کد خبر : 99002 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳

با ملکه ادویه ها آشنا شوید!

با ملکه ادویه ها آشنا شوید! در کابینت های هر آشپزخانه ای ادویه پیدا می شود و استفاده از آنها علاوه بر خوش طعم کردن غذا سبب کاهش التهاب، تسکین درد معده و … می شود. زردچوبه زردچوبه را ملکه ادویه ها نامیده اند. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان …

با ملکه ادویه ها آشنا شوید!

با ملکه ادویه ها آشنا شوید!

در کابینت های هر آشپزخانه ای ادویه پیدا می شود و استفاده از آنها علاوه بر خوش طعم کردن غذا سبب کاهش التهاب، تسکین درد معده و … می شود.

زردچوبه

زردچوبه را ملکه ادویه ها نامیده اند. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد ویروس، باکتری، قارچ و التهاب دارد. نتیجه مطالعه دانشمندان دانشگاه تورنتو در سال 2007 نشان داد، ماده شیمیایی کورکومین دارای خواص ضد سرطان است و برای مبارزه با بیماری های بدخیم – دیابت، آلرژی، آرتریت و آلزایمر – ایده آل. زردچوبه را می توان به سالاد مرغ، سوپ، انواع خورش و … اضافه کرد.

دارچین

به گفته متخصصان انجمن دیابت آمریکا، مصرف روزانه یک تا شش گرم دارچین، قند، تری گلیسرید و کلسترول بد خون را کم می کند و سبب نابود شدن آکنه ها می شود.

زنجبیل

زنجبیل سرشار از ماده شیمیایی gingerol است که نقش اساسی در تسکین معده درد، تهوع، سردرد میگرنی، ورم مفاصل، درد قاعدگی و … ایفا می کند. برای کاهش سریع درد عضلات، باید روغن زنجبیل را پس از ترکیب با آب به صورت خمیر درآورده و به ناحیه دردناک مالید.

3/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 638 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php