کد خبر : 15518 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸

با مصرف این میوه ها جوان بمانید!

خوردن میوه ها ، سبزیجات و غذاهای سالم دیگر روند پیر شدن بدن انسان را به تعویق می اندازد بنا براین این میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا جوان بمانید و بیشتر عمر کنید. سیب : این میوه داری ترکیبات شیمیایی مفیدی از قبیل فیتوکمیکال ها، پلی …

با مصرف این میوه ها جوان بمانید!

خوردن میوه ها ، سبزیجات و غذاهای سالم دیگر روند پیر شدن بدن انسان را به تعویق می اندازد بنا براین این میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا جوان بمانید و بیشتر عمر کنید.

سیب :

این میوه داری ترکیبات شیمیایی مفیدی از قبیل فیتوکمیکال ها، پلی فنول و فلاونوئیدها است که مانع از فعالیت رادیکالهای آزاد در بدن می شوند. بسیاری از بیماریهای کشنده مثل سکته ، سرطان ، ناراحتی های قلبی بخاطر آسیب دیدن سلولها توسط رادیکالهای آزاد بوجود می آیند.

توت فرنگی، تمشک، زغال اخته و توت سیاه :

ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در این میوه ها با بیماری های خونی مبارزه می کنند.

هلو ، گلابی و آلو :

هلو که حاوی مقدار زیادی فیتوکمیکال است ، سرشار از فیبر است و به سلامت پوست کمک می کند. گلابی راز شادابی و عمر طولانی است.آیا می دانستید که فقط یک گلابی ۱۶ درصد از فیبر مورد نیاز بدن انسان در طول یک روز را تامین می کند.از طرف دیگر آلو حاوی مقدار زیادی کربو هیدرات است و سرشار از ویتامینA ، منیزیم ، آهن ، کلسیوم ، فیبر و پتاسیم است.

مرکبات :

این میوه ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن هستند و بخش مهمی از رژیم سالم برای مردان ، زنان و کودکان را تشکیل می دهند. یک لیوان آب پرتقال در روز صد در صد نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را تامین می کند.

بروکلی :

می توان گفت که کلم بروکلی تاج طلایی تغذیه است. این ماده مغذی سرشار از ویتامین و فیبر است و کالری خیلی کمی دارد و مصرف آن باعث سلامت بیشتر و زندگی طولانی تر می شود. بروکلی دارای مقدار بسیار زیادی مواد ضد سرطان از جمله ویتامین C ، بتاکاروتن و فیبر است.

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 363 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php