بیشتری داشته باشید و با خیال راحت آنها را در دنیای مجازی تنها بگذارید، می‌توانید با استفاده از این قابلیت این کار را انجام دهید:

با ویندوز 8 فرزندانتان را کنترل کنید

1- برای فعال‌سازی قابلیت Family Safety باید یک کاربری جدید را برای فرزند خود ایجاد کنید، سپس روی این کاربری قابلیت فوق را فعال کرده و در نهایت به اعمال تنظیمات مورد نظر روی آن بپردازید. ابتدا برای ایجاد کاربری جدید در ویندوز باید به کنترل پانل مراجعه و در بخش User Accounts، روی گزینه Add a user کلیک کنید. پس از وارد کردن اطلاعات کاربر جدید باید با فعال‌سازی علامت چک‌مارک کنار عبارت ?Is this a child’s account مشخص کنید که قصد دارید این کاربر را محدود و فعالیت‌های آن را کنترل کنید.

2- پس از ایجاد کاربری جدید باید به کنترل پانل بروید، سپس به بخش User Accounts and Family Safety رفته و در نهایت Family Safety را کلیک کنید.

3- در این بخش فهرستی از کاربران موجود در سیستم‌عامل برای شما نمایش داده می‌شود. برای اعمال تغییرات مربوط به هر کاربر روی نام آن کلیک کرده و در صفحه جدید به اعمال تغییرات دلخواه بپردازید.

برخی تنظیمات قابل انتخاب در این بخش عبارت است از:

فعال و غیرفعال کردن قابلیت کنترل

فعال و غیرفعال کردن ایجاد گزارش از فعالیت‌های کاربر

فیلتر وب: اعمال محدودیت دسترسی به سایت‌ها و دانلود فایل از اینترنت. اجازه دسترسی به برخی سایت‌ها یا مسدود کردن دسترسی به برخی سایت‌ها از جمله امکانات قابل استفاده در این بخش است.

محدودیت زمانی: تعیین مدت زمان مجاز برای استفاده از رایانه، اینترنت یا نرم‌افزارها از جمله امکانات این بخش به‌شمار می‌رود. این محدودیت‌ها می‌تواند به‌صورت روزانه، هفتگی و… مشخص شود.

محدودیت بازی: ارائه مجوز اجرا یا عدم اجرای بازی‌ها روی رایانه از امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد.

محدودیت برنامه: اگر دوست ندارید برخی نرم‌افزارها توسط فرزندانتان قابل اجرا باشد، می‌توانید از این بخش کمک بگیرید.

مشاهده گزارش فعالیت‌ها: از دیگر بخش‌های قابل دسترسی در این صفحه، View activity reports است. با استفاده از این گزینه می‌توانید جزئیات فعالیت‌های صورت گرفته توسط کاربر را در قالب گزارش‌هایی مشاهده کرده و به این ترتیب فرزندان خود را کنترل کنید تا از خطرات احتمالی استفاده از رایانه و اینترنت در امان باشند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آموزش بازدید 368 بار
دیدگاهتان را بنویسید

رها در تاریخ 27 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

مرسی علی . من رشته م کامپیوتره. با اینکه مجردم و بچه ندارم . ولی میتونم به کسایی که میخوان یاد بدم.

css.php